Pinkpop 2026

Voor de essentie niet nee. (Ik mis de kusemoji een beetje hier.)
Het is inderdaad verkiezingstijd, voorbijgaan aan de essentie maar je gelijk halen op een detail. 😜

Zoals het er nu uitziet zou het me niet verbazen trouwens als 2026 misschien deze traditie gaat doorbreken. Hoop op Foo Fighters voor Pinkpop, maar zie het nog niet helemaal gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Het is inderdaad verkiezingstijd, voorbijgaan aan de essentie maar je gelijk halen op een detail. 😜

Zoals het er nu uitziet zou het me niet verbazen trouwens als 2026 misschien deze traditie gaat doorbreken. Hoop op Foo Fighters voor Pinkpop, maar zie het nog niet helemaal gebeuren.
Opzich is het ook wel tijd om die traditie te doorbreken. De meeste van deze bands kunnen niet nog de komende 10 jaar doorgaan. Ben ook wel toe aan wat nieuwe rock headliners om eerlijk te zijn.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Opzich is het ook wel tijd om die traditie te doorbreken. De meeste van deze bands kunnen niet nog de komende 10 jaar doorgaan. Ben ook wel toe aan wat nieuwe rock headliners om eerlijk te zijn.
Het probleem is dat er zo goed als geen nieuwe rockheadliners zijn die het veld doen vollopen. Maar als ze de 'nieuwe' op Noord zetten om dan binnen enkele jaren Zuid te kunnen afsluiten. Ik denk maar aan een Sam Fender (verkoopt ook niet goed geboeg momenteel), Yungblud en laat nu de 'oude' kleppers als een Foo Fighters maar afsluiten. Op deze manier verkopen ze zo goed als uit en krijgt de nieuwe generatie een kans en kan Pinkpop blijven bestaan.

• Leuk
Waarderingen: colette283 en jeff250381
Volbeat is geen headliner op Pinkpop volgens mij. Zij vekochten het Sportpaleis zelfs niet uit in september! Mogen van mij zeker Noord afsluiten maar verkopen bijlange na geen 50.000 tickets.

Ziggo en Ahoy wel (nagenoeg) uitverkocht. Dat zijn bij elkaar 30-35k tickets.

En je moet niet naar alleen ticketverkoop kijken. Volgens die redenatie zouden Robbie Williams en Pink topheadliners zijn (beiden verkopen stadions uit). Een Volbeat is een band die een breed publiek aanspreekt. Velen die niet naar een losse show zouden gaan maar wel een reden kan zijn om naar festival te gaan. Naast een Volbeat zouden wel één of twee sterke subheadliners moeten komen. Alter Bridge zou ik een mooie combi vinden.

Ik weet dat de meeste het niet willen horen. Maar zouden ze dit jaar dan ook voor een susan en freek gaan(in het dagprogramma uiteraard) die verkopen even 6x gelredome uit.

Misschien de grootste nederlandse act van dit moment?

Volbeat is geen headliner op Pinkpop volgens mij. Zij vekochten het Sportpaleis zelfs niet uit in september! Mogen van mij zeker Noord afsluiten maar verkopen bijlange na geen 50.000 tickets.
Nee misschien niet, maar als je bezoekers die naar het Sportpaleis kwamen, Ziggo, Ahoy en Duitsland (want daar zijn ze populairder dan hier) kan aantrekken. (Net als vorig jaar bij Muse waren er ook uit Engeland afgereisd speciaal voor Muse, die fans zijn er ook) Zou het echt wel aardig wat volk kunnen trekken. Ook op de fb pagina VolbeatNLpagina genoeg berichten gezien van fans die deze tour meerdere keren naar hun concerten gaan. En die echte fans gaan toch wel. Wil niet zeggen 50.000. en nee misschien zijn ze geen headliner op de eerste plaats, maar als je headliner uitvalt last minute. Wel een band die ze kunnen doorschuiven. En daar zullen ze misschien ook wel naar moeten kijken denk ik, dat ze kunnen doorschuiven bedoel ik dan.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Ziggo en Ahoy wel (nagenoeg) uitverkocht. Dat zijn bij elkaar 30-35k tickets.

En je moet niet naar alleen ticketverkoop kijken. Volgens die redenatie zouden Robbie Williams en Pink topheadliners zijn (beiden verkopen stadions uit). Een Volbeat is een band die een breed publiek aanspreekt. Velen die niet naar een losse show zouden gaan maar wel een reden kan zijn om naar festival te gaan. Naast een Volbeat zouden wel één of twee sterke subheadliners moeten komen. Alter Bridge zou ik een mooie combi vinden.
Nou ja er waren echt nog wel genoeg zitplaatsen in de Ahoy (maar ja ik zou bij een show van bijvoorbeeld Volbeat ook niet gaan zitten 😅)

Nee misschien niet, maar als je bezoekers die naar het Sportpaleis kwamen, Ziggo, Ahoy en Duitsland (want daar zijn ze populairder dan hier) kan aantrekken. (Net als vorig jaar bij Muse waren er ook uit Engeland afgereisd speciaal voor Muse, die fans zijn er ook) Zou het echt wel aardig wat volk kunnen trekken. Ook op de fb pagina Volbeat pagina genoeg berichten gezien van fans die deze tour meerdere keren naar hun concerten gaan. En die echte fans gaan toch wel. Wil niet zeggen 50.000. en nee misschien zijn ze geen headliner op de eerste plaats, maar als je headliner uitvalt last minute. Wel een band die ze kunnen doorschuiven. En daar zullen ze misschien ook wel naar moeten kijken denk ik, dat ze kunnen doorschuiven bedoel ik dan.
Dat argument gaat natuurlijk alleen op als ze ze boeken als European exclusive of iets dergelijks, maar die staan al op Rock Am Ring en Graspop zal ze ook wel hebben.

Sportpaleis, Ahoy en Ziggo zijn allemaal dichter bij Dessel dan bij Landgraaf en in Duitsland hebben die ook al shows staan dus denk niet dat alle Volbeat fans naar Landgraaf zullen trekken

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Misschien BUSH wel lichtjes met potlood opschrijven aangezien ze toch echt aangegeven hebben deze zomer ook rond te gaan.

Dan sws in de tent misschien wel een groter podium?

Dat argument gaat natuurlijk alleen op als ze ze boeken als European exclusive of iets dergelijks, maar die staan al op Rock Am Ring en Graspop zal ze ook wel hebben.

Sportpaleis, Ahoy en Ziggo zijn allemaal dichter bij Dessel dan bij Landgraaf en in Duitsland hebben die ook al shows staan dus denk niet dat alle Volbeat fans naar Landgraaf zullen trekken
Ligt eraan, voor ons is bijvoorbeeld Rock Am Ring niet haalbaar en Graspop is voor ons dan weer net te veel Metal. En zo zullen er meer mensen diverse keuzes moeten maken.

The Gathering is inmiddels uitgesloten van Pinkpop, zijn geboekt op Into the grave als afsluiter
in de aankondiging staat: "voor een exclusieve zomershow in Nederland"
Kan ook marketingpraatje zijn. Strikt genomen begint de zomer 21 juni waarmee PP niet uitgesloten is.

Users who are viewing this thread