Alcatraz Open Air 2025

Alles ingepakt voor morgen, dus ben er klaar voor. Ik ben benieuwd wat mijn eerste Alcatraz mij gaat brengen.

Ik wil gewoon lekker ontspannen naar Kortrijk lopen, en rustig mijn tentje op kunnen zetten. Hoe laat zouden jullie het aanraden om daar te zijn?
Hangt ervan af, hoe ver moet je lopen?

• Leuk
Waarderingen: Skut10
Haha, ik schreef lopen? Dat moet natuurlijk rijden zijn:p. Bijna 400km is wel iets te veel van het goeie om te gaan lopen
Ik vind wandelen iets aangenamer voor zo'n afstand. maar achja, Nederlanders hebben een andere woordenschat veronderstel ik. haha

Is er later in het weekend ook nog een meeting? Ik kan morgen pas rond 22:30 op het terrein zijn helaas.

2 vraagjes:
- Klopt het dat er net zoals elk jaar geen drinkbaar water is zoals andere festivals zoals graspop? Is wel jammer vind ik.
- Ziet iemand op de site ergens info over randanimatie?

Heeft Alcatraz eigenlijk een livestream a la Graspop?
Van 7 tot 10 augustus is Kortrijk de metalhoofdstad van Europa, want dan barst daar Alcatraz Metal Festival los. Dit jaar heeft het festival een nieuwe blikvanger: een 19,5 meter hoge replica van een bewakingstoren op Alcatraz, het beruchte gevangeniseiland in de baai van San Francisco.

Die toren staat er niet zomaar, want bovenin bevindt zich een radiostudio. Het is de thuisbasis van Alcatraz' festivalradio Canal Metal, met Studio Brussel-gezicht Sofie Engelen als host. Vier dagen lang verzorgt zij live-uitzendingen met interviews, livesnippets van optredens, reportages recht uit de moshpit en input van de community.

Ze spreken toch niet van een livestream...alleen radio denk ik...

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Ik ben er niet echt op gerust dat die een weide van 15k kunnen trekken. Maar goed, op Alcatraz is het dagprogramma het belangrijkste.

Users who are viewing this thread