Graspop Metal Meeting 2026

GNR is ondertussen wel echt de dikke afdanker wat mij betreft. Vraag mij serieus af wie daar nou nog warm van wordt na de afgelopen keren. Dat was in 2018 kut, in 2023 nog kutter dus als die op de laatste dag staan ga ik gewoon eens een keer eerder naar huis ofzo.
Gewoon kappen met die 3 uur, dan heb ik er verder geen problemen mee dat ze komen.
Andere grote headliners krijgen ook maar anderhalf uur, bij uitzondering 2 uur (traditioneel Iron Maiden, een enkele keer KISS).
Zelfs zaalconcerten duren geen 3 uur.

Hoe je het ook wendt of keert, GnR blijft natuurlijk een grote naam die heel veel mensen aanspreekt en aantrekt, ongeacht hun huidige kwaliteit.
Zet ze neer voor 2 uur met een populaire, jonge(re) band ervoor/erna (Gojira, Parkway Drive, Lamb Of God, In Flames, etc.), plus een mooie extreme naam in de Marquee tijdens GnR (zoals Cradle Of Filth vorige keer), dan is iedereen tevreden.

Ghost en Steel Token zijn gejank maar GNR tegenwoordig niet...? :unsure:
hoor je niets van want iedereen lekker alles mee en is mooi om slash live de klassiekers te zien spelen Al ben ik het eens dat 3 uur wel erg langs is voor een festival optreden. Maar nog altijd beter dan die slaap muziek van Ghost.
Omdat je een masker opzet is het niet ineens goeie muziek....

De vaste leden hier zijn inmiddels redelijk goed gecalculeerde gokkers als het aankomt op zaken rond graspop.

Al dan niet berust op historische resultaten.
Precies, als ik bv. zeg dat Lorna Shore en Chelsea Grin nooit tegelijk zullen spelen, dan mag je dat best van me aannemen.
Dat is gewoon wijsheid.

Animated GIF

Het is dat ik hier altijd lees dat GnR zo slecht is tegenwoordig, anders had ik het echt geweldig gevonden 😂 Krijg al kippenvel bij de gedachte om November Rain en Estranged live te horen, maar ik temper alvast mijn verwachtingen mochten ze er staan.

• Geweldig
Waarderingen: xbrownstonex
Is Axl niet afgestapt van zo hoog te proberen zingen? Ik dacht dat hij vrede genomen had met wat lager te zingen, en dat het nu wel wat beter klinkt.

Is Axl niet afgestapt van zo hoog te proberen zingen? Ik dacht dat hij vrede genomen had met wat lager te zingen, en dat het nu wel wat beter klinkt.
Hij is ook weer cranky en boos zag ik op filmpjes van de week. Dus kan inderdaad wel weer een leuke show worden. Gelieve geen 3 uur meer. Ben nog steeds trots op mijzelf dat ik dat uit heb gezeten een aantal jaar geleden.

Zouden de website en socials niet allang aangepast zijn als er vandaag iets komt? Voor 2024 en 2025 gaven ze toch ook aankondigingen een dag na elkaar, dan lijkt het me dat dat net zo goed volgende week kan gebeuren.

2018 vond ik nog wel genieten. Axl had een goede dag en stond er zichtbaar met plezier. Dat deed wonderen!
Ik vond het in 2018 ook heel erg goed. En in 2012 ook, trouwens. 2023 was een ramp, in die periode waren ze sowieso niet echt in vorm. En toen hadden wij op Graspop, bleek achteraf, ook nog eens één van de slechtste sets van de tour. Dus geen wonder dat zelfs fans in grote getalen het veld verlieten en ik zelfs jou halverwege de set tegenkwam toen je richting het CRC aan het rennen was. ;)

GnR is en blijft een iconische hardrock band, met een catalogus aan geweldige anthems en riffs. Maar van één van de bestbetaalde bands in de industrie verwacht je een op-en-top performance. En al helemaal als ze met hun eisen ook nog eens een andere band de kans op een headlinerset in het donker ontnemen, door perse 3 uur te willen spelen en de dag af te sluiten. En dat is dus mijn grootste probleem met die band. Stel ze doen het zoals Iron Maiden: twee uur knallen tussen 21:00 en 23:00 uur op het niveau wat je kunt verwachten van zo'n grote band en van mij mogen ze zo eens in de paar jaar komen. Graag zelfs!

Ik vond het in 2018 ook heel erg goed. En in 2012 ook, trouwens. 2023 was een ramp, in die periode waren ze sowieso niet echt in vorm. En toen hadden wij op Graspop, bleek achteraf, ook nog eens één van de slechtste sets van de tour. Dus geen wonder dat zelfs fans in grote getalen het veld verlieten en ik zelfs jou halverwege de set tegenkwam toen je richting het CRC aan het rennen was. ;)

GnR is en blijft een iconische hardrock band, met een catalogus aan geweldige anthems en riffs. Maar van één van de bestbetaalde bands in de industrie verwacht je een op-en-top performance. En al helemaal als ze met hun eisen ook nog eens een andere band de kans op een headlinerset in het donker ontnemen, door perse 3 uur te willen spelen en de dag af te sluiten. En dat is dus mijn grootste probleem met die band. Stel ze doen het zoals Iron Maiden: twee uur knallen tussen 21:00 en 23:00 uur op het niveau wat je kunt verwachten van zo'n grote band en van mij mogen ze zo eens in de paar jaar komen. Graag zelfs!

Een kortere set met alle hits, eventueel een willekeurig nummer tussendoor, zou wel beter zijn inderdaad. En dat het dan niet meer van het juiste niveau is, daar kan ik dan wel mee dealen. Scorpions klinkt ook niet altijd even lekker (al heb ik zelf volgens mij altijd de goede dagen van Klaus gezien), maar die spelen ook gewoon anderhalf uur, dan is t gewoon super

Users who are viewing this thread