Graspop Metal Meeting 2026

Ik hoop voor Avantasia en Kamelot dat ze gewoon met zaalshows komen. Een uur bij beide is gewoon echt te weinig voor de show die ze geven. Avantasia al helemaal met alle gasten die ze er gemiddeld bij hebben, die hadden in 013 dit jaar bijna 3 uur 🤯
Voor een headlineshows van desnoods 2 h in de marquee zou ik anders wel tekenen. Beetje in King Diamond en Ayreon stijl

• Leuk
Waarderingen: PimSp
Voor Avantasia alvast is het de eerste festivalshow dus er komen er nog zeker bij. Zo lees ik juist op hun fb pagina. Ze vragen zelfs op welk festival we ze nog willen

Metalfest Open Air (CZ) (5 - 7 Juni):

AVANTASIA - SEPULTURA - ACCEPT - PAIN - GOTTHARD - DOMINUM - FREEDOM CALL, CREMATORY - ORPHANED LAND 🤘 - CHARLOTTE WESSELS - CRYPTA - APRIL ART - EMIL BULLS - TRI STATE CORNER

Bekijk bijlage 15665
Kamelot en Pain moeten missen dus die zie ik graag! Sepultura heb ik nu echt wel vertrouwen in dat die op gmm staan, avantasia vond k in 2024 erg tof en de show in 013 ook erg tof! Charlotte wessels afgelopen weekend op dynamo gezien, was wel grappig maar hoeft van mij niet op herhaling. Accept lijkt me ook wel ene leuke om nog een X gezien te hebben dus mogen ook wel komen

• Leuk
Waarderingen: johanra
Het aantal metalcore bands dat tegenwoordig al de afas doet wordt ook steeds groter, met de aankondiging van Bad Omens vandaag.

Electric Callboy, Architects, Beartooth, I prevail, Bad Omens, Motionless in White, Spiritbox en de lijst blijft groeien. Vergeet ik er ook vast nog één. (PWD/BMTH bewust eruit gelaten aangezien die hun headline status al hebben)

Zijn allemaal al minstens sub headliners op Graspop bij een volgende doorkomst lijkt me, Ben toch benieuwd welke van deze artiesten als eerst die bump naar headliner krijgt op Graspop. Electric Callboy is qua ticketverkoop in ieder geval de grootste met Architects er kort achter gok ik.

Wat denken jullie? Wat is de eerste uit deze lijst die we als northstage headliner mogen verwelkomen?

Het aantal metalcore bands dat tegenwoordig al de afas doet wordt ook steeds groter, met de aankondiging van Bad Omens vandaag.

Electric Callboy, Architects, Beartooth, I prevail, Bad Omens, Motionless in White, Spiritbox en de lijst blijft groeien. Vergeet ik er ook vast nog één. (PWD/BMTH bewust eruit gelaten aangezien die hun headline status al hebben)

Zijn allemaal al minstens sub headliners op Graspop bij een volgende doorkomst lijkt me, Ben toch benieuwd welke van deze artiesten als eerst die bump naar headliner krijgt op Graspop. Electric Callboy is qua ticketverkoop in ieder geval de grootste met Architects er kort achter gok ik.

Wat denken jullie? Wat is de eerste uit deze lijst die we als northstage headliner mogen verwelkomen?
Beartooth had 2 shows in de AB, I Prevail schat ik misschien iets hoger in (hoewel meer fan van Beartooth) maar beide liggen nog wat achter denk ik. Miw speelt momenteel nog rond 16a 17u op Graspop dus die gaan nog niet meteen HL materiaal zijn. Bad omens gaat eerst moeten doorkomen als sub denk ik.

EC of Architects zouden beide kunnen imo maar ik denk toch EC 1 als eerste. Hebben Lokerse en Alcatraz nu geheadlined en dacht dat de Lotto bijna uitverkocht was. Ze leggen een mooie brug tussen metal en feestmuziek waardoor ze ook wat nieuwe bezoekers kunnen trekken. Al vrees ik voor beide na de vorige jaren voor wat verzadiging door de veel aanwezigheid. Dus misschien eerder in 2027

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123

Denk dat bij een volgende doorkomst ec sowieso wel North stage headliner zal zijn. Architects mogelijk ook al wel. De andere lijken me nu nog eerder sub te zijn, maar alles hangt natuurlijk wat af van welke bands ze kunnen boeken

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Beartooth had 2 shows in de AB, I Prevail schat ik misschien iets hoger in (hoewel meer fan van Beartooth) maar beide liggen nog wat achter denk ik. Miw speelt momenteel nog rond 16a 17u op Graspop dus die gaan nog niet meteen HL materiaal zijn. Bad omens gaat eerst moeten doorkomen als sub denk ik.

EC of Architects zouden beide kunnen imo maar ik denk toch EC 1 als eerste. Hebben Lokerse en Alcatraz nu geheadlined en dacht dat de Lotto bijna uitverkocht was. Ze leggen een mooie brug tussen metal en feestmuziek waardoor ze ook wat nieuwe bezoekers kunnen trekken. Al vrees ik voor beide na de vorige jaren voor wat verzadiging door de veel aanwezigheid. Dus misschien eerder in 2026
Ec brengt een nieuw album uit, dus neem aan dat die volgend jaar wel terug festivals gaan doen met nieuwe show

• Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: Lars. en Jamel
Jemig.
Gojira heeft het weer voor elkaar gekregen om mij vanavond van de wereld te blazen net als in 2023 op GMM.
Als dat volgend jaar daar geen plek krijgt dan vreet ik mijn schoen op.
Helemaal mee eens! Wat een fantastische show. Kataklysm en Hellripper mogen ook overkomen trouwens.

• Leuk
Waarderingen: Paul!
Pkp zondag aan de Backyard was wel zalig. August Burns Red was echt een krater, heerlijke set. Later op de avond Paleface Swiss vond ik ook heel erg sterk maar die stonden tegenover Papa Roach (Marquee) dus dat heeft veel volk weggehouden.

Kleinere bands maar vooral die laatste gaat nog wel wat stijgen de komende jaren schat ik.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Pkp zondag aan de Backyard was wel zalig. August Burns Red was echt een krater, heerlijke set. Later op de avond Paleface Swiss vond ik ook heel erg sterk maar die stonden tegenover Papa Roach (Marquee) dus dat heeft veel volk weggehouden.

Kleinere bands maar vooral die laatste gaat nog wel wat stijgen de komende jaren schat ik.
Ik was er graag bijgeweest!
Op graspop was paleface swiss echt zot, hele tent was precies een circle pit op gegeven moment :LOL:

• Leuk
Waarderingen: bassisandro
Ik was er graag bijgeweest!
Op graspop was paleface swiss echt zot, hele tent was precies een circle pit op gegeven moment :LOL:
Paleface Swiss zit op dezelfde trein zoals LVDMRKS en Lorna Shore een jaar geleden....zijn ook de laatste jaren constant op tourneé....probeer ze echt nog eens mee te pikken in de AB in januari....'t zal u niet beklagen...

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
De zangkwaliteiten van Zelli doen het altijd voor mij....

Op de nieuwe cd zitten er meer cleanere stukken in waar Zelli in een interview verteld heeft deze nog uit te breiden in de toekomst (wsch gaan ze wat toegankelijker worden door dit toe te voegen).
Heb een beetje deja vu met Parkway Drive die ik al volgde vanaf de eerste cd en die dan doorgebroken zijn naar een mainstream publiek...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Paleface Swiss zit op dezelfde trein zoals LVDMRKS en Lorna Shore een jaar geleden....zijn ook de laatste jaren constant op tourneé....probeer ze echt nog eens mee te pikken in de AB in januari....'t zal u niet beklagen...
of op alcatraz 2026

Dat Avantasia maar opnieuw langskomt. Al zal het toch vooral luisteren worden en niet kijken, kan de man zijn tong nietmeer zien uitsteken elke halve zin :LOL:

Users who are viewing this thread