Alcatraz Open Air 2025

Ik ben er niet echt op gerust dat die een weide van 15k kunnen trekken. Maar goed, op Alcatraz is het dagprogramma het belangrijkste.
Daar zou je ook over kunnen discussieren voor twee van de drie headliners van dit jaar toch?

Vraag me af of Godsmack echt een headline positie zou opeisen, lijkt me dat die met sub ook wel genoegen nemen

Ik ben er niet echt op gerust dat die een weide van 15k kunnen trekken. Maar goed, op Alcatraz is het dagprogramma het belangrijkste.
Die kregen vorst totaal niet vol, maar zaken als avatar en kreator staan normaal in nog veel kleinere zalen. Alcatraz heeft zelden echt grote headliners die alleen 15.000 kunnen trekken.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Idd. Heb ook meestal eerder het gevoel dat er bij Alcatraz (qua headliners) maar 1 "écht" grote headliner zit. En als het aan mij ligt, hoeft dit zeker niet zo te veranderen. Inderdaad veel liever een mooi gevuld dagprogramma met dan een aangename, al dan niet kleinere, headliner dan een festival waarbij de headliners de doorslag geven.

Ook dit jaar is Machine Head eigenlijk de enige headliner die me écht interesseert.

Nog niemand een antwoord over drinkbaar water en randanimatie?
Ook ben ik benieuwd wat ze dit jaar gaan doen om ervoor te zorgen dat de metalen constructie in el prestidio dit keer niet instort.

Ook ben ik benieuwd wat ze dit jaar gaan doen om ervoor te zorgen dat de metalen constructie in el prestidio dit keer niet instort.
Randanimatie op het terrein was wat random vorig jaar. Toen ook geen planning voor gezien. Ik zou niet rekenen op drinkwater, wat jammer blijft.

Op ongeveer 2/3e van de pagina hier vind je 'beleving op de camping'
https://www.alcatraz.be/nl/info/camping
Voor animatie op het terrein worden volgens mij nooit uren gemeld.

Ik zou ook niet rekenen op drinkbaar water.
El presidio, geen idee, kom ik alleen om drank te halen.

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin
Gaan we tijdens de meeting niet gewoon fangirlen voor Vic? Hij speelt tijdens de meeting als Restless&Wild in El Presidio 😂 krijgen we mss nog een spoiler voor 2026

• Haha
Waarderingen: Joslittel
Woehoe! Bijna vertrekken 🤘🏼🥳

Op de valreep toch nog dat ontbijtbuffet aangeschaft. Aangezien er geen belegde broodjes zijn, riskeer ik anders alleen maar frieten te eten en dat is ook niet ideaal. Hopelijk verloopt dat vlot en zijn er geen te lange wachttijden? Want ik wil meestal de eerste of toch zeker de tweede band zien dus tegen dat ik gegeten heb en dan nog mijn sanitaire stop gemaakt heb...

Nog even over de setlists van de bands. Zijn er nog andere bands dan onderstaande die een album integraal spelen (of toch vooral daaruit)?

Ik heb weet van:
- WASP: eerste album + bisnummers hun andere 'hits'
- Fear Factory: Demanufacture
- Vader: Litany

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ah ja, en ik herinner me van een vorige keer dat ik geweest ben dat ze zonnecrème uitdeelden. Was heel handig. Is dat nog altijd het geval?

Veel plezier allemaal! Ik heb besloten dit weekend toch Nirwana Tuinfeest mee te pakken, gezien ik daar toch meer bekenden heb die daarheen gaan. Heb nu meer festivals gehad voor de line up, dit weekend wil ik toch wat meer voor de gezelligheid gaan, dan is dit toch de betere keus!
Volgend jaar waarschijnlijk! 🤘

Op de valreep toch nog dat ontbijtbuffet aangeschaft. Aangezien er geen belegde broodjes zijn, riskeer ik anders alleen maar frieten te eten en dat is ook niet ideaal. Hopelijk verloopt dat vlot en zijn er geen te lange wachttijden? Want ik wil meestal de eerste of toch zeker de tweede band zien dus tegen dat ik gegeten heb en dan nog mijn sanitaire stop gemaakt heb...

Nog even over de setlists van de bands. Zijn er nog andere bands dan onderstaande die een album integraal spelen (of toch vooral daaruit)?

Ik heb weet van:
ben benieuwd wat Fear Factory gaat doen, volgens mij krijgen die net wat te weinig speeltijd om het album integraal te spelen zoals ze doen op andere festivals. hetzelfde geld voor Between the buried and me die op de meeste festivals Colors integraal spelen maar op Alcatraz daar ook te weinig tijd voor hebben, dus verwacht voor die band een vergelijkbare setlist als bij Rockstadt.

Ik heb weet van:
Verstandige keuze! Ik vind het echt de perfecte start van de dag. Verse koffie, beetje fruit en een volle maag. Wachtrij is natuurlijk afhankelijk van het tijdstip maar heb er nooit langer dan 10 minuten gestaan. Gaat altijd best vlot

• Leuk
Waarderingen: thesummoning
Vandaag is de dag! Nog een drukke werkdag, daarna richting de geliefde weide en hopelijk op tijd voor frog leap 🥳🥳

• Leuk
Waarderingen: Moniek

Users who are viewing this thread