Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2025

Is ook weleens beter geweest

• Verdrietig
Waarderingen: fred alweer..

Is ook weleens beter geweest
Financieel hebben ze best wat klapppen gehad tot het punt ze nu tenten/locaties gaan delen met de TOP week die er net voor zit en een aantal jaar slecht(er) weer. De line-up is voor een gratis festival nog prima vindt ik zelf en er komt nog een hoopje bij denk.

Dat zal wel met geld te maken hebben. Prima naampjes wel voor een middag/avondje in De Nieuwe Nor. Fijne zaal met dito café.
Ongetwijfeld. Maar fijn dat het wel blijft bestaan, hetzij in afgeslankte vorm.
Heb grappig genoeg een paar maanden geleden aan die programmeur gevraagd of ze BUG nog eens konden halen, want dat was heel vet tijdens Popronde '24. Dus ik ben al tevreden😅

10-14 september: Gaudeamus @Tivolivredenburg, Utrecht
80ste editie dit jaar van dit oudste festival van Nederland. Internationaal festival voor hedendaags gecomponeerde muziek. Vooral hun "Saturday Night" is interessant met een mix van avontuurlijke pop, experimentele elektronische muziek en modern klassiek en meer bepaald met Los Thuthanaka. Hoogste score voor een nieuw album dit jaar (en tevens hoogste score voor een nieuw album sinds 2020) op Pitchfork.

1752956025068.png

10-14 september: Gaudeamus @Tivolivredenburg, Utrecht
80ste editie dit jaar van dit oudste festival van Nederland. Internationaal festival voor hedendaags gecomponeerde muziek. Vooral hun "Saturday Night" is interessant met een mix van avontuurlijke pop, experimentele elektronische muziek en modern klassiek en meer bepaald met Los Thuthanaka. Hoogste score voor een nieuw album dit jaar (en tevens hoogste score voor een nieuw album sinds 2020) op Pitchfork.

Bekijk bijlage 15240
Algemeen is Gaudeamus erg tof, onzettend fijn festival met altijd een intersante line-up, en de zaterdag line-up dit jaar helemaal. Andere toffe dingen op de zaterdag avond is Quatuor Bozzini die voor hun 25 jaar bestaan een aantal concerten spelen waaronder Yannis Kyriakides"s hypnokestas met Andy Moore/Yannis wat een technisch 'stuk zonder einde is' gebouwd op herhaling via cassetes. Aho Ssan & Resina hebben een plaat uit die erg tof is als je de (oudere) Oneohtrix point never achtige hoek van ambient je trekt met cello en nog meer moois.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bubba
Eens even kijken: waar waren we gebleven? Misschien dat er wat dubbele tussenzitten, maar bon.

Pelagic Fest heeft het tijdschema gedeeld.

Bunkerpop met nieuwe namen.
Eerder presenteerden we al de eerste vijf namen namelijk, Meltheads (BE), Mojo & The Kitchen Brothers (BE), Perennial Void, Trenchwar en XII Thorns.
Vandaag mogen we weer een aantal nieuwe namen toevoegen aan de line up.
Wat dacht je van: Library Card, Eosine, GGU:LL, Hangover, Imp Syn, Wolfbox, Outkraaij en last but least, Maria Iskariot (BE) !!!
We zijn er nog niet dus er volgen nog meer namen. Hou de website en onze socials in de gaten voor meer updates. Stay tuned.

Hit the City heeft de line-up afgerond.

Dat is ook het geval bij Fajtfest.

Festival Jazz International Nijmegen komt met een heerlijke line-up en een speciale rol voor Shuteen Erdenebaatar die meerdere optredens geeft.
  • Shuteen Erdenebaatar & Nils Kugelmann + Carlos Bica's 11:11 in de Vereeniging (Double Bill) (1 november)
  • JaRon Marshall + Smag På Dig Selv in Doornroosje (Double Bill) (1 november)
  • Shuteen Erdenebaatar Quartet + Siril Malmedal Hauge & Kjetil Mulelid + Julie Campiche Quartet in LUX (Triple Bill) (2 november)

• Leuk
Waarderingen: nikita en johanra
Wat is en blijft Weitjerock toch een mooi festival. Vrijdagavond als opwarmavond was weer heerlijk. En dan de zaterdag lekker de hele dag genieten van heel veel Belgische en Nederlandse artiesten. Niet geheel verrassend natuurlijk maar ik kijk heel erg uit naar S10 en Sylvie Kreusch vanavond. Verder ook heel veel zin in Claw Boys Claw en Hang Youth. Eigenlijk is gewoon de hele dag om naar uit te kijken.

Ik ben afgelopen weekend naar Weitjerock geweest en het was weer geweldig. Vorig jaar is dit festival op mijn radar gekomen en ik ben vorig jaar ook verliefd geworden op het festival. Het mooie aan dit festival is dat het een heerlijk familiair festival is. Je hoeft niet te kiezen tussen acts want als de act op het ene podium klaar is, heb je 10 minuten om eten en drinken te halen en naar de overkant van het terrein te komen voor de act op het andere podium. Ook zijn op het terrein diverse bankjes en hangmatten te vinden. Ook qua eten is er voldoende keuze. Wat mij opviel is dat het licht- en geluid beter leken dan vorig jaar.

De vrijdag is elk jaar een opwarmavond met DJ's. Het was dit jaar een heerlijke line-up met DJ's en dus de hele avond dansen. Ik ben verder niet echt thuis in de DJ's maar heb er dit jaar echt van genoten. Enige minpuntje op de vrijdag is de beperkte keuze aan eten, een kleine pizza, poffertjes of hamburger was de keuze. Wij hadden door de ervaring van vorig jaar via thuisbezorgd alvast wat eten besteld en laten bezorgen op de camping, was ideaal. Terug op de camping komen is ook geen enkel probleem want deze ligt letterlijk aan de overkant. Zaterdagochtend lekker ontbijtje halen die al bij je campingticket zit inbegrepen en dan komen ze je boterhammen met ei (of jam of je bakje yoghurt) naar je tafel brengen.

De zaterdag is de dag dat er allerlei artiesten uit allerlei hoeken van Nederland en België komen richting het festival en dat er een tent staat op het terrein waar allerlei activiteiten voor kinderen worden georganiseerd overdag en die 's avonds veranderd in een silent disco tent. De eerste acts zijn meestal lokale bandjes of nog bandjes die nog moeten doorbreken. Het eerste wat ik heb gezien was BLUAI, prachtige acts. Heerlijk om even weg te dromen met een biertje in de hand. De tent was helaas nog wel zo goed als leeg maar de mensen die er waren genoten er zichtbaar van. Daarna lekker met wat eten en drinken zitten kijken vanaf een afstand naar Das Pop, ook dat was heerlijk en klonk heel goed. Verder niet heel veel van de show gezien. Meltheads was voor mij het eerste hoogtepunt van de dag. Lekkere stevige garage-punk waarbij vooral de drummer positief uitblonk. De zanger heeft behoorlijk veel energie en hierdoor kwam het publiek al iets meer op gang. Blaudzun stond in de heerlijke brandende zon een weergaloze show te geven. Wauw, wat was dat goed. Heerlijk wegdromen en dansen in de zon. Hij had er zichtbaar ook echt plezier in met zijn band. Dan de act waarvan ik bang was dat dit een mismatch zou zijn met het Zeeuwse festival, namelijk Hang Youth. Het meest bijzondere hier vond ik dat de rij voor de barrier vol stond met jonge kids. Op zijn zachts gezegd opmerkelijk met de toch wel stevige teksten. Vanaf seconde 1 barstte de energie van Hang Youth de hele tent door en hoe verder we in de set kwamen hoe meer moshpits er ontstonden. Dit was een heerlijk rauw optreden. Ook mooi dat ze de kids blij hebben gemaakt met een drumstok of een setlist. Claw Boys Claw was ook meer dan prima. Vervolgens rijtje S10, Sylvie Kreusch, MY BABY, Weval. Wat je echt merkt is dat elke artiest het leuk vind om op dit festival te spelen door de gemoedelijke sfeer. Alle 4 waren ze echt top. S10 en haar band hadden er zin in, haar nieuwste album past beter op festivals met veel meer dansbare platen. Sylvie Kreusch in de tent was magistraal en betoverend. MY BABY voor mij de grootste positieve verrassing. Weval hebben we lekker vanaf bankje buiten de tent zitten kijken dus wat minder boeiend voor mij.

Volgend jaar ga ik zeker weer!

Complexity Fest heeft het tijdschema gedeeld. Nog steeds balen dat ik dit moet missen (zeker Papangu).
523364984_18399726394118097_3909770870364101007_n.jpg

De Donkere Dagen heeft de laatste namen aangekondigd.
Eindelijk mogen we de laatste namen bekend maken! Met 𝗛𝗶𝗾𝗽𝘆, 𝗜𝘀𝗸𝗮𝗻𝗱𝗲𝗿 𝗠𝗼𝗼𝗻, 𝗕.𝗚𝗶𝗻𝗻𝗲𝗿 𝗲𝗻 𝗡𝗼𝘂𝘃𝗲𝗮𝘂 𝗩𝗲́𝗹𝗼 is de line-up compleet. Hiqpy stond onlangs nog op Pinkpop waar ze het publiek voor zich wisten te winnen en alle verwachtingen overtroffen. Samen met Naaz, Eosine, Gos Rosling, Rats on Rafts en Thomas Azier zorgen ze ervoor dat wij stiekem al uitkijken naar de koudere maanden!

• Leuk
Waarderingen: Fluxion
Aankomende donderdag t/m zondag is weer het (gratis) Zomerparkfeest in Venlo. Die kondigde een weekje of 2 geleden nog Kensington als extra headliner en afsluiter van het festival aan. Dus dat wordt denk ik weer een drukbezochte editie. Hieronder de tijdschema's van de dagen.

1754317641258.png
1754317659508.png
1754317680492.png1754317723669.png

• Leuk
  • Wow
Waarderingen: team-0 en wenteldave
Jep, ook wel zin in! Ken ook één van de leden en vinden het zelf ook meer te gek dat ze wat aan bekendheid winnen. En toch ook best snel gegaan!

Ga je daar nog heen?
jammer genoeg niet, throwing muses in Effenaar waar ik erg naar uitkijk. Ook florist+Hannah Frances in mezz die dag, leuke dag voor indie minnend Brabant

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Ramblin' Roots heeft de laatste namen bekendgemaakt. Geen gek einde hoor!
Gierende gitaren, zoemende hammondorgels, rollende drums, gekwelde zang en algehele seventies-bluesrockgekte: de Nederlandse band DeWolff komt voor het eerst naar het festival! Daarbij zijn ook de Amerikaanse cultband Giant Sand en blues singer-songwriters Early James en Jack Broadbent toegevoegd. Tenslotte brengt de Amerikaanse singer-songwriter Kyshona haar mix van soul, gospel en roots.

Daarmee komt de line-up op het volgende uit.
DeWolff - Grant-Lee Phillips - Baskery - Mary Gauthier - Muireann Bradley - Giant Sand - Lilly Hiatt - Early James - Caleb Caudle & The Sweet Critters - Hackensaw Boys - Kyshona - Moses Patrou - Jack Broadbent - Eddy Smith & The 507 - Malin Pettersen - Chris Eckman Trio - John Blek & The Broken Strings - Zachary Lucky - Jaimee Harris - David Luning & Ben Dubin

Helaas zijn Pharis & Jason Romero, Dar Williams en Michael McDermott verhinderd en gaan hun optredens op Ramblin Roots niet door.

Users who are viewing this thread