Sports Team Trix 10/10
Na jaren proberen en ze op de een of de andere manier steeds mislopen eindelijk gelukt om Sports Team te zien. Met Boys These Days hebben ze een van mijn favoriete platen van het jaar afgeleverd en de verwachting waren dus ook hooggespannen langs mijn kant.
Eerst aangekondigd in de Trix Club, toch verplaatst naar de Bar wegens tegenvallende ticketverkoop. Jammer uiteraard want ze hebben een grote gunfactor met hun catchy nummers en intelligente lyrics.
Maar goed, intiem is ook leuk uiteraard. The Munttons - het Gentse voorprogramma - was verrassend goed. Ze hadden hun eigen fanclub en bakken energie meepepakt, dus de toon was meteen gezet. Gaan we zeker nog vaker tegengkomen in het Club- en Festivalcircuit.
Sports Team zelf speelde de eerste volledige show van hun nieuwe tour en nam het gelaten. We kregen ergens halfweg een geinige bindtekst over de kleine locatie en het feit dat er beneden in de Grote Zaal iets van Pussydestroyers speelde. Voor de rest een snedige set met een greep uit alle platen en EP's. Klokte af net onder het uur en had gerust wat langer mogen zijn voor een headline set. Maar goed, we kregen een (soort van) festivalset die leuk maar nooit helemaal overrompelend was. Bovendien kregen we ook de premiere van een nieuw nummer dat in het verlengde van hun nieuwste plaat lag. Het publiek was over het algemeen minder uitgelaten dan verwacht maar goed, persoonlijk heb ik mezelf goed geamuseerd en ze leken het zelf ook allemaal best ok te vinden. Boys these days, je weet wel. Jammer dat persoonlijk favoriet Ski Lifts niet passeerde, maar uiteindelijk ook geen ramp.
Mogen gerust volgend jaar langs de festivals passeren in rode Subaru. En voor wie morgen op Here's The Thing is, geef die gasten wat extra liefde. Ze verdienen het.