Graspop Metal Meeting 2026

Ik zie bmth op die plek dit jaar.. behemoth was imo eerder een uitschieter naar de echt zware richting maar de rest is toch wat vergelijkbaar?
Goh niet echt hè. De rest is vooral Hard rock (Volbeat, Twisted Sister, Def Leppard) en dan Limp Bizkit wat Nu metal is. En toch een stuk minder heavy dan een Slipknot/ Korn imo

Die zullen wel aangekondigd worden na hun optreden in de Lotto Arena. Vermoedelijk een van de “tbc”
Ik dacht heel misschien een ticketswapje te doen voor staanplaatsen. Ik vind voorlopig niemand om mee te gaan. Er zijn nog wel redelijk wat zitplaatsen beschikbaar waardoor je denkt dat ze minder populair zijn. Maar als je op ticketswap kijkt zijn er toch 1190 gezochte tickets. Wss wil niemand daar gaan zitten bij die band?

Als ik alles samenvat en vergelijk met de andere festivals krijgen we op donderdag nog Sabaton. (Pas aankondiging na hun show in het sportpaleis).

Voor de zondag vermoed ik volgende namen:

Marilyn Manson
Def Leppard
Alice Cooper
Electric Callboy

En dan kunnen we concluderen dat we niet echt verrassingen zullen krijgen. Hopelijk in de undercard nog een paar speciallekes/verrassingen!

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
BMTH ging deze zomer nieuwe muziek releasen, maar heeft dat niet gedaan omdat Oli Sykes vader is geworden als ik me niet vergis... Dacht dat hun optreden op Reading ook het laatste was met de productie die we zagen in 2024. Ik verwacht dus wel wat nieuws tegen volgende zomer.

Dat ze nog niet zijn aangekondigd, hoeft denk ik niet te betekenen dat Trivium niet komt. Die lijken me net een maatje te klein om sub te zijn? Werden voor Jera On Air alleszins in de tweede rij aangekondigd, wat toch een festival met een kleinere portemonnee is dan GMM.

Bij mijn weten stond Architects er vorig jaar niet en hebben ze intussen een nieuw album onder de arm. We hebben ze inderdaad voldoende gezien de laatste jaren, maar ik vind het niet verrassend dat ze er toch staan. Je kan hetzelfde zeggen over bands als While She Sleeps, Bury Tomorrow, The Ghost Inside, ... Die schijten platen de laatste jaren, dus dan hebben ze reden om te touren lijkt me. Al vind ik ook dat om de 3-4 jaar een album releasen en touren voldoende is.
Ach ja 2024 natuurlijk. Voor mij lijkt 2024 editie nog maar juist geweest te zijn maar intussen zat er een 2025 tussen. In 2024 heb ik ze overgins niet gezien wegens ... Honger denk ik. Maar heb ze al wel vaak gezien indoor en outdoor natuurlijk

Dan nog blijft 4 keer in 5 jaar tijd ofzo veel

Ja Trivium zal er wel staan maar mijn punt was ... Als ze zoveel Dance acts naar Graspop halen kan een metal act wel eens op Tomorrowland zeker? Waarom boekt eigenlijk een TML eens geen Electric Callboy als Graspop dat wel doet? Of een Bad Omens? Omdat ze daar vast houden aan hun genre. Zouden er onder die dance en techno fanaten veel gatekeepers zitten eigenlijk?

Ach, in 2024 vond ik de 2 headliners op de zaterdag ook niets. En toen heb me ik toch nog uitermate goed vermaakt op diverse andere plekken op het terrein. De donderdag en vrijdag maken voor mij qua headliners en subs al een hoop goed. Nog lekker aanvullen met een fijne undercard en wij komen het weekend wel weer door

• Leuk
Waarderingen: DaanV
Electric callboy kan ook net zo goed de vrijdag south stage sub zijn toch?
Om die dag wat meer jeugd aan te spreken mss.. maar vrijdag is met volbeat en bb en TS toch wel eerder dadrock en glamrock en gericht op 40, 50 jarigen denk ik. Net dat segment die geen fan zijn van de band 😄 EC zie ik die dag wat op een koude steen vallen..

Zou wel een vreemde constructie zijn, maar niet helemaal onmogelijk
Om die dag wat meer jeugd aan te spreken mss.. maar vrijdag is met volbeat en bb en TS toch wel eerder dadrock en glamrock en gericht op 40, 50 jarigen denk ik. Net dat segment die geen fan zijn van de band 😄 EC zie ik die dag wat op een koude steen vallen..
Vorige keer waren ze sub voor judas priest ;)

Over het algemeen werkt graspop niet zo met themadagjes, deze zaterdag is eerder een uitzondering.

Eigenlijk ook opvallend dat ze bad omens bekend maken ondanks dat hun show nog niet is uitverkocht. Misschien is de vrijdag tbc dan toch niet sabaton

De show van Electric Callboy in Antwerpen en Rotterdam en waarschijnlijk overal in Duitsland ook is overal uitverkocht denk ik. Welke reden zouden ze hebben om die nog niet aan te kondigen

Als ze morgen nog 2 headliners aankondigen (dus geen TBC) en daar is geen Sabaton bij, dan is Sabaton volgens mij de grote ontbrekende donderdag headliner die pas bekend mag maken na hun show in Antwerpen

Ik BLIJF echt hopen dat Slayer geboekt is voor Hellfest en ze ineens Graspop er bij pakken en dus morgen worden bekend gemaakt. Dan mag Dep Leppard van mij zelfs 2 maal op de north stage spelen, en een samenwerking doen ter plekke met Bad Omens. Zolang Slayer maar afsluit op de south stage

Graag wil ik mij ook nog excuseren voor mijn gegatekeep. Het waren de emoties. Normaal ben ik zo niet maar het werd even te veel. Nog steeds het zelfde gevoel over BO maar ... Ja ... Ik kan bleiten zoveel ik wil. Ze zijn geboekt en blijven geboekt

• Leuk
Waarderingen: wess
Oke mijn Graspop ontgroening is een feit!🤘 Geweldig rijtje namen voor mij met als absoluut hoogtepunt BMTH❤️ Samen met Babymetal Kingslayer uitvoeren wordt ook wel een momentje hoor.

Nu nog kijken of het een weekend wordt, of vrijdag/zaterdag combi. Ligt ook weer aan de rest van het affiche en die van RW.

De show van Electric Callboy in Antwerpen en Rotterdam en waarschijnlijk overal in Duitsland ook is overal uitverkocht denk ik. Welke reden zouden ze hebben om die nog niet aan te kondigen

Als ze morgen nog 2 headliners aankondigen (dus geen TBC) en daar is geen Sabaton bij, dan is Sabaton volgens mij de grote ontbrekende donderdag headliner die pas bekend mag maken na hun show in Antwerpen

Ik BLIJF echt hopen dat Slayer geboekt is voor Hellfest en ze ineens Graspop er bij pakken en dus morgen worden bekend gemaakt. Dan mag Dep Leppard van mij zelfs 2 maal op de north stage spelen, en een samenwerking doen ter plekke met Bad Omens. Zolang Slayer maar afsluit op de south stage

Graag wil ik mij ook nog excuseren voor mijn gegatekeep. Het waren de emoties. Normaal ben ik zo niet maar het werd even te veel. Nog steeds het zelfde gevoel over BO maar ... Ja ... Ik kan bleiten zoveel ik wil. Ze zijn geboekt en blijven geboekt
Denk je om je hart? Het zijn maar concerten he? Er hangen geen levens vanaf😉

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en won666
Ik ben super blij met de zaterdag! In 2024 jammer genoeg BMTH niet volledig kunnen zien, dus krijg nu een herkansing 🥳

Bij Bad Omens ben ik benieuwd naar welke productie ze gaan meehebben als headliner... en ik ben als een van de weinige precies wel helemaal weg van de nieuwe singles. Noah heeft echt een zotte stem, en ik vind dan bij de nieuwe nummers vooral zijn liefde voor film erdoor komen. Ik word helemaal meegenomen in de klank.

Architects heb ik 8 keer gezien in de afgelopen 4 jaren. Ik hou van ze, maar ik vind het toch niet zo goed gaan met Sam's stem. Zeker wanneer ze oudere nummers brengen... het klinkt gewoon niet. Dan heb ik liever dat ze die nummers gewoon laten. Voor mij is dat dan ook een reden waarom ik ze juist niet als headliner zie. Ze staan waar ze horen te staan.

En Babymetal ben ik vooral blij om omdat we dan kans hebben dat ze bij BMTH verschijnen voor Kingslayer!

• Leuk
Waarderingen: L110Midnight en Piebe71
Ja Trivium zal er wel staan maar mijn punt was ... Als ze zoveel Dance acts naar Graspop halen kan een metal act wel eens op Tomorrowland zeker? Waarom boekt eigenlijk een TML eens geen Electric Callboy als Graspop dat wel doet? Of een Bad Omens? Omdat ze daar vast houden aan hun genre. Zouden er onder die dance en techno fanaten veel gatekeepers zitten eigenlijk?
Was een andere video aan het zoeken maar kwam dit tegen. Hier kennen ze nothing else matters op 20:00 min.
Dit zocht ik: 12:45 Niet echt metal maar wel gitaar solos en symphonisch orkest. Hier zou ik echt naartoe willen gaan. Dus in Nederland boeken ze ook breed, dacht ik. Maar tomorrowland weet ik niet. Heb al van hip hop gehoord. meh...

• Leuk
Waarderingen: won666

Users who are viewing this thread