Graspop Metal Meeting 2026

Tuurlijk niet. Ik las hier op het forum wel de kritiek op hun (gebrek aan) productie na hun show in Amsterdam. Vandaar dat ik het nog eens extra benoem.
Korn had ook niet echt spectaculaire productie mee de laatste 2 keer, en dat werkte ook gewoon als headliner. Hetzelfde met volbeat natuurlijk

• Leuk
Waarderingen: jonasvh en Joslittel
Ik snap zeker dat ze niet giga populair meer zijn (ben zelf ook niet echt fan) maar had ze wel op de zelfde hoogte als EC en papa roach verwacht met hun afscheidstour
Wellicht is het constante gebash van Dave Mustaine op Metallica ook niet in goede aard gevallen. Zijn verleden met Metallica was niet zo heel bekend tot al die video’s van Dave op social media de ronde begonnen doen. Hier is hij en met uitbreiding Megadeth wel veel credibiliteit verloren. Hun boeken is nu misschien meer een vorm van beleefdheid voor hun afscheidstour ipv een echt 100% gewilde artiest die ze absoluut willen boeken. Jammer dat het zo moet gaan maar dit heeft Dave ook wel deels aan zichzelf te danken.

Wellicht is het constante gebash van Dave Mustaine op Metallica ook niet in goede aard gevallen. Zijn verleden met Metallica was niet zo heel bekend tot al die video’s van Dave op social media de ronde begonnen doen. Hier is hij en met uitbreiding Megadeth wel veel credibiliteit verloren. Hun boeken is nu misschien meer een vorm van beleefdheid voor hun afscheidstour ipv een echt 100% gewilde artiest die ze absoluut willen boeken. Jammer dat het zo moet gaan maar dit heeft Dave ook wel deels aan zichzelf te danken.
Weet niet of dat gebash de laatste jaren nog in ding was.
Het ontstaan van megadeath komt uit onvrede met Metallica. Dat heeft hij ook een tijd vol gehouden en dat is deels positief (ieder nieuws maakt je bekender).
Vanaf 1987 is het milder geworden en vooral een gimmick tussen 2 bands. (Media vond het nog geweldig)

lolwhut? Kan mij vergissen natuurlijk, maar er is toch gigantisch veel volk die de geschiedenis kent?

Megadeth is al 30 jaar niet meer relevant toch? Veel mensen zullen al niet verder raken dan Tout Le Monde en Symphony of Destruction en daar zal het zowat blijven. Hun bekendere werk komt voornamelijk van Youthanasia (1994), Countdown to Extinction (1992) en Rust in Peace (1990). En bekend is nogal een rekbaar begrip in dit geval, want zoals ik al zei blijft het toch voornamelijk bij die 2 nummers.

Snap niet dat mensen denken dat Megadeth headliner kan zijn, zou mij verbazen als daar nog veel volk op afkomt. Ook al omdat Dave Mustaine nu niet meteen de meest stabiele persoonlijkheid heeft en hij de laatste jaren voornamelijk in het nieuws gekomen is met bizar beeldmateriaal, waar hij niet al te coherent overkwam.

COPENHELL onthult 13 nieuwe bands voor 2026! 🔥

Voor het eerst ooit zal de populaire metalband BRING ME THE HORIZON het festival bezoeken als tweede gepubliceerde headliner naast de machtige IRON MAIDEN.

Ze worden gevoegd door een sterk team dat zowel klassieke iconen als nieuwe, compromisloze krachten in de rock- en metalscene omvat: ALICE COOPER, ANTHRAX, THE PRETTY RECKLESS, NECKBREAKKER, IOTUNN, THROWN, TROLLFEST, KATLA, DIE SPITZ, DEFECTO, VIOLENT MAGIC ORCHESTRA en CARE. 🤘 💀🎸

lolwhut? Kan mij vergissen natuurlijk, maar er is toch gigantisch veel volk die de geschiedenis kent?

Megadeth is al 30 jaar niet meer relevant toch? Veel mensen zullen al niet verder raken dan Tout Le Monde en Symphony of Destruction en daar zal het zowat blijven. Hun bekendere werk komt voornamelijk van Youthanasia (1994), Countdown to Extinction (1992) en Rust in Peace (1990). En bekend is nogal een rekbaar begrip in dit geval, want zoals ik al zei blijft het toch voornamelijk bij die 2 nummers.

Snap niet dat mensen denken dat Megadeth headliner kan zijn, zou mij verbazen als daar nog veel volk op afkomt. Ook al omdat Dave Mustaine nu niet meteen de meest stabiele persoonlijkheid heeft en hij de laatste jaren voornamelijk in het nieuws gekomen is met bizar beeldmateriaal, waar hij niet al te coherent overkwam.
Helemaal mee eens. Iedereen kent de voorgeschiedenis wel nu en de link met Metallica. Sterker nog, tot voor kort ging er geen dag voorbij zonder bericht hierover op social media, werd echt lachwekkend. Dus bepaald geen goedbewaard geheim, integendeel.

Vond Dave de laatste keren wel sympathieker overkomen eigenlijk. Maar zingen kan hij nog steeds niet en echt relevant zijn ze al heel lang niet meer. Zou heel vreemd zijn als ze ineens HL zouden zijn, zelfs als het de laatste keer zou zijn dat ze optreden. Ze waren een paar jaar geleden zelfs support (of 'special guest', een wat vriendelijker manier om support act aan te duiden) voor Five Finger Death Punch, geeft de status van Megadeth toch wel aan.

Helemaal mee eens. Iedereen kent de voorgeschiedenis wel nu en de link met Metallica. Sterker nog, tot voor kort ging er geen dag voorbij zonder bericht hierover op social media, werd echt lachwekkend. Dus bepaald geen goedbewaard geheim, integendeel.

Vond Dave de laatste keren wel sympathieker overkomen eigenlijk. Maar zingen kan hij nog steeds niet en echt relevant zijn ze al heel lang niet meer. Zou heel vreemd zijn als ze ineens HL zouden zijn, zelfs als het de laatste keer zou zijn dat ze optreden. Ze waren een paar jaar geleden zelfs support (of 'special guest', een wat vriendelijker manier om support act aan te duiden) voor Five Finger Death Punch, geeft de status van Megadeth toch wel aan.
Vergeet niet dat dat de eerste tour weer was van Megadeth nadat Dave hersteld was van keelkanker. Wellicht dat dat ook mee heeft gespeeld.

Gisteren geen zelfbevestiging van Volbeat.
Voor de rest wel degelijk een headlinewaardige band met ditto setlist.

Akkoord, de stageproductie kan met wat meer toeters en bellen. Maar ze hebben wel een discografie om U tegen te zeggen.

Laat maar komen naar GMM (al was daar weinig twijfel over).
Hoeveel volk was er ongeveer?

Hoeveel volk was er ongeveer?
Bovenste ring was hoe dan ook afgesloten. Er waren ook wel nog een paar vakken op de onderste ring volledig leeg.
Middenplein stond wel goed gevuld, al had je vanaf de FOH wel wat meer bewegingsruimte, leek het.

Echt een getal kan ik er moeilijk op plakken eigenlijk. Misschien kunnen @kaiser of @jefferke daar iets over kwijt?

Bovenste ring was hoe dan ook afgesloten. Van de rest waren er wel nog een paar vakken op de onderste ring volledig leeg.
Middenplein stond wel goed gevuld, al had je vanaf de FOH wel wat meer bewegingsruimte, leek het.

Echt een getal kan ik er moeilijk op plakken eigenlijk. Misschien kunnen @kaiser of @jefferke daar iets over kwijt?
Totaal geen idee ook. Wij hadden zitplaatsen redelijk dicht tegen het podium, maar als je naar achter wandelde om naar de bar / wc te gaan viel het wel op dat er redelijk veel lege vlakken waren. Zeker niet zo erg als bij limp bizkit, dat was echt extreem, maar er waren toch meer lege plekken dan ik had verwacht.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en jonasvh

Users who are viewing this thread