Pinkpop 2026

Tijdens die show kon je een uur nadat de show begonnen was nog het voorvak in. Dit hebben we toen ook geprobeerd, maar na 10 minuten weer weg gegaan omdat we het eerlijk gezegd echt enorm saai vonden. Toen maar achteraan nog een biertje gedaan en optijd richting camping B.
Wij hebben het een half uurtje volgehouden en zijn toen ook retour naar camping B gegaan. Als ze er dit jaar staan, ga ik het wederom een kans geven. Tenzij pinkpop ervoor kiest om tegelijkertijd een toffe band in de tent te zetten ga ik daar zeker naar kijken.

De combi Volbeat en The Cure zou ik best tof vinden eigenlijk. Het kan en mag allebei hè. Net als een mierzoete popact en daarvoor Ghost. Dat lijkt me een prima compromis voor Pinkpop: af en toe wat knalwerk (daar is en blijft toch veel behoefte aan in deze regio), maar ook populaire popacts (zelfs Boone met z'n belachelijke flip).
En dan tijdens Volbeat iets in de tent a la Wende, doen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Voor mij persoonlijk vind ik the Cure wel heel vet, maar dit zou in zijn geheel inderdaad toch behoorlijk karig zijn.
Vervang Katy Perry met Sabrina Carpenter en het wordt al iets beter. Maar dan moet er denk ik wel echt een grote derde naam bij (zoals een Foo Fighters) i.p.v. 21 pilots om de kaartverkoop te stimuleren.

Welke namen verwacht je? Of wat zou je zelf als drie headliners willen zien?
U2, Oasis, Green Day

Eefje stond in 2022 al als afsluiter in de tent en die was zo ontzettend beschamend leeg. Als ik Eefje was zou ik niet naar PP terugkeren. er zijn festivals waar ze haar wel waarderen!
Ook tijdens Volbeat toen. Nog leger was het bij Altin Gun maar vooral Warpaint. Daar stonden echt maar een paar honderd man.

Eefje de Visser kiezen boven Volbeat 🤣🤣🤣🤣🤣
Eefje kan je smaak niet zijn, maar Volbeat is toch ook een beetje een overgewaardeerde band? Heb het vroeger wel vaak geluisterd, maar vind het muzikaal nou niet zo heel spannend en een beetje veel van hetzelfde.

Wel jammer om te lezen dat artiesten als Eefje, Altin Gun en Warpaint zo weinig mensen trekken.

Ik vind het opvallend hoe de wegen van Pinkpop en Rock Werchter zelfs op het forum zijn gescheiden. Op het RW forum vrijwel unaniem enthousiasme voor the Cure als headliner (hoewel het niet ieders smaak is), op dit forum sterk verdeelde meningen waarbij elk minpuntje uit het verleden als argument wordt gebruikt. Kom op, we hebben het over een band die al 45 jaar relevant is, met een enorm gevarieerde discografie en als bonus ook populair bij de nieuwe generatie.

Ik vind het opvallend hoe de wegen van Pinkpop en Rock Werchter zelfs op het forum zijn gescheiden. Op het RW forum vrijwel unaniem enthousiasme voor the Cure als headliner (hoewel het niet ieders smaak is), op dit forum sterk verdeelde meningen waarbij elk minpuntje uit het verleden als argument wordt gebruikt. Kom op, we hebben het over een band die al 45 jaar relevant is, met een enorm gevarieerde discografie en als bonus ook populair bij de nieuwe generatie.
Komt denk ik vooral omdat The Cure geen mega-headliner is die een dag kan dragen (en stadions uitverkoopt). Op Werchter maakt dat niet uit want daar staat altijd een sterke tweede naam naast. Bij PP is dat maar afwachten.

The Cure op PP zou nog steeds kunnen maar laat dan een Moby of Underworld tegelijkertijd in de tent spelen.

• Leuk
Waarderingen: jeff250381
2024 nog... dan wacht Pinkpop al een paar jaartjes langer. (2018)
Had het over Werchter, vermits originele post verwees naar: stel je voor dat RW beide niet heeft en Pinkpop wel. Wat volgens mij niet voor beide zal gebeuren.
Vorig jaar is alles van Werchter ook speciaal ver weg van Justin Timberlake gebleven in het voordeel van Pinkpop, maar had dit toch niet het gewenste effect.

Users who are viewing this thread