Rock Werchter 2026

Tsjaaa, het fijne aan Werchter is dat er vaak een degelijk zwaargewicht tegenover geprogrammeerd staan in The Barn en deels The Slope. het zou gek moeten lopen mocht je je de hele avond niet kunnen vermaken.

Ik pak graag 2- 2,5 uur The Cure, Pearl Jam, Muse, Rammstein enz.
En ja dat zie ik dan ook graag. Maneskin, Lenny Kravitz , Imagine Dragons, en zo nog meer zijn minder mijn ding.
Maar dan ga ik de tenten en de Slope af. Zoals dit jaar de zondag, ik heb mijn voeten er af gedanst en heb maar een half uur van Olivia gezien? De hele dag verder niet bij de Main geweest. En toen kwam even 2manydjs nog , amai.

Ik merk dat ik vaak 1 uur -1:30 al erg kort vind voor de Sub-3e naam op de affiche. Vorige keer bv de Red Hot Chili Peppers was ook amper 1,5 uur volgens mij. Krap voor een headliner waar menig bezoeker toch een flink deel van zijn kaartje aan besteed( Vooral dagbezoekers uiteraard)
Gewoon lekker 2 uur. Nog geen headliner meegemaakt waarvan ik na anderhalf uur dacht dat het nu wel goed genoeg is. 2 uur de kop erbij houden moet zelfs op de zondagavond wel lukken!

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Schermafbeelding 2025-10-07 145436.png

In het artikel van de aankondiging van The Cure voor Werchter 2019 staat ook wel dat ze het festival afsluiten, terwijl dit toen niet het geval was, dus misschien komt er deze editie ook nog iets na

Tiens, zouden The Cure hun voorprogramma's meenemen? Wil wel just mustard, the twilight sad of Mogwai.

• Leuk
Waarderingen: elo
The Twilight Sad heb ik denk ik ooit eens gezien als voorprogramma bij Editors. De naam zegt mij toch iets, moet ik nog eens opzoeken.

Rock en seine en Au Cabaret Vert Festival starten de verkoop voor Nick Cave vrijdag alhoewel ze ook meerdaagse festivals zijn. Ook Open'er start verkoop tickets morgen 8 oktober alhoewel enkel the Cure is aangekondigd.
Werchter laat mi een kans liggen om de zondag van the Cure al uit te verkopen aan dagtickets.

Ik vind het wel fijn dat ze dat niet doen aangezien je dan een keuze kan maken of je een dag wilt of een heel weekend met meer kennis van welke acts er allemaal komen. Vind dit juist meer de klantvriendelijke keuze en snap dat je dan minder hype hebt omdat de aankondiging dan al letterlijk anderhalf maand eerder gedaan is maar dat komt wel goed op de zondag en The Cure plus een mooi programma erbij wat RW toch altijd wel heeft

Lollig dat RW gewoon de poster van dit jaar mét Sam Fender op hun history pagina heeft gezet.

• Leuk
Waarderingen: phil
Sowieso niet goed mee met de stemmen dat die minder populair zou zijn. Vorig jaar verkocht hij zijn dag Pukkelpop bijzonder snel uit. En ja, dat schrijf ik vooral toe aan zijn populariteit (en niet Stormzy die ervoor stond).

Als hij tourt is dit een no brainer voor RW, maar ja, hij moet touren he. Moeten we eerst wat festivalbevestigingen van zien dan..
Idd als die tourt in juli zal die er zoiezo wel staan. Of zou een tomorrowland die mss ook eens willen boeken?

Tsjaaa, het fijne aan Werchter is dat er vaak een degelijk zwaargewicht tegenover geprogrammeerd staan in The Barn en deels The Slope. het zou gek moeten lopen mocht je je de hele avond niet kunnen vermaken.

Ik pak graag 2- 2,5 uur The Cure, Pearl Jam, Muse, Rammstein enz.
En ja dat zie ik dan ook graag. Maneskin, Lenny Kravitz , Imagine Dragons, en zo nog meer zijn minder mijn ding.
Maar dan ga ik de tenten en de Slope af. Zoals dit jaar de zondag, ik heb mijn voeten er af gedanst en heb maar een half uur van Olivia gezien? De hele dag verder niet bij de Main geweest. En toen kwam even 2manydjs nog , amai.

Ik merk dat ik vaak 1 uur -1:30 al erg kort vind voor de Sub-3e naam op de affiche. Vorige keer bv de Red Hot Chili Peppers was ook amper 1,5 uur volgens mij. Krap voor een headliner waar menig bezoeker toch een flink deel van zijn kaartje aan besteed( Vooral dagbezoekers uiteraard)
2manydjs vond ik vorige editie op de zondag nog het leukste lol

• Leuk
Waarderingen: jules1994
Rock en seine en Au Cabaret Vert Festival starten de verkoop voor Nick Cave vrijdag alhoewel ze ook meerdaagse festivals zijn. Ook Open'er start verkoop tickets morgen 8 oktober alhoewel enkel the Cure is aangekondigd.
Werchter laat mi een kans liggen om de zondag van the Cure al uit te verkopen aan dagtickets.
Uitverkopen doet het toch wel, geen reden om al zo snel in verkoop te gaan imo

Users who are viewing this thread

• Joe