Graspop Metal Meeting 2026

Denk dat we in de aanloop naar 8 november meer dan 4 dag-aankondigingen gaan krijgen hoor. Op donderdag is er nog een TBC HL, op vrijdag volgens de BB leak nog een TBC sub. Zeker omdat donderdag nog een 'klepper' nodig heeft om tickets te schuiven, zullen ze die toch voor 8 november bekend maken zou ik denken. Dus 4 dagen met aankondigingen voor de HL's en subs, nog een paar dagen voor de TBC's en nog een pakket namen. Dit pakket zal dan woensdag 5 november zijn, voordat de Mastercard vvk begint. Vorig jaar kwam dit pakket op 27-11, ook de dag voor de Mastercard vvk.

Dus volgende week maandag / dinsdag nog een aparte TBC headliner / sub aankondiging, deze week de vier HL/sub aankondigingen. Dat zou mijn verwachting zijn.

Denk dat we in de aanloop naar 8 november meer dan 4 dag-aankondigingen gaan krijgen hoor. Op donderdag is er nog een TBC HL, op vrijdag volgens de BB leak nog een TBC sub. Zeker omdat donderdag nog een 'klepper' nodig heeft om tickets te schuiven, zullen ze die toch voor 8 november bekend maken zou ik denken. Dus 4 dagen met aankondigingen voor de HL's en subs, nog een paar dagen voor de TBC's en nog een pakket namen. Dit pakket zal dan woensdag 5 november zijn, voordat de Mastercard vvk begint. Vorig jaar kwam dit pakket op 27-11, ook de dag voor de Mastercard vvk.

Dus volgende week maandag / dinsdag nog een aparte TBC headliner / sub aankondiging, deze week de vier HL/sub aankondigingen. Dat zou mijn verwachting zijn.
Ik denk dat je er beter van uit kan gaan dat iedere TBC slot pas ingevuld gaat worden na 8 november
Jimmy was er vanochtend ook vrij duidelijk over dat we die donderdag headliner niet meer moeten verwachten voor de ticketverkoop

Het zou wel de meest bizarre strategie zijn om nu met 3 namen voor een dag te komen en 1 TBC om die dan volgende week los te gaan aankondigen. Als die voor 8 november aangekondigd kan worden, zouden ze dat nu in dat schema van 4 doen. Het is - als je de afgelopen jaren bekijkt - toch niet zo raar om nog een aantal grote acts niet bekend te kunnen maken tot december / januari / februari.

Ik verwacht bij elke aankondiging een tbc, gewoon omdat er zoveel optredens nog moeten doorgaan.

Mss zaterdag niet als we bmth - ec (uitverkocht) - architects - ice nine kills (uitverkocht) krijgen..

maar alst bad omens zou worden zalt ook een tbc zijn want nog niet uitverkocht

En dat zal tot januari wachten worden dan wrs..

Het zou wel de meest bizarre strategie zijn om nu met 3 namen voor een dag te komen en 1 TBC om die dan volgende week los te gaan aankondigen. Als die voor 8 november aangekondigd kan worden, zouden ze dat nu in dat schema van 4 doen. Het is - als je de afgelopen jaren bekijkt - toch niet zo raar om nog een aantal grote acts niet bekend te kunnen maken tot december / januari / februari.
Inderdaad, die TBCs gaan sowieso niet de eerste weken bekend worden gemaakt. Hoogstwaarschijnlijk zijn verschillende ervan bands die nog concerten in Belgie hebben komende weken, mogelijkheden genoeg voor subs en HL posities: sabaton, Electric callboy, Bad omens, MM, the offspring, ...

Ik verwacht bij elke aankondiging een tbc, gewoon omdat er zoveel optredens nog moeten doorgaan.

Mss zaterdag niet als we bmth - ec (uitverkocht) - architects - ice nine kills (uitverkocht) krijgen..

maar alst bad omens zou worden zalt ook een tbc zijn want nog niet uitverkocht

En dat zal tot januari wachten worden dan wrs..
Tenzij de donderdag TBC Ghost is. Tour aankondiging nog niet gedaan en zoals gezegd, donderdag heeft nog een grote naam nodig om de ticketverkoop een boost te geven.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
It's a very strange announcement as for me, start with TBC as main headliner of the day... No WOW effect at all. Looks they plan to go day by day, but still strange - start reverse. They can tease with great TBCs since summer this way....

Also, I don't think about both Sabaton - will be announced yesterday or Ghost - not many festivals left to headline, it'll be strange if they headline GMM, but not Copenhell or Sweden Rock (sub). SOAD can be a case here to extend tour with Hellfest (it's very likely that HF will not miss them). Thus, Thursday GMM and Sunday on HF maybe, then the rest of the tour.

It's a very strange announcement as for me, start with TBC as main headliner of the day... No WOW effect at all. Looks they plan to go day by day, but still strange - start reverse. They can tease with great TBCs since summer this way....

Also, I don't think about both Sabaton - will be announced yesterday or Ghost - not many festivals left to headline, it'll be strange if they headline GMM, but not Copenhell or Sweden Rock (sub). SOAD can be a case here to extend tour with Hellfest (it's very likely that HF will not miss them). Thus, Thursday GMM and Sunday on HF maybe, then the rest of the tour.
@jimmywe said we don't have to expect too crazy things. I think soad falls under crazy thing. But until that tbc is filled or jimmy really confirm they're not coming (as with GNR), there's always a chance 😄

Parkway drive hebben we hier blijkbaar wat opgeborgen. Maar kan zelfde situatie worden als ghost misschien? Aankondiging op later moment?

IMG_9803.jpeg

Tenzij de donderdag TBC Ghost is. Tour aankondiging nog niet gedaan en zoals gezegd, donderdag heeft nog een grote naam nodig om de ticketverkoop een boost te geven.
Maar die boost kun je dan beter gegeven worden als de verkoop al loopt. De tickets hoeven niet meteen uit te verkopen.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Parkway drive hebben we hier blijkbaar wat opgeborgen. Maar kan zelfde situatie worden als ghost misschien? Aankondiging op later moment?
Ik schrijf ze zekers nog niet af zulle...de zomermaanden staat nog open op hun planning...

Ghost is toch geen grote naam? Snap dat die groot genoeg zijn om headliner te zijn maar een grote naam?

Geen idee wat je moedertaal is, maar ik kan deze reactie niet zo goed begrijpen (of ligt het aan mij)?

Sabaton is in België zeer populair en zullen dan ook als main headliner (= south stage) er staan.
Ghost kan ook nog steeds prima (al acht ik de kans ook kleiner en kleiner). Dit jaar had Graspop ook Iron Maiden als één van de enigen hun als headliner met de tour die ze nu op bijna alle andere festivals gaan spelen.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Gmm 2026

Geen giga naam met even giga prijskaartje maar wrs wel

8 'gelijkwaardige' headliners
Undercard met aantal bewezen of hl-waardige namen

En aanpassingen aan de tenten (en the look and feel, whatever that may be) waar anders mss geen centen voor zouden zijn.

Topjaar onderweg volgens mij.

Laatst bewerkt:
Meneer heeft al 4 albums en heeft toch op RW een headline set van 1 uur en 45 min gespeeld. Het kan je ding niet zijn maar hij kan echt wel een volledige headliner set vullen
De algemene consensus achteraf was dat het toch een beetje flauw was. Denk dat Johanra hier ook een goeie samenvatting heeft gegeven en als ik de recensies achteraf las van zowel zijn show in Vorst als op Werchter, waren die toch eensluidend.

Vandaar mijn opmerking. Ik vind dat persoonlijk niet echt HL waardig, toch zeker niet als er een stijlclash is met wat er normaal op Graspop geprogrammeerd staat. Dan moet je imo toch wat sterker materiaal onder je arm hebben om dat te verantwoorden en zeker iets meer dan een cover van een Black Sabbath nummer.

• Leuk
Waarderingen: johanra
We hebben nu al 3 'headline-waardige' acts op donderdag en daar moet er zelfs nog een bijkomen. Afgelopen editie hadden we Epica (grote promotie ten opzichte van 2023), Dream Theater (Marquee headliner) en Powerwolf (ook een grote promotie). Niet zeggende dat deze bands hun positie niet verdienden, maar het zijn 3 AFAS/Lotto bands plus dan de machtige Maiden.

Limp Bizkit, Within Temptation en Megadeth hebben allemaal al eens als headliner gestaan en kunnen nu op 1 dag gezet worden omdat er geen gigantische, belachelijk dure act naast staat. Ik vind dat een mooie verandering

Users who are viewing this thread