Pinkpop 2026

Het social media account wordt wel weer langzaam aan wakker. Eerst de post met de stage vacature en vandaag over de pinkpop.

Even ter vergelijking wat datums met vorig jaar opgezocht

Voor editie 2025:
Stagevacatures - 30 september
Stemmen best major festival - 28 oktober
Vastelaovend pin (laatste kans) - 1 november
Opening gouden tip - 15 november
Eerste pakket namen - 18 november

Editie 2026
Stage vacatures - 17 oktober
Npo2 extra uitzendingen - 20 oktober
Expositie - 22 oktober

Het komt wellicht wat later op gang maar er zitten wel wat kortere periodes tussen het posten. Wellicht zijn ze later begonnen om intensiever te kunnen posten om zo de aandacht erbij te laten houden. Een snellere opeenvolging houdt de feed levendiger. Aankondiging misschien eerder als we denken?

• Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr
Ik snap het idee maar denk oprecht dat je dan compleet overhyped aankomt bij The Cure. Of je er dan lekker in komt?

Zo ben ik zelf ooit vanuit een euforie bij Typhoon terechtgekomen in Portishead. Dat is toen echt niet meer goedgekomen haha. Terwijl ik echt gek ben van Portishead. Kom er echt niet van genieten.
Ja, dat kan wel lastig zijn idd. Ik kan zelf wel relatief gauw schakelen, maar begrijp wat je zegt.

Het social media account wordt wel weer langzaam aan wakker. Eerst de post met de stage vacature en vandaag over de pinkpop.

Even ter vergelijking wat datums met vorig jaar opgezocht

Voor editie 2025:
Stagevacatures - 30 september
Stemmen best major festival - 28 oktober
Vastelaovend pin (laatste kans) - 1 november
Opening gouden tip - 15 november
Eerste pakket namen - 18 november

Editie 2026
Stage vacatures - 17 oktober
Npo2 extra uitzendingen - 20 oktober
Expositie - 22 oktober

Het komt wellicht wat later op gang maar er zitten wel wat kortere periodes tussen het posten. Wellicht zijn ze later begonnen om intensiever te kunnen posten om zo de aandacht erbij te laten houden. Een snellere opeenvolging houdt de feed levendiger. Aankondiging misschien eerder als we denken?
voor edities 2025 de ticketverkoop voor Rock Werchter 2025 starte op vrijdag 22 november 2024 en kaartverkoop voor Pinkpop 2025 starte op zaterdag 23 november 2024.
De officiële verkoop van Rock Werchter 2026 is bekend en start op vrijdag 21 november... Je zou kunnen voorstellen dat Pinkpop verkoop gaat dan zaterdag 22 november van start, als ze zelfde 'strategie' aanhouden???

voor editie 2025 kwam Pinkpop maandag 18 november 2024 met de headliners en nog een worp, dat is de maandag voor de verkoop.
je zou kunnen verwachten dat maandag 17 november 2025, Pinkpop 2026 met de headliners en een worp namen kan komen als ze zelfde 'strategie' aanhouden???

• Leuk
Waarderingen: Maria en JohndeBever
voor edities 2025 de ticketverkoop voor Rock Werchter 2025 starte op vrijdag 22 november 2024 en kaartverkoop voor Pinkpop 2025 starte op zaterdag 23 november 2024.
De officiële verkoop van Rock Werchter 2026 is bekend en start op vrijdag 21 november... Je zou kunnen voorstellen dat Pinkpop verkoop gaat dan zaterdag 22 november van start, als ze zelfde 'strategie' aanhouden???

voor editie 2025 kwam Pinkpop maandag 18 november 2024 met de headliners en nog een worp, dat is de maandag voor de verkoop.
je zou kunnen verwachten dat maandag 17 november 2025, Pinkpop 2026 met de headliners en een worp namen kan komen als ze zelfde 'strategie' aanhouden???
Dat zou zomaar eens kunnen.
Maar voor de edities 2024 starte RW begin november 2023 en PP 9 december, een 5 week later.
De eerste namen van PP kwamen op 4 december.
In dat geval kunnen we nog heel lang duimpjes draaien.

Laatst bewerkt:
ik plaatste 'strategie' niet voor niets tussen ' '
😉
Ohja,1e headliner 2023, mevrouw Pink was op 7 October 2022 gepost en kaartverkoop eind november 2022.
Dus een echte duidelijke lijn (strategie 🤣) is er mijns inziens niet.

Laatst bewerkt:
Eefje de Visser kiezen boven Volbeat 🤣🤣🤣🤣🤣
Excuse Me Reaction GIF by Laff

Maandag 17 nov. The Cure
Dinsdag 18 nov. Mumford & Sons
Woensdag 19 nov. Sabrina Carpenter
Donderdag 20 nov. Pakketje namen
Zaterdag 22 nov. Voorverkoop

• Leuk
Waarderingen: jamesmurphy en Timmetje
Maandag 17 nov. The Cure
Dinsdag 18 nov. Mumford & Sons
Woensdag 19 nov. Sabrina Carpenter
Donderdag 20 nov. Pakketje namen
Zaterdag 22 nov. Voorverkoop
Dan komen ze weer niet aan 50.000 tickets per dag. Ikzelf pas dan ook want geen enkele headliner must see. The Cure vind ik niet slecht maar is voor mij geen 150 euro waard. Hetzelfde voor Mumford & Sons en Sabrina Carpenter is echt mijn ding niet. Dan zouden ze al met serieuze kleppers moeten komen voor het dagprogramma. Ik hou van een gevarieerd programma maar dan zou er geen enkele rockheadliner zijn?

Dan komen ze weer niet aan 50.000 tickets per dag. Ikzelf pas dan ook want geen enkele headliner must see. The Cure vind ik niet slecht maar is voor mij geen 150 euro waard. Hetzelfde voor Mumford & Sons en Sabrina Carpenter is echt mijn ding niet. Dan zouden ze al met serieuze kleppers moeten komen voor het dagprogramma. Ik hou van een gevarieerd programma maar dan zou er geen enkele rockheadliner zijn?
Eens! Het trio headliners is dan echt tegen het saaie aan. Ik kan mij nog een optreden van Munford&Sons op pinkpop herinneren waarbij Seasick Steve zelfs bijna in slaap viel.

• Haha
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Nee joh haha.

Soms voelt het alsof met "waar is de rock" eigenlijk altijd alleen Muse, de Foo's, Pearl Jam, Metallica, Linkin Park en de Peppers wordt bedoeld en dat zonder één van hen het affiche tegenvalt.
De New Wave is een muziekgenre dat ontstond aan het eind van de jaren ’70 en zijn hoogtepunt kende in de jaren ’80. Het is een brede stijl die voortkwam uit de punkbeweging, maar met meer experiment, elektronische invloeden en popgevoeligheid.

Ik snap dat het breder is dan de namen die je noemt! Maar om The Cure nou echt onder rock weg te zetten. Agree tot disagree.
Overigens ondanks het niet mijn ding is en ik denk dat het geen ticketkanon gaat zijn. Is het wel een goede band! En ik denk i.c.m. met een goede undercard een goede boeking. En dan Sabrina erbij prima. Alleen Mumford&Sons mag dan van mij afvallen.

• Winning
Waarderingen: RickHuissen
Nee joh haha.

Soms voelt het alsof met "waar is de rock" eigenlijk altijd alleen Muse, de Foo's, Pearl Jam, Metallica, Linkin Park en de Peppers wordt bedoeld en dat zonder één van hen het affiche tegenvalt.
Zijn nou eenmaal namen verweven met het dna van Pinkpop en Rock Werchter die heel veel mensen geweldig vinden, niet voor niets dat ze er allemaal zo vaak stonden. De afgelopen 20 jaar stond zonder uitzondering(!!) minimaal 1 van de door jou genoemde namen op Pinkpop of (en vaak én) Rock Werchter. Dus niet heel raar dat mensen dat hopen/verwachten toch?

• Wow
Waarderingen: elo
Ik zie dat Bring Me The Horizon ook gaat touren, is denk ik geen headliner materiaal, maar noord Afsluiter moet prima kunnen toch?

Users who are viewing this thread