Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
De members van refused zullen een nieuwe band vormen. Misschien doen ze net als STAKE met een nieuwe band en nieuwe sound, maar ook gewoon de oude nummers spelen.
Ze gaan bewust net geen oude nummers meer spelen. De hele reden waarom ze een nieuwe band starten, is dat "The Shape ..." hun hele bestaan domineert. Ze willen muziek kunnen maken zonder dat het steeds vergeleken wordt met of overschaduwd wordt door die iconische plaat. Dan zou een New Noise of The Deadly Rhythm halverwege de set helemaal onlogisch zijn.

• Leuk
Waarderingen: The_mindsweep
Sports Team in Trix: 5 ballen. Ongelooflijk goed. Alex is goed bij stem, nieuwe nummers werken goed, geweldige setlist. Deze band moet volgend jaar een festivalweide plat gaan spelen.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Net terug van Big Special en Good Health Good Wealth in Rotown. Good Health Good Wealth is wat mij betreft een veel mindere versie van Sleaford Mods, maar dan met gitaar. Het kon mij niet echt boeien. Maar Big Special daarentegen. Allemachtig wat waren ze weer goed en energiek. Veel oudere nummers, maar ook een paar van het nieuwe album en uiteraard de klassiekers 'This Here Ain't Water' en 'Trees'. Geweldige show, waarbij het publiek geweldig mee deed en los ging.

• Leuk
Waarderingen: fiesta en Joslittel
Sports Team Trix 10/10

Na jaren proberen en ze op de een of de andere manier steeds mislopen eindelijk gelukt om Sports Team te zien. Met Boys These Days hebben ze een van mijn favoriete platen van het jaar afgeleverd en de verwachting waren dus ook hooggespannen langs mijn kant.
Eerst aangekondigd in de Trix Club, toch verplaatst naar de Bar wegens tegenvallende ticketverkoop. Jammer uiteraard want ze hebben een grote gunfactor met hun catchy nummers en intelligente lyrics.

Maar goed, intiem is ook leuk uiteraard. The Munttons - het Gentse voorprogramma - was verrassend goed. Ze hadden hun eigen fanclub en bakken energie meepepakt, dus de toon was meteen gezet. Gaan we zeker nog vaker tegengkomen in het Club- en Festivalcircuit.

Sports Team zelf speelde de eerste volledige show van hun nieuwe tour en nam het gelaten. We kregen ergens halfweg een geinige bindtekst over de kleine locatie en het feit dat er beneden in de Grote Zaal iets van Pussydestroyers speelde. Voor de rest een snedige set met een greep uit alle platen en EP's. Klokte af net onder het uur en had gerust wat langer mogen zijn voor een headline set. Maar goed, we kregen een (soort van) festivalset die leuk maar nooit helemaal overrompelend was. Bovendien kregen we ook de premiere van een nieuw nummer dat in het verlengde van hun nieuwste plaat lag. Het publiek was over het algemeen minder uitgelaten dan verwacht maar goed, persoonlijk heb ik mezelf goed geamuseerd en ze leken het zelf ook allemaal best ok te vinden. Boys these days, je weet wel. Jammer dat persoonlijk favoriet Ski Lifts niet passeerde, maar uiteindelijk ook geen ramp.

Mogen gerust volgend jaar langs de festivals passeren in rode Subaru. En voor wie morgen op Here's The Thing is, geef die gasten wat extra liefde. Ze verdienen het.
Mochten op Werchter 2019 zelfs de mainstage openen dacht ik en deden dat zeer goed! Ten tijde van "Here's The Thing" en "M5" waren zij wel een dingetje, een 'hotte' band, maar helaas nooit geëvolueerd naar hogere spots.

• Leuk
Waarderingen: Franzzz en swissepfan
Mochten op Werchter 2019 zelfs de mainstage openen dacht ik en deden dat zeer goed! Ten tijde van "Here's The Thing" en "M5" waren zij wel een dingetje, een 'hotte' band, maar helaas nooit geëvolueerd naar hogere spots.
Ik denk ook een beetje ten onder gegaan aan het 'pieken tijdens/net voor covid'. Heb ze voor covid 3 keer gezien en in 2022 nog in een aardig gevulde Ronda. Here's the Thing festival in Tilburg is er zelfs nog naar vernoemd, maar ze hebben het helaas inderdaad nooit echt groot kunnen maken.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en Yannick
Ik denk ook een beetje ten onder gegaan aan het 'pieken tijdens/net voor covid'. Heb ze voor covid 3 keer gezien en in 2022 nog in een aardig gevulde Ronda. Here's the Thing festival in Tilburg is er zelfs nog naar vernoemd, maar ze hebben het helaas inderdaad nooit echt groot kunnen maken.
Dart van covid denk ik ook. Net zoals bij High Hi in België bijvoorbeeld.

Idd Sports Team voor het eerst gezien op bks 2019 en toen meteen in ons hart gesloten door de nummers en energie die ze geven. Dat jaar ook meteen 4 keer gezien en daarna nog alleen in de Ronda en dan gister in de Trix.

Hoewel idd het eerste album en singles eromheen het beste uit hun oeuvre is, blijf ik het gek vinden dat ze niet verder doorbreken of op meer plekken staan. Ze zijn live zo goed, toegankelijke indierock sound, en nog goede teksten ook.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Ik zag Brògeal afgelopen week. Met een banjo, fluit, mandoline en accordeon en daarbij een hevig schots accent én goede dosis humor vond ik dit eigenlijk wel een verrassende show. Voorafgaand, zonder me echt ingeluisterd te hebben had ik een beetje een Arctic Monkeys/Oasis vibe verwacht maar ik vond het een beetje een mix van The Pogues meets Fontaines. Vanaf het eerste nummer ging het publiek goed los en ik denk dat dit zo'n band is die nog wel eens voor een goed feestje kan zorgen op de festivals. Mogen wat bij betreft best doorkomen naar een Pinkpop oid. Was erg leuk!

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Idd Sports Team voor het eerst gezien op bks 2019 en toen meteen in ons hart gesloten door de nummers en energie die ze geven. Dat jaar ook meteen 4 keer gezien en daarna nog alleen in de Ronda en dan gister in de Trix.

Hoewel idd het eerste album en singles eromheen het beste uit hun oeuvre is, blijf ik het gek vinden dat ze niet verder doorbreken of op meer plekken staan. Ze zijn live zo goed, toegankelijke indierock sound, en nog goede teksten ook.
Ik was ook in de Two op BKS19 en vond het ook echt een leuke show, maar waarom ik me kan voorstellen dat het verder niet enorm veel geworden is: het was allemaal ook niet zo bijzonder, onderscheidend. En dan bevatte het debuut wat mij betreft net niet de hits die bijvoorbeeld Royel Otis en Fontaines D.C. al wel op hun debuutplaten hadden staan.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon
Maar Big Special daarentegen. Allemachtig wat waren ze weer goed en energiek. Veel oudere nummers, maar ook een paar van het nieuwe album en uiteraard de klassiekers 'This Here Ain't Water' en 'Trees'. Geweldige show, waarbij het publiek geweldig mee deed en los ging.
Oh tof, ik had helemaal gemist dat die alweer een nieuwe plaat uit hadden. Is de show nog steeds met z'n tweetjes? Vond het jammer dat ik ze door clashes niet kon zien op BKS (en vanavond Bitterzoet lukt ook niet).

Ik zag Brògeal afgelopen week. Met een banjo, fluit, mandoline en accordeon en daarbij een hevig schots accent én goede dosis humor vond ik dit eigenlijk wel een verrassende show. Voorafgaand, zonder me echt ingeluisterd te hebben had ik een beetje een Arctic Monkeys/Oasis vibe verwacht maar ik vond het een beetje een mix van The Pogues meets Fontaines. Vanaf het eerste nummer ging het publiek goed los en ik denk dat dit zo'n band is die nog wel eens voor een goed feestje kan zorgen op de festivals. Mogen wat bij betreft best doorkomen naar een Pinkpop oid. Was erg leuk!
Ik vond er best weinig aan, leuke folksongs, maar ook wel wat saai na een halfuur. De vergelijking met Fontaines zie ik ook helemaal niet.

Oh tof, ik had helemaal gemist dat die alweer een nieuwe plaat uit hadden. Is de show nog steeds met z'n tweetjes? Vond het jammer dat ik ze door clashes niet kon zien op BKS (en vanavond Bitterzoet lukt ook niet).
Die had ik ook gemist, maar ze noemden het gisteren dat het album uit de lucht was gevallen. En ja, nog steeds met zijn tweetjes. Maar beiden steengoed, enthousiast, humorvol en energiek.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Ik was ook in de Two op BKS19 en vond het ook echt een leuke show, maar waarom ik me kan voorstellen dat het verder niet enorm veel geworden is: het was allemaal ook niet zo bijzonder, onderscheidend. En dan bevatte het debuut wat mij betreft net niet de hits die bijvoorbeeld Royel Otis en Fontaines D.C. al wel op hun debuutplaten hadden staan.
Grappig, ik zou Royal Otis en Sports Team hierin juist omdraaien. Al zijn beide bands genieten.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
In de AB hier voor Igorrr en co.
Is me nog maar zelden overkomen maar eerste band in voorprogramma zodanig niet mijn ding dat ik eigenlijk nog liever nog eens op gemak ga plassen en eens langs de merch passeer.

Met Igorrr verwacht je sws wel speciale andere bands ook maar dit was het in elk geval helemaal niet voor mij 😅

Hopelijk valt Master Boot Record! beter mee.
Dat Igorrr de max wordt ben ik redelijk gerust in 😀

• Leuk
Waarderingen: johanra
Ok, MBR! was de max van begin tot eind. Spijtig wel veel te kort. Slechts 35 minuutjes. Dat optreden vloog voorbij, niet evident voor een puur instrumentale band.

Maar nu aan Igorrr om de torenhoge verwachtingen in te lossen dus na een eerste band die op niets trok (puur persoonlijk en subjectief natuurlijk) en een tweede band die echt wel goed was maar nauwelijks een dik halfuur er stond. 🤘🏼

En dan Igorrr
Genre op zich. Metal is forever.
O.m. dankzij bands zoals Igorrr die de grenzen blijven verleggen.
Hun optreden op Graspop twee jaar geleden was ongelooflijk goed, vanavond een totaal andere setlist en ze blijft gewoon evolueren.
Wat je gemist hebt, kan je niet meer inhalen, wat ze op Graspop speelden, zat er nu niet meer in (naar mijn gevoel toch, heb nu geen vergelijkende studie van de setlists gedaan), maar ik kan nu al garanderen dat Igorrr alles heeft om ook een legendarisch optreden te geven in één van de tenten van Alcatraz 🖤🤘🏼

Users who are viewing this thread