Actualiteit

Omdat een groot deel van de stemmers asiel en migratie zwaarder mee laat wegen dan andere thema's. Zolang dat blijft, blijf je richting rechts bewegen.
Zo simpel is het niet. Links moet echt gaan leren om de provincie te bereiken. Ee voorbeeld is bijvoorbeeld om mensen die veel Kilometers in de auto aan te pakken. Klinkt geweldig, maar als jij een bouwvakker in een Brabants dorpje bent, en je moet regelmatig naar Zeeland of richting Rotterdam om te. Nou ja vul zelf maar in.

Daarom blijf ik het jammer vinden dat PvDA en GL samen gegaan zijn, PvDA kon dat nog enigszins wel in het verleden. Tuurlijk daar ging het de laatste jaren ook niet goed, maar die hadden er ook wel bovenop gekomen denk ik. Door die fusie is het voor heel veel mensen geen optie meer geworden, bijvoorbeeld door een voorbeeld als hierboven.

Oja, en die zorgen betreft immigratie, daar moet ook Links gewoon wat mee, en niet steeds wegwuiven als onzin, niet belangrijk, of meer... Het is wel een serieus onderwerp, zelfs bij de onderkant van onze samenleving ;).

Ik hoop dat de opvolger van Timmermans zich meer van de PvdA kant laat zien dat de GL kant in ieder geval.

Zo simpel is het niet. Links moet echt gaan leren om de provincie te bereiken. Ee voorbeeld is bijvoorbeeld om mensen die veel Kilometers in de auto aan te pakken. Klinkt geweldig, maar als jij een bouwvakker in een Brabants dorpje bent, en je moet regelmatig naar Zeeland of richting Rotterdam om te. Nou ja vul zelf maar in.

Daarom blijf ik het jammer vinden dat PvDA en GL samen gegaan zijn, PvDA kon dat nog enigszins wel in het verleden. Tuurlijk daar ging het de laatste jaren ook niet goed, maar die hadden er ook wel bovenop gekomen denk ik. Door die fusie is het voor heel veel mensen geen optie meer geworden, bijvoorbeeld door een voorbeeld als hierboven.

Oja, en die zorgen betreft immigratie, daar moet ook Links gewoon wat mee, en niet steeds wegwuiven als onzin, niet belangrijk, of meer... Het is wel een serieus onderwerp, zelfs bij de onderkant van onze samenleving ;).

Ik hoop dat de opvolger van Timmermans zich meer van de PvdA kant laat zien dat de GL kant in ieder geval.
Je beschrijft de SP.

Waarom moet er trouwens op al die politieke feestjes na een overwinning er massaal gezopen worden :)?

Bij sommige partijen lijkt het wel een studentenvereniging.

Nouja ik ga mijn bed opzoeken, ik ga morgen wel zien in welke wereld we beland zijn. Het huisje in IJsland staat nog steeds in het winkelmandje.

• Leuk
Waarderingen: BeWario en davadude
Trouwens complimenten dat het hier gewoon netjes blijft voor zover ik zie. In het Pinkpop topic gaat het er harder aan toe. Zo zie je maar.
Dit is een forum voor muziekliefhebbers en net zoals bij de politiek zijn er 100 verschillende smaken. Misschien hebben we hier wel geleerd dat het nog niet zo verschil is waar dat op het eerste oog wel zo lijkt... Waar iedereen anders denkt, willen allen de beste line-up of 2de kamer en hier normaal met elkaar over praten, hierin leer je niet van een ander maar kan je ook gewoon je ei kwijt over wat het gros van de mensen wilt. Tot zover mijn poƫtisch gelul

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en elo
Omdat een groot deel van de stemmers asiel en migratie zwaarder mee laat wegen dan andere thema's. Zolang dat blijft, blijf je richting rechts bewegen.
Gezien de stemmen vind de meerderheid van de Nederlanders dat. Als er een streng beleid was dan was Lisa ā¤ļø er nog.

• Grrr
Waarderingen: Joss

Zouden er nog stemmen opgaan om maar weer te gaan scheiden. Pvda en GL lekker apart. Nu dat Frans opstapt zie ik de lijm tussen de 2 partijen oplossen.

D'66 en PVV allebei op 26. Fvd, BBB, CU en Ja21 1 zetel meer dan de prognose. VVD op 22 CDA op 18 GL/Pvda blijft op 20.

Nou kom er maar in met de informatierondes. Dat wordt puzzelen

Toch een tik voor rechts. Gisteravond was CDA-D66-VVD-JA21 een optie met 78. Die eerste 3 zijn allen een zetel kwijt, en komen er nu met 75 ineens ƩƩn tekort. Kleine gamechanger…
Als er een andere coalitie is met 4 partijen en wel een duidelijke meerderheid (D66-VVD-CDA-GL/PvdA) dan is dat toch de meest logische keuze?

Dan zijn we het daarin ook in grote lijnen eens hoor. Gaat mij meer om de twee uitersten. De echt zwakken helpen door de echt rijken hun centjes (een beetje) af te pakken.
En dat gebeurt in Nederland al lang dat de sterkste schouders dragen.

Users who are viewing this thread

• zero