Actualiteit

Hebben de joden ook niet heel lang juist onderdak gehad in de islamitische samenleving ten tijden van flinke vervolging in Europa?
Wat is onderdak bieden? Ze zijn ook voor de Europese vervolging nooit echt welkom geweest. En ja, we zijn in Europa niet altijd even lief geweest voor de Joodse bevolking, maar dit gaat helaas al van heel ver terug, en niet alleen in Europa, maar ook in Rusland, Afrika, Midden-Oosten en Azië. De Romeinen hebben zelfs als Joden uitgeroeid in Palestijns gebied bij de berg van Gerizim.

Men is er vooral heen gevlucht omdat ze historisch gezien daar vandaan komen. Het is niet zo dat ze altijd met open armen zijn ontvangen of "onderdak" hebben aangeboden ;). Maar goed, dat is ook een beetje het cynische van het hele verhaal, "we" hebben elkaar altijd en overal ter wereld wel uitgemoord en weggedreven. Is helaas van alle tijden, alle culturen, alle bevolkingsgroepen etc.

Mensen zijn gewoon kut.

• Leuk
Waarderingen: dvdh666
Hamas niet als terrorisme aanduiden is wel enorm de oogkleppen opzetten. Herbekijkt de geschiedenis wat ze allemaal al hebben gedaan😅
Ik zou ze ook niet geen terroristen noemen, maar het platslaan het zijn terroristen in de trent al qaeda ISIS en dat soort organisaties ben ik het ook niet helemaal mee eens. Ze gebruiken zeker daden van terreur (dus terrorisme) maar wel tegen een entiteit die hun onderdrukt. In tegenstelling tot een ISIS die aanslagen op de gehele westerse wereld pleegt in de naam van terreur waar ik deze directe link niet kan leggen.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Ik zou ze ook niet geen terroristen noemen, maar het platslaan het zijn terroristen in de trent al qaeda ISIS en dat soort organisaties ben ik het ook niet helemaal mee eens. Ze gebruiken zeker daden van terreur (dus terrorisme) maar wel tegen een entiteit die hun onderdrukt. In tegenstelling tot een ISIS die aanslagen op de gehele westerse wereld pleegt in de naam van terreur waar ik deze directe link niet kan leggen.
Heb je ooit het originele handvest gelezen van Hamas? Daar staat wel meer in dan dat…

Hamas is gigantisch slecht geweest voor het Palestijnse volk. Ook zij hadden grote aantallen aan slachtoffers kunnen en moeten voorkomen de afgelopen 2 jaar. Ik denk niet dat we dat moeten downplayen.

Tips om komende maand compleet alle politiek te kunnen ontwijken?
Als je thuis komt of in bed ligt, ipv op je mobiel te gaan scrollen of te zappen op tv, lekker een e-reader of boek erbij pakken en een goed boek gaan lezen (zie het boeken topic op Festileaks voor tips).

Op je werk niet naar nieuws sites gaan, maar naar Festileaks, en dan wel dit topic vermijden..

O jee,
Allemaal goed en wel maar Megadeth mag toch nog spelen!? Voor hun ging ik namelijk. Ben ook geen fan van Disturbed en al zeker niet meer na David zijn acties. Maar Megadeth en hun fans moeten toch niet gestraft worden? Zet die dan aub in de AB!

Deze post heb ik gekopieerd. Had dit ook al geschreven bij de comment van HLN op Facebook. Maar stel dat Megadeth idd nu niet meer speelt (eigenlijk is die kans groot denk ik) zou dat wel een beetje de final show in België kunnen ... U snapt wat ik bedoel. En dus makkelijker een headliner positie eisen op Graspop?

Wat het voor Disturbed betekend op Graspop? Die touren volgend jaar of het jaar erna wel zeker? Graspop zal ze wel gewoon programmeren denk ik. Houdt niet bepaald een veiligheidsrisico in zoals in Brussel. Of zie ik dat fout?

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Dwarf
Allemaal goed en wel maar Megadeth mag toch nog spelen!? Voor hun ging ik namelijk. Ben ook geen fan van Disturbed en al zeker niet meer na David zijn acties. Maar Megadeth en hun fans moeten toch niet gestraft worden? Zet die dan aub in de AB!
dat zal aan Megadeth zijn of die alsnog een show inplannen in België, zal niet gemakkelijk zijn om nu nog een zaal te gaan vinden op zo'n korte termijn, dan is het hopen dat er iets beschikbaar is en dat mensen nog tickets kopen een paar dagen vantevoren. kans lijkt me niet groot.
Deze post heb ik gekopieerd. Had dit ook al geschreven bij de comment van HLN op Facebook. Maar stel dat Megadeth idd nu niet meer speelt (eigenlijk is die kans groot denk ik) zou dat wel een beetje de final show in België kunnen ... U snapt wat ik bedoel. En dus makkelijker een headliner positie eisen op Graspop?
lijkt me heel raar als Megadeth hun laatste zaalshow een tour is als support act van Disturbed. kans lijkt me groot dat die nog een zaaltour doen in Europa later. nergens is gezegd hoe lang de afscheidstour duurt toch, kan nog jaren zijn.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Vicarious
Ja, even los van politieke discusie, tis wel erg laat om dit zo aan te kondigen. 5 dagen voor de show, lijkt me toch wel iets wat je eerder besluit
Er was net een opiniestuk in de kranten daarover, dus ik denk dat de politiek tot dan nog niet op de hoogte was dat de zanger van Disturbed graag bommen ging signeren die op kinderen gedropt werden. Tenzij de burgemeester van Vorst een stiekeme metalhead is, denk ik zelfs dat die niet wist welke band daar zou komen spelen.

Er was net een opiniestuk in de kranten daarover, dus ik denk dat de politiek tot dan nog niet op de hoogte was dat de zanger van Disturbed graag bommen ging signeren die op kinderen gedropt werden. Tenzij de burgemeester van Vorst een stiekeme metalhead is, denk ik zelfs dat die niet wist welke band daar zou komen spelen.
Ik wil de discussie hier niet aanwakkeren. Maar toen die bom gesigneerd werd was er nog niet echt sprake van de totale vernietiging waar Netanyahu nu mee bezig is. En uiteindelijk is Draiman ook gewoon een mens welke foute inschattingen kan maken. Geloof niet dat die bewuste handtekening met de bedoeling is gezet om die bom dan maar op een kinderdagverblijf te gooien.

Tot zover mijn politieke view in dit topic. Reacties graag verplaatsen naar het Actualiteit topic 🤗

Toen er die heisa met de dirigent was een tijd geleden stond er in een van de kranten een artikel over wat te doen met het concert van disturbed. Als ik tijd heb straks eens zoeken of ik het kan vinden.

Ik wil de discussie hier niet aanwakkeren. Maar toen die bom gesigneerd werd was er nog niet echt sprake van de totale vernietiging waar Netanyahu nu mee bezig is. En uiteindelijk is Draiman ook gewoon een mens welke foute inschattingen kan maken. Geloof niet dat die bewuste handtekening met de bedoeling is gezet om die bom dan maar op een kinderdagverblijf te gooien.

Tot zover mijn politieke view in dit topic. Reacties graag verplaatsen naar het Actualiteit topic 🤗
Graag jouw bericht dan ook verplaatsen naar dat topic 😊.

Users who are viewing this thread