Pinkpop 2026

Ik vind het opvallend hoe de wegen van Pinkpop en Rock Werchter zelfs op het forum zijn gescheiden. Op het RW forum vrijwel unaniem enthousiasme voor the Cure als headliner (hoewel het niet ieders smaak is), op dit forum sterk verdeelde meningen waarbij elk minpuntje uit het verleden als argument wordt gebruikt. Kom op, we hebben het over een band die al 45 jaar relevant is, met een enorm gevarieerde discografie en als bonus ook populair bij de nieuwe generatie.
Yes! Relevant zo als hij bedoeld is 👌

"We can't give you a date yet, but you can expect it to happen within the next 2-3 weeks."

🤔 zou kunnen dat dat over Foo Fighters gaat en dat ze ook down under gaan touren?
Mogelijk, maar die datum heb je dan nog niet veel aan. Die kondigen toch geen world tour aan in één keer
De VS is namelijk al aangekondigd, dus het zou dan echt super random zijn om EU en Australië samen te bundelen

Afgaande op de vorige line-ups klinkt het totaal niet als een logische match met de Foo Fighters.

Afgaande op de vorige line-ups klinkt het totaal niet als een logische match met de Foo Fighters.
in 2018 en 2023 stonden Foo's op RBC Bluesfest Ottowa Canada. En het Bluesfest in Bayron Bay heeft ook wel andere artiesten in de lineup gehad die meer Rock dan Blues waren, tenminste neem niet aan dat bijvoorbeeld een Iggy Pop daar een ommezwaai gemaakt had.

Maar als je naar die Bayron Bay line-up kijkt zie je dat die never nooit niet een Foo Fighters zouden programmeren. Dit is echt wat ver gezocht. :)

Mogelijk, maar die datum heb je dan nog niet veel aan. Die kondigen toch geen world tour aan in één keer
De VS is namelijk al aangekondigd, dus het zou dan echt super random zijn om EU en Australië samen te bundelen
Wellicht... Maar kan ook slechts een paar shows zijn, neem nog aan dat die show in Brazilië er nog bij komt, dat in mei nog een festival Welkome to Rockville er bij komt. Ik zie die aankondiging voor april dan niet als geheel onmogelijk. Deze zitten toevallig wel allemaal voor de juni geruchten voor Europa. Vandaar mijn vermoeden, maar kan toevallig ook een zinspeling zijn naar een andere act die een wereldtournee bekend gaat maken komende 2-3 weken...

Maar als je naar die Bayron Bay line-up kijkt zie je dat die never nooit niet een Foo Fighters zouden programmeren. Dit is echt wat ver gezocht. :)
2016 hadden ze Kendrick Lamar... Dat vind ik pas out side of the box voor dat festival. Maar Rock acts zijn niet ongewoon op dat festival. Maar kan uiteraard ook over een andere act gaan, maar wel toevallig dan.

Ergens ook weer treurig dat we in het RW topic onze vingers aflikken bij al het mooie aanbod en dat we ons hier moeten vastklampen aan een schamel kansje dat de Foo's voor de zoveelste keer komen.
De voorgaande passages van de Foo Fighters waren in 2018, 2011 en 2008... Vind je het dan echt 'voor de zoveelste keer'? Ik zit eigenlijk zelf juist in het kamp 'het wordt echt weer een keer tijd'.

De voorgaande passages van de Foo Fighters waren in 2018, 2011 en 2008... Vind je het dan echt 'voor de zoveelste keer'? Ik zit eigenlijk zelf juist in het kamp 'het wordt echt weer een keer tijd'.
Misschien een tijd geleden op Pinkpop maar 2024 nog wel op Rock Werchter, niet zo ver rijden van Landgraaf.

Ah, voor mn gevoel veel korter. Nee dan kan het inderdaad wel weer een keertje hoor. Maar ik ben die Grohl wel een beetje beu gezien eigenlijk. Maar het is Pinkpop gegund hoor, een uitverkochte dag.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel
Misschien een tijd geleden op Pinkpop maar 2024 nog wel op Rock Werchter, niet zo ver rijden van Landgraaf.
De laatste keer dat Pinkpop echt goed verkocht heeft hadden ze 3 dezelfde headliners als Werchter. Als de act maar genoeg mensen trekt maakt dat niet veel uit. Foo Fighters is hoe dan ook een topboeking voor Pinkpop

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal

Users who are viewing this thread