Festileaks Draft XVIII: draft of the future

I wiiiiish dat ik op het einde nog voldoende geld over had om Grian Chatten te boeken. Vanalles geprobeerd, maar niets lukte. Beter een mooi afgeronde affiche dan maar een halve, denk ik dan maar zeker?

I wiiiiish dat ik op het einde nog voldoende geld over had om Grian Chatten te boeken. Vanalles geprobeerd, maar niets lukte. Beter een mooi afgeronde affiche dan maar een halve, denk ik dan maar zeker?
Even een oprechte vraag en geen kritiek. Hoe heb jij bepaald wanneer een naam wel of niet op de masterlist kwam? Lijkt mij best lastig 😅

Even een oprechte vraag en geen kritiek. Hoe heb jij bepaald wanneer een naam wel of niet op de masterlist kwam? Lijkt mij best lastig 😅
Er werden een aantal namen die vrij obscuur qua genre (ambient, doom metal, avant-garde) in m'n inbox gedropt. Die heb ik bv. niet toegelaten vanwege niet passend voor een major festival als RW of PP - en indien toch zou er vaak maar éénof twee staan. Imo zouden dat soort bands gewoon.. GMM/Jera of een ander niche festival ofzo verkiezen boven een klein plekje op een zijpodium op een major.

Elders waren er acts die inactief waren. Iemand als Serj Tankian, hoewel er een aantal die hebben ingestuurd, heb ik geweigerd owv beperkte shows, vaak one-offs.

Het gros van de namen die me werd gestuurd werd wel effectief toegevoegd.

Grian Chatten werd gek genoeg helemaal op het einde van de draft aangevraagd. Had er zelf nog niet over nagedacht. Aangezien FDC zo'n enorme sprong heeft gemaakt, gokte ik ook dat een soloshow van Chatten wel wat mag kosten - en terecht zou blijkt, want een aantal hebben toch eens diep in de buidel willen tasten voor hem.

Er werden een aantal namen die vrij obscuur qua genre (ambient, doom metal, avant-garde) in m'n inbox gedropt. Die heb ik bv. niet toegelaten vanwege niet passend voor een major festival als RW of PP - en indien toch zou er vaak maar éénof twee staan. Imo zouden dat soort bands gewoon.. GMM/Jera of een ander niche festival ofzo verkiezen boven een klein plekje op een zijpodium op een major.

Elders waren er acts die inactief waren. Iemand als Serj Tankian, hoewel er een aantal die hebben ingestuurd, heb ik geweigerd owv beperkte shows, vaak one-offs.

Het gros van de namen die me werd gestuurd werd wel effectief toegevoegd.

Grian Chatten werd gek genoeg helemaal op het einde van de draft aangevraagd. Had er zelf nog niet over nagedacht. Aangezien FDC zo'n enorme sprong heeft gemaakt, gokte ik ook dat een soloshow van Chatten wel wat mag kosten - en terecht zou blijkt, want een aantal hebben toch eens diep in de buidel willen tasten voor hem.
Het irriteerde mij mateloos zelfs dat niemand Grian solo nam!!!

Thanks voor de toelichting. Wat een werk heeft hier ingezeten, ook steeds om te bedenken hoeveel iets moet kosten etc. Hoedje af zeggen ze dan in Belgie? 🙏

Eén van de festivalhoeren is trouwens absoluut Altin Gün. Met een gage van maar 35.000 heb ik de band schromelijk onderschat en had die een pak hoger moeten liggen. Alice Phoebe Lou is grappig genoeg een tweede act die meermaals is gepasseerd vanwaar ik niet goed begreep dat ze niet tijdens de draft werd gekozen. De Amerikaanse band die ik gisteren vernoemde is, ook gek geboeg: Grizzly Bear. Nog zo'n act die tijdens de vrije keuzes vaak aan bod kwam, maar niet tijdens de rondes werd gekozen.

Er zullen waarschijnlijk nog acts zijn die meermaals zullen passeren, maar die vielen me alleszins op tijdens het verwerken.

Altin Gün en Grizzly Bear hier ook op t affiche. Grizzly Bear nog over getwijfeld in de exclusieve ronde om die te combineren met iets als Panda Bear, zoiets stond ook op de lijst, was wel humor geweest.

Verder nog één mooie persoonlijke favoriet in de vrije keuze gegooid naast alle kleine naampjes!

• Haha
Waarderingen: Blommie
Altin Gün en Grizzly Bear hier ook op t affiche. Grizzly Bear nog over getwijfeld in de exclusieve ronde om die te combineren met iets als Panda Bear, zoiets stond ook op de lijst, was wel humor geweest.

Verder nog één mooie persoonlijke favoriet in de vrije keuze gegooid naast alle kleine naampjes!
Zo heb ik nog getwijfeld aan Lordi op dezelfde dag zetten als Lorde, als een ode aan mijn vrouw.

In 2017 gingen we naar bevrijdingsfestival in Groningen. Een maat van mij woonde daar op kamers, dus lekker vroeg erheen, wat hapjes en drankjes en daarna de stad in. Wij waren heel enthousiast over Burdy die op 1 of ander klein podiumpje stond en daar wilden wij zéker heen. Toen we het podium naderden zag je de vraagtekens al op mijn eega haar gezicht ontstaan. Wanneer de act begon en openingskneiter De Hypnotiseur (als je het niet kent, youtube) er meteen tegenaan werd gegooid droop de teleurstelling van het gezicht af en werd het voor haar duidelijk dat het niet om Birdy ging 😅

Zo heb ik nog getwijfeld aan Lordi op dezelfde dag zetten als Lorde, als een ode aan mijn vrouw.

In 2017 gingen we naar bevrijdingsfestival in Groningen. Een maat van mij woonde daar op kamers, dus lekker vroeg erheen, wat hapjes en drankjes en daarna de stad in. Wij waren heel enthousiast over Burdy die op 1 of ander klein podiumpje stond en daar wilden wij zéker heen. Toen we het podium naderden zag je de vraagtekens al op mijn eega haar gezicht ontstaan. Wanneer de act begon en openingskneiter De Hypnotiseur (als je het niet kent, youtube) er meteen tegenaan werd gegooid droop de teleurstelling van het gezicht af en werd het voor haar duidelijk dat het niet om Birdy ging 😅
Vrienden van me hebben zo ooit het idee gehad om naar Alestorm te gaan, en toen het optreden begon bleek dat ze naar Halestorm aan het kijken waren. Een foutje is snel gemaakt

• Haha
Waarderingen: MadMandra27 en EdsjeFCB

Linkje naar de presentatie!

• Leuk
Waarderingen: Yannick

De officiele clashfinder is nu ook bijgewerkt

Bekijk bijlage 16472

De line-up is rond. De poster is klaar. Het puzzelen is voorbij.
Na weken researchen, schuiven, vergelijken en wenen om de weggesnoepte namen, staat de definitieve lineup voor Rock Werchter 2030 klaar. met vier dagen, vier podia en een line-up die het beste van verschillende werelden samenbrengt.

🔥 4 dagen, 100 artiesten 1 legendarisch weekend

🧩 HET IDEE​

Oorspronkelijk was het idee om elke festivaldag te laten draaien rond een duo van co-headliners: een populaire popartieste naast een gevestigde rocknaam. Al snel bleek dat dit, met zo veel concurrentie en overlappende muzikale smaken, moeilijk haalbaar was.

Daarom ben ik teruggekeerd naar de tekentafel, en heb ik gekozen voor een nieuwe aanpak met vier dagen die elk een eigen karakter en sfeer uitstralen maar toch onmiskenbaar Werchter zijn:

• Donderdag: dromerig met een alternatief kantje met Lana Del Rey en Deftones
  • Vrijdag: stevig en energiek met TOOL, Editors en The Offspring
  • Zaterdag: eclectisch en eigenzinnig met RAYE, Faith No More en The 1975
  • Zondag: feestelijk, dansbaar en emotioneel met Gorillaz, Moby en Lil Nas X

🎧 OFFICIËLE PLAYLIST​

Ontdek alle namen in één volledige Spotify-playlist:
🔗

🕒 CLASHFINDER​

Plan je weekend met het blokkenschema om exact te weten wanneer je moeilijke keuzes moet maken!

🎨 POSTER​

Voor de officiële poster werd het iconische ontwerp van 2018 als basis genomen, maar opnieuw vormgegeven in een retro-futuristisch jasje dat aansluit bij de visie van Rock Werchter 2030.​

Bekijk bijlage 16473

En natuurlijk: shoutout naar @Yannick voor het fantastische idee en de bergen werk die in deze draft zijn gekropen 🙌

Wie erbij wil zijn: tickets voor Rock Werchter 2030 zijn te koop bij @Yannick zelf (zolang de voorraad strekt)

Ben je gewoon zo'n 4 uur bezig geweest een poster in elkaar te zetten met Paint, kom je er nu achter dat je alsnog gewoon Machine Head verkeerd hebt geschreven als Machinehead. Laten we het er maar op houden dat volgend jaar er een nieuwe metalband opstaat die in 2030 booming business is! :LOL:

• Winning
Waarderingen: BlackwaterPark
Rock Werchter 2030.png
Rock Werchter 2030 (1).png
Rock Werchter 2030 (4).png
Rock Werchter 2030 (6).png

Zonet heeft Rock Werchter 2030 by WesleyNoH zijn laatste acts bekend gemaakt op Main Stage, Barn en KluB C. Dat maakt dat er nu al 76 namen bekend zijn en we enkel nog wachten op de namen van The Slope.

Laatst bewerkt:
Mijn voorbereiding is klaar, van alle 3 dagen de laatste 9 namen en ben erg blij met de verdeling in genres en oudere en nieuwere acts.
Heel benieuwd hoeveel van die 27 er daadwerkelijk op het affiche verschijnen 😅
Uiteindelijk 10 van de 27. Wat een score

Users who are viewing this thread