Best Kept Secret 2026

Eens maar wat je ook zegt, pre corona voelt voor mij meer als mijn ding dan het nu was. Bijvoorbeeld een Einstürzende Neubauten of Merzbow boeken zou ik al “unieker” vinden.

De boekingen van Sef, Sophie Straat en Job Jobse voelt voor mij ook heel erg Lowlandsish aan.en dan krijg je weer dat voorspellende Amsterdamse kliekjes gedoe dat het o zo leuk is dat ze allemaal bij elkaar op het podium staan. Ik vond juist fijn van BKS dat dat minder was destijds.
Dat het Amsterdamse LL-publiek alsjeblieft weg blijft.

• Thinking
  • Leuk
Waarderingen: Dutchman en MarkD
"Vroeger" wat het De La Soul, Little Dragon en Bobby Womack zelfs. Die luxe hebben we vandaag de dag niet meer.. Elk nieuw nummer van het album heeft een .ft, dus ik verwacht dat er van die nieuwe plaat wel wat mee komen.
De week na BKS hebben ze een groot optreden staan in het stadion van Tottenham Hotspur in Londen. Met een beetje geluk nemen ze dus wel wat meer bijzondere gasten mee, ook ter voorbereiding op die show.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Timmetje en yannickd
Vrijdag: Ata Kak
Zaterdag: Nick Cave & The Bad Seeds
Zondag: Ethel Cain, Mac DeMarco
Gorillaz zo goed als zeker op de zondag. Die staan op de 10e nog in Tsjechië (Rock for People) en hebben dat weekend ook Primavera Porto. Er is een route denkbaar dat ze op vrijdag op BKS staan (10/6 Rock for People, 12/6 BKS, 13/6 Primavera Porto), maar dat lijkt met de show die ze meenemen vooral theoretisch. Zal dus wel 10/6 RfP, 12/6 Primavera Porto, 14/6 BKS worden.

In dat geval wordt het dus voor BKS vrijdag Jack White, zaterdag Nick Cave en zondag Gorillaz.

absoluut, ik ook
maar wat gaat BKS vragen voor één dagticket en een parkingplaats? In Antwerpen geraak je er gemakkelijk via bijna gratis park en ride en openbaar vervoer met de tram. Volgens mij zal BKS voor een dagticket ook vlot boven de honderd euro vragen. Zijn er al prijzen bekend voor BKS?

Door de data van LL dit jaar en de onoplosbare kinderen/ school puzzel naast deze aankondigingen ga ik aankomend jaar denk ik 'vreemd' met BKS.

Gorillaz en Jack White, Valence and Brae en mijn +1 en ik zijn met alles wat er bij komt al helemaal happy. Alles al gezien een meegemaakt maar te mooi om te missen!

Klopt t dat ik de ticketprijzen niet kan vinden?
Donderdag op de presales kan je de ticketprijzen zeker vinden vanaf 12h.

• Leuk
Waarderingen: nieuwsgierig
Neemt Gorillaz nog leuke gast artiesten bij tegenwoordig? Zo heb ik Little Simz ooit voor het eerst live gezien.
Ik verwacht De La Soul eigenlijk wel. Verder heb ik ook een lichte verwachting/hoop voor Johnny Marr, daarmee werken ze op het nieuwe album veel samen.

Naast die twee waarschijnlijk enkele van de artiesten op het nieuwe album: Anoushka Shankar, Ajay Prasanna, Black Thought.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Voor zij die Nick Cave voor een prijsje willen zien:
AU CABARET VERT (net over de grens van Belgie en Luxemburg): vr 22 augustus garantie op twee en een halve uur Nick Cave: dagticket 72,5 Euro
ROCK EN SEINE: VR 29 augustus: dagticket 79 euro (festivaldag) en first entry (je mag iets eerder dan de common people het terrein op om dicht bij het podium te camperen 109 Euro
Bij dit laatste festival verkochten zowel Tyler The Creator en The Cure hun dagje veel beter uit.

Nog iets belangrijks om mee te nemen:
er worden deze week GEEN dagkaarten BKS verkocht voor Nick Cave zijn dag (zaterdag?) dus je bent verplicht om een veel duurder weekeinde ticket te kopen. Geen idee wanneer dagkaarten verkocht worden maar dit kan goed volgend jaar pas zijn.

Nog iets belangrijks om mee te nemen:
er worden deze week GEEN dagkaarten BKS verkocht voor Nick Cave zijn dag (zaterdag?) dus je bent verplicht om een veel duurder weekeinde ticket te kopen. Geen idee wanneer dagkaarten verkocht worden maar dit kan goed volgend jaar pas zijn.
Dit doen ze altijd toch en lijkt me ook iets moois dat je iedereen de kans geeft om met een volledig tot bijna volledige dag line-up te kiezen voor een dag. Zo kan je toch het beste kiezen. Je verplicht niemand om een weekend te kopen dat is je eigen keuzen en als je alleen Nick Cave wilt zien zou ik even wachten of het moet je de weekend ticket waard zijn

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Het toffe van BKS vond ik destijds wel dat ze toch de indie darlings wel boekte waar Lowlands ze liet liggen. Dan denk ik aan dingen zoals The Jesus & Mary Chain, Slowdive, Belle & Sebastian, Ride, Damien Rice, Swans, Death Cab For Cutie, Mogwai, Portishead, Kashmir, The Notwist, Beach House, DIIV, Explosions In The Sky etc.

een beetje ook de oude Prinavera namen die Lowlands niet meer wilde zeg maar.
Op basis van vorig jaar een early bird-ticket gekocht voor de 3 dagen. Ik ga er van uit dat de nodige indie darlings er nog wel bijkomen. Vorig jaar hadden we die toch ook. Minder dan vroeger wel en tegenwoordig ook wel wat kleinere namen uit die vijver maar het is toch nog steeds elk jaar redelijk indie.

Slowdive, My Bloody Valentine, Johnny Marr, Courtney Barnett, Father John Misty, Nation of Language, Black Country, New Road, The Notwist, Overmono, Sugar, Cate Le Bon, Panda Bear, Geese, Baxter Dury, Maruja, Model/Actriz, Dry Cleaning, Melt-Banana, NewDad, Smerz, caroline en The New Eves erbij en de undercard is weer als vanouds.

Welke indie darlings zien jullie nog graag komen?

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Neemt Gorillaz nog leuke gast artiesten bij tegenwoordig? Zo heb ik Little Simz ooit voor het eerst live gezien.
Jarenlang vond ik Little Simz echt een beetje een geforceerd krijg-je-erbij-tje bij optredens van Gorillaz. Totdat ze op Lowlands de Alpha sloopte toen ze bij Garage Palace het podium op liep.
Daarna natuurlijk alleen maar bergopwaarts gegaan met haar eigen carriere.

Dit doen ze altijd toch en lijkt me ook iets moois dat je iedereen de kans geeft om met een volledig tot bijna volledige dag line-up te kiezen voor een dag. Zo kan je toch het beste kiezen. Je verplicht niemand om een weekend te kopen dat is je eigen keuzen en als je alleen Nick Cave wilt zien zou ik even wachten of het moet je de weekend ticket waard zijn
Ik ga akkoord dat de keuze tussen dagtickets of festivalpassen een mooie keuze kan zijn. Maar er zijn festivals die geen dagtickets verkopen maar enkel voor de ganse periode van het festival (Lowlands, Pohoda Festival,...). Persoonlijk heb ik al twee keer volgend jaar voor Nick Cave gekozen: Brighton Homecoming (nu uitverkocht) en de combi The Cure en Nick Cave in Rock en Seine (driedaagse pas) met the cure dag ook al uitverkocht (enigste concert van hen in Frankrijk)

maar wat gaat BKS vragen voor één dagticket en een parkingplaats? In Antwerpen geraak je er gemakkelijk via bijna gratis park en ride en openbaar vervoer met de tram. Volgens mij zal BKS voor een dagticket ook vlot boven de honderd euro vragen. Zijn er al prijzen bekend voor BKS?
Vorig jaar was een parkeerkaart €30,25. Als je een account hebt bij Eventim (wat je sowieso nodig hebt om een kaart te kopen) krijg je op je verjaardag een kortingsbon van 5 euro die een half jaar geldig is, deze gebruik ik altijd voor de parkeerkaart.

Op basis van vorig jaar een early bird-ticket gekocht voor de 3 dagen. Ik ga er van uit dat de nodige indie darlings er nog wel bijkomen. Vorig jaar hadden we die toch ook. Minder dan vroeger wel en tegenwoordig ook wel wat kleinere namen uit die vijver maar het is toch nog steeds elk jaar redelijk indie.

Slowdive, My Bloody Valentine, Johnny Marr, Courtney Barnett, Father John Misty, Nation of Language, Black Country, New Road, The Notwist, Overmono, Sugar, Cate Le Bon, Panda Bear, Geese, Baxter Dury, Maruja, Model/Actriz, Dry Cleaning, Melt-Banana, NewDad, Smerz, caroline en The New Eves erbij en de undercard is weer als vanouds.

Welke indie darlings zien jullie nog graag komen?
Sowieso een mooi rijtje waarvan ik Courtney Barnett, Father John Misty en The Notwist al mooie concerten heb zien geven, maar nog nooit op BKS. Slowdive juist al wel twee keer in de TWOl; allebei erg goed, maar hoeft van mij niet nog eens. BCNR ook onlangs TWO en Heineken (Lowlands), idem dus. Maruja lijkt me heel tof, caroline en NewDad zijn ook zeker welkom. Model/Actriz vond ik echt afschuwelijk op LGW?, maar daar lijk ik redelijk alleen in te staan (3voor12 zette het op 1). Eigenlijk hoop ik qua dit soort namen nog het meest op namen die ik nou nog niet - of alleen van naam - ken. Met de headliners van dit jaar ga ik al relatief veel tijd besteden bij acts die ik al wel ken; er mag ook nog wat te ontdekken zijn. :)

Zeker de eerste helft van jouw namen zou ik zelf trouwens geen undercard, maar midcard noemen, maargoed, dan wordt het weer een definitiekwestie :)

• Leuk
Waarderingen: koekebakker en Bubba

Users who are viewing this thread