Graspop Metal Meeting 2026

Holy Shit! Dit is zowat de reunie van Chickenfoot. Alleen Chad Smith mist nog.
Dat was anders geweldig geweest.

Maar dit pas inderdaad perfect op Graspop.
Zeker, GMM experimenteert niet veel, maar dit soort buitenkansjes pakken ze juist wel vaak aan!

Goede cover maar is zodanig veel gespeeld vroeger dat ze die inderdaad achterwege mogen laten maar blijf het wel het betere album vinden.
Ze spelen die tegenwoordig live wel meer uptempo, meer in de stijl van het origineel van husker du

• Leuk
Waarderingen: johanra
Zegt wrs weinig aangezien amerika. Maar combo hieronder zorgt mss ook voor gezamelijke overstap naar europa..1000023670.jpg

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Ze spelen die tegenwoordig live wel meer uptempo, meer in de stijl van het origineel van husker du
Klopt, zeker sinds Martin McCarrick uit de band is gestapt (al 20 jaar geleden) doen ze meestal de snelle Diane versie. Vind de cello versie ook niks, er is zelfs nog een tragere versie die ze weleens speelden maar haalt erg het tempo uit de set. De snelle gitaarversie is dan weer top! Staat op hun Greatest Hits compilatie, hebben alle bekende nummers opnieuw in de studio opgenomen.

Zeker GMM waardig, mijn gateway band! šŸ«¶šŸ»šŸ¤˜šŸ¼

Benieuwd of Limp Bizkit eigenlijk die donderdag afsluit, of Sabaton dat mag doen. Kan beide kanten uit wel.
Ik ga echt heel erg uit van Limp Bizkit. Ze noemen eerst Limp Bizkit, daarna Megadeth en dan pas Within Temptation in het nieuwsbericht. Duidt er in mijn ogen op dat Within Temptation eerder aan bod komt dan Megadeth.

Edit: ik zie nu pas dat ze het wisselen in het nieuwsbericht. Geen idee of het naderhand is aangepast of dat ik het gewoon niet goed gelezen had.

Oh, en als de aankondiging van breaking benjamin komt: zijn ze wel groot genoeg voor mainstage 2 *edit sub headliner? Ik ben er niet zo bekend mee. Enkel qua naam. Eerste indruk op youtube is 276 miljoen views en standaard metalcore zonder er iets slecht of waw over te zeggen. Ze zouden dan hoger staan dan een bullet for my valentine of bring me the horizon of zelfs architects die toch wel bekender zijn. Nu is architects al wat hoger gestegen?

Laatst bewerkt:
Nooit van gehoord: Mis ik iets? Satriani is een goede gitarist weet ik maar voor de rest...
Sammy hagar en michael anthony waren zanger en bassist bij Van halen, kenny aronof was drummer bij sammy hagar solo en satriani is gewoon een steengoede gitarist. Mij lijkt dit dus op een van halen reunie die geen van halen mag genoemd worden.

Oh, en als de aankondiging van breaking benjamin komt: zijn ze wel groot genoeg voor mainstage 2 headliner? Ik ben er niet zo bekend mee. Enkel qua naam. Eerste indruk op youtube is 276 miljoen views en standaard metalcore zonder er iets slecht of waw over te zeggen. Ze zouden dan hoger staan dan een bullet for my valentine of bring me the horizon of zelfs architects die toch wel bekender zijn. Nu is architects al wat hoger gestegen?
Breaking Benjamin staat in de leak als north stage sub, niet als headliner. En metalcore is het zeker niet.

• Leuk
Waarderingen: DaanV en MetalLimbo
Oh, en als de aankondiging van breaking benjamin komt: zijn ze wel groot genoeg voor mainstage 2 headliner? Ik ben er niet zo bekend mee. Enkel qua naam. Eerste indruk op youtube is 276 miljoen views en standaard metalcore zonder er iets slecht of waw over te zeggen. Ze zouden dan hoger staan dan een bullet for my valentine of bring me the horizon of zelfs architects die toch wel bekender zijn. Nu is architects al wat hoger gestegen?
Ze waren sub, geen headliner, zelfde positie als WT/megadeth op de affiche van gisteren

Zeker, op Jupiler en Main ook.
Troublegum zou op een buitenpodium prima werken, toch meer punkmetal. Infernal Love daarentegen is wat donkerder, zou in een Metal Dome prima tot zijn recht komen.

Eigenlijk is dit jaar het 30 jarige jubileum van Infernal Love, dus verwacht geen jubileumtour volgend jaar. Lijkt erop dat ze de Troublegum tour gewoon nog even doortrekken, is ook voor een breder publiek.

De heren waren erg productief in de jaren 1993-1995, de ƩƩn na de andere single kwam uit en waren allemaal voltreffers. Met de postgrunge en nu-metal revival zouden ze echt niet misstaan op Graspop.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Users who are viewing this thread