Rock Werchter 2026

Hoe Radiohead op een paar maanden van 28K naar meer dan 40K Spotify luisteraars geschoten is, is ook opmerkelijk. 90ste meest beluisterde artiest ter wereld nu.

Denk dat ze een grote nieuwe (jongere) aanwas hebben.

Je bedoelt 40M, maar inderdaad. Ze staan er weer goed op inmiddels.

Ik verbaas me overigens altijd over de lage Spotify cijfers van the Smile, op dit moment 0,5M.

Je bedoelt 40M, maar inderdaad. Ze staan er weer goed op inmiddels.

Ik verbaas me overigens altijd over de lage Spotify cijfers van the Smile, op dit moment 0,5M.
Ik ben een grote Radiohead-fan en luister soms ook naar jazz, en zelfs ik vind The Smile moeilijke muziek. Dan vind ik een half miljoen niet weinig.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Ik ben er nochtans ook 200% zeker van ...
Die hebben nog een trouwe fanbase, maar dat laat geen main vollopen momenteel ...
hebben we het nog steeds over soad?
dat gaat wel degelijk een dikke vette afsluiter zijn met een ramvolle weide hoor

Radiohead is natuurlijk in alles een grotere band dan SOAD. Dat het voor de standaard weekendbezoekers fijner is om SOAD te hebben, is wat anders. Op Pinkpop zie ik hun niet eens headlinen - zie 2017.

Radiohead is natuurlijk in alles een grotere band dan SOAD. Dat het voor de standaard weekendbezoekers fijner is om SOAD te hebben, is wat anders. Op Pinkpop zie ik hun niet eens headlinen - zie 2017.
2017 was toch een ander verhaal, inmiddels hebben ze 9 jaar niet in europa opgetreden en staan vele festivals te springen om ze als headliner te boeken. Die gaan in 2026 zeker geen north stage headliner zijn op Pinkpop.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Ik sta niet direct te springen voor Radiohead, maar het kan veel slechter (of weer iets op herhaling).

Zet Tame Impala of The War on Drugs ervoor en de dag zal wel uitverkopen. Doe meteen Balthazar erbij of in The Barn.

Ik sta niet direct te springen voor Radiohead, maar het kan veel slechter (of weer iets op herhaling).

Zet Tame Impala of The War on Drugs ervoor en de dag zal wel uitverkopen. Doe meteen Balthazar erbij of in The Barn.
Radiohead heeft echt geen Tame Impala of The War on Drugs nodig om uit te verkopen hoor. Vermoedelijk is een Balthazar al wel voldoende.

• Leuk
Waarderingen: NoLifeIzegem en elo
Ik zal vast de enige zijn en tegen heilige huisjes schoppen, maar voor mij heeft Radiohead sinds Talk Show Host niks meer gemaakt dat mij echt wist te boeien.

Users who are viewing this thread