Ik blijf de vernieuwde populariteit van Deftones toch niet helemaal begrijpen, op album goede muziek maar de vocals vind ik live echt teleurstellend
Deftones is gewoon as it is. Helemaal zoals twee decennia geleden. En dat maakt nu een revival door.
Ik meen mij ook te herinneren dat de laatste passage niet louter positief werd ontvangen toch?Ik blijf de vernieuwde populariteit van Deftones toch niet helemaal begrijpen, op album goede muziek maar de vocals vind ik live echt teleurstellend
Klopt ja weinig positieve reacties gezien op die show hier op het forum toen volgens mijIk meen mij ook te herinneren dat de laatste passage niet louter positief werd ontvangen toch?
Niet gewoon enkel veel meer tijd, ik denk ook zowat al hun inkomsten met de bandPWD steekt de laatste paar jaren gewoon veel meer tijd in hun show dan in hun platen. Ik durf zelfs vermoeden dat ze hun platen maken om bij hun shows te passen. Sinds RW 2019 heb ik ze helemaal naast mij neergelegd, veel van hun pluimen verloren voor mij.
Deftones is gewoon as it is. Helemaal zoals twee decennia geleden. En dat maakt nu een revival door.
Dan zijn ze dus volgens jou voor niets aan het werk? Daar geloof ik dus helemaal geen donder van natuurlijk. Dat zou een hele slechte business case zijnNiet gewoon enkel veel meer tijd, ik denk ook zowat al hun inkomsten met de band
Toch een groot deel. Of misschien zelfs uit hun eigen private vermogenDan zijn ze dus volgens jou voor niets aan het werk? Daar geloof ik dus helemaal geen donder van natuurlijk. Dat zou een hele slechte business case zijn![]()
Ik kan niet op de mannen hun bankrekening kijken. Maar je gaat niet alleen op tour om geld uit te gevenToch een groot deel. Of misschien zelfs uit hun eigen private vermogen
Er stond zo eens een foto van hun op hun Facebook met er bij dat ze blij zullen zijn als ze niet failliet gaan door die tour. Met een korrel zout te nemen natuurlijk, maar het geld DAT ze er in steken denk ik wel dat ze ook makkelijk in een paar cruises zouden kunnen steken voor hun zelf![]()
Ik had ze dit jaar graag op Glasto aan het werk gezien om de live reputatie zelf eens te testen. Maar ja.. de mannen bleken de dag ervoor tot een uurtje of 6 van de intimiteiten van Glasto genoten te hebben waardoor er 'medical reasons' waren om niet op te treden. Stelletje lamzakken haha. Natuurlijk super slecht maar ergens kan ik er nog wel van genieten ook. Zo ervaren ze zelf ook dat ze geen 20 meer zijn.Ik meen mij ook te herinneren dat de laatste passage niet louter positief werd ontvangen toch?
Deftones op een paar uurtjes schijnbaar meer tickets verkocht voor Vorst dan Parkway Drive op 9 maanden.
Heel eerlijk is Deftones nooit echt “mijn” band geweest in de hoogdagen maar ik vond Ohms zo een heerlijk album. Echt naar uitgekeken op GMM. Ik vond het een heel fijn optreden toen.Deftones is zo'n band die moeilijk te categoriseren valt, die zijn gewoon een genre op zich, met een eigen herkenbare sound, zoals dat ook geldt voor Gojira, Tool of Meshuggah. Waarbij gelijkaardige bands niet bij genre X of Y horen, maar waarvan men gewoon zegt dat ze klinken als die andere band. Je kan Loathe uitgebreid gaan proberen omschrijven als een soort hybride mix van 10 genres of je zegt gewoon dat ze op Deftones lijken, want dat is simpeler.
Terwijl er weinig bands zijn die makkelijker te classificeren zijn dan PWD, dat is de perfecte opeenstapeling van alle archetypes van hun genre. Alles van de formule wordt netjes aangevinkt en afgewerkt.
De show was zo een tot in de puntjes gechoreografeerd theaterstuk. Echt toneel, voelde heel fake.
Waarschijnlijk bij Metallica ook afgehaakt bij The Black Album? Heel vaak de reactie van de fans bij bands vanaf het eerste uur. Als de band dan groter wordt en hun dromen gaan waarmaken in de vorm van een fenomenale show dan is het fake, sell out of weet ik niet wat. Begrijp mij goed. Dat gevoel is van alle tijden..maar je kan bands niet kwalijk nemen dat ze tot in de lengte der tijden hetzelfde kunstje blijven herhalen omdat de fans dat zo graag willen. Net als echte mensen willen bands graag evolueren en niet stil blijven staan. Ik juich dat alleen maar toe. Dat ze dan ondertussen wat fans van het eerste uur verliezen dat zei dan zo. Maar PWD op Graspop 2023 was totaal geen ingestudeerd filmpje of optreden. Nog nooit een zanger zo enthousiast en dankbaar gezien omdat ze een headline optreden op Graspop mochten doen.Heel eerlijk is Deftones nooit echt “mijn” band geweest in de hoogdagen maar ik vond Ohms zo een heerlijk album. Echt naar uitgekeken op GMM. Ik vond het een heel fijn optreden toen.
PWD heb ik de eerste keer live gezien op Fortarock, lang vervlogen tijden. Stonden toen op een zijpodium, bijzonder klein, met olievaten die in brand gestoken werden op bepaalde momenten. Maar sins RW 2019 vind ik het zo fake precies. Hun optreden begon toen met een live-video op de led-wall waar ze met een gepantserd voertuig door de backstage reden tot aan het podium. De show was zo een tot in de puntjes gechoreografeerd theaterstuk. Echt toneel, voelde heel fake. Toen zijn ze mij wat kwijt beginnen geraken. Reverence vond ik niet goed, Darker Still nog minder. Maar dat is allemaal heel persoonlijk natuurlijk. Ik denk dat ik ook altijd ergens die ene RW blijf zien. Ik volg je wel als je zegt dat zij alle elementen hebben om… alleen zijn ze dat ergens kwikt geraakt voor mij. Ze hadden alles om de grootste metalband van onze tijd te worden, en dan komt opeens de muziek niet meer zo binnen als bij die eerste 5-6 albums. Heel teleurstellend
Maar ze verdienen hoe dan ook hun headliner plek weet ik. En deze tour zal GMM wel passeren. En na deze tour dan hopelijk nog eens een geniaal album knallen.
Dan denk ik dat je mij fout begrijpt. Ik noem niemand een sell out en ik vertel er ook bij dat het echt gewoon een persoonlijk gevoel is. Ik heb de platen van PWD grijs gedraaid, tot ik dat opeens niet meer deed. Dat optreden op RW 19 zal er voor iets tussen zitten, ik zal daar onbewust een link mee blijven leggen denk ik. Gaat niet over sell out of niet. Ik geloof dat ze er nog altijd heel veel plezier in hebben en dat het geen routineklus is. Maar ik zie gewoon niet graag die opvoering, ik heb liever een rauw stukje raggen. Voor zover dat nog bestaat.Waarschijnlijk bij Metallica ook afgehaakt bij The Black Album? Heel vaak de reactie van de fans bij bands vanaf het eerste uur. Als de band dan groter wordt en hun dromen gaan waarmaken in de vorm van een fenomenale show dan is het fake, sell out of weet ik niet wat. Begrijp mij goed. Dat gevoel is van alle tijden..maar je kan bands niet kwalijk nemen dat ze tot in de lengte der tijden hetzelfde kunstje blijven herhalen omdat de fans dat zo graag willen. Net als echte mensen willen bands graag evolueren en niet stil blijven staan. Ik juich dat alleen maar toe. Dat ze dan ondertussen wat fans van het eerste uur verliezen dat zei dan zo. Maar PWD op Graspop 2023 was totaal geen ingestudeerd filmpje of optreden. Nog nooit een zanger zo enthousiast en dankbaar gezien omdat ze een headline optreden op Graspop mochten doen.
Ik heb helemaal niks met de Foofies, het koosnaampje alleen al maakt duidelijk dat die op Graspop niks te zoeken hebben. Foo Fighters is een Werchter band en moet lekker daar blijven.
Maar hey, dat is mijn mening, net zoals ik dat vind van Muse.
Samson heeft ook ooit een "hardrock" single uitgebracht, dat maakt Samson en Marie nog geen Graspop artiest.
In mijn ogen is er gewoon meer nodig dan enkel maar een stevig klinkende gitaar om het label Graspop-waardig te krijgen. (want soms is zelfs die stevige gitaar niet nodig, Tenacious D zie ik bvb wel als Graspop waardig).
Maar hey, nu ben ik heel erg mijn persoonlijke smaak aan het doordrijven, misschien zelfs randje gatekeepen.
Eigenlijk is dat vooral de reden waarom ik mij niet bezig houdt met geruchten/of voorspellingstopics.
Ik ga naar Graspop, want Graspop en als de affiche compleet is, zal ik mijn traject wel bepalen, als dat wil zeggen dat ik de mainstage een avond moet vermijden, dan geen probleem, nog 3 andere podia en een classic rock en in het allerslechtste geval de camping.
Leuke meningen, maar uiteindelijk bepaalt zoals we allemaal weten enkel de organisatie welke bands al dan niet het label 'Graspop-waardig' krijgen.Ik volg je 200% wat de Foofies betreft. Dit is helemaal niks voor GMM.
Muse wil ik toch een kans geven. Ze zijn ooit heel stevig begonnen, zijn dan heel elektronisch en daarna poppy gaan doen. Maar als je dan de recente nummers hoort, dan lijken ze toch naar een bepaald genre te kantelen. Unraveling (nieuwe single) loopt over van de metal-riffs.
Het is misschien een gokje maar kan voor mij in dat hokje van Pendulum, NIN,… Al zet ik niemand graag in hokjes.
Als groot fan van Parkway Drive vanaf het eerste album kan ik wel begrijpen wat je bedoeld hoor, maar ik denk dat dat een beetje deel is van de groei van een band naar die headline status. Zeker met zo'n uitgebreide productie en een hoop pyro is er nu eenmaal een stuk minder ruimte voor spontaniteit. Parkway Drive is nog steeds één van mijn favoriete livebands, maar ik kan ook begrijpen dat er mensen zijn die verlangen naar hoe het vroeger was, of het nu om de muziek gaat of om de live shows. Toch was die laatste show op graspop wel de beste show die ik ooit gezien heb, wat een emotie kwam daar los, zowel bij band als bij mijzelf. Denk niet dat ze daar ooit nog overheen gaan kunnen komen.Heel eerlijk is Deftones nooit echt “mijn” band geweest in de hoogdagen maar ik vond Ohms zo een heerlijk album. Echt naar uitgekeken op GMM. Ik vond het een heel fijn optreden toen.
PWD heb ik de eerste keer live gezien op Fortarock, lang vervlogen tijden. Stonden toen op een zijpodium, bijzonder klein, met olievaten die in brand gestoken werden op bepaalde momenten. Maar sins RW 2019 vind ik het zo fake precies. Hun optreden begon toen met een live-video op de led-wall waar ze met een gepantserd voertuig door de backstage reden tot aan het podium. De show was zo een tot in de puntjes gechoreografeerd theaterstuk. Echt toneel, voelde heel fake. Toen zijn ze mij wat kwijt beginnen geraken. Reverence vond ik niet goed, Darker Still nog minder. Maar dat is allemaal heel persoonlijk natuurlijk. Ik denk dat ik ook altijd ergens die ene RW blijf zien. Ik volg je wel als je zegt dat zij alle elementen hebben om… alleen zijn ze dat ergens kwikt geraakt voor mij. Ze hadden alles om de grootste metalband van onze tijd te worden, en dan komt opeens de muziek niet meer zo binnen als bij die eerste 5-6 albums. Heel teleurstellend
Maar ze verdienen hoe dan ook hun headliner plek weet ik. En deze tour zal GMM wel passeren. En na deze tour dan hopelijk nog eens een geniaal album knallen.
Je hebt gelijk en goed dat je het zelf een dooddoener noemt. Want als onze leuke meningen er niet meer toe doen, dan houdt het forum een beetje op met bestaan natuurlijk.Leuke meningen, maar uiteindelijk bepaalt zoals we allemaal weten enkel de organisatie welke bands al dan niet het label 'Graspop-waardig' krijgen.
En je, dat is een dooddoener van jewelste, maar zo is het gewoon.
Er bestaat niet zoiets als dé Werchter-headliner of dé GMM-headliner, in een Venn-diagram zul je een grote overlap tussen beide festivals zien.
Zowel Foo Fighters als Muse bevinden zich onmiskenbaar in dat grijze gebied daartussen, of je dat nu zelf wil of niet.
Het is dan volgens mij ook een kwestie van tijd voor we zulke namen op GMM gaan zien.
Mijn advies is dan ook om dat nu al te leren accepteren, om teleurstelling in de toekomst te voorkomen.![]()
Vooralsnog zijn de Foo Fighters nog niet geboekt. Dus voor nu nog niks voor je aan de hand.Je hebt gelijk en goed dat je het zelf een dooddoener noemt. Want als onze leuke meningen er niet meer toe doen, dan houdt het forum een beetje op met bestaan natuurlijk.
Ik merk hier vaak een sterke reactie van voor- en tegenstanders. Omdat ik zeg dat Foo Fighters niks voor GMM is, heb ik blijkbaar wat teleurstelling te verwerken en ligt er wat acceptatiewerk door te ploeteren in de toekomst. Ook dat is echter maar een mening. De organisatie bepaalt namelijk wie er komt, mogelijk is dat helemaal nooit Foo Fighters.
FF is helemaal geen slechte band, waardig zijn ze sowieso. Ik vind ze gewoon een beetje “breken” met de rest. En als ik naar de huidige (jongere) bands kijk die klaarstaan, dan zitten daar ook heel wat leuke potentiële headliners tussen. Lorna Shore is minder mijn ding maar die moeten headliner worden. Hetzelfde voor Sleep Token, Architects,…