Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Gisteren naar Fosther The People geweest in de 013. Voorprogramma was het Australisch Gordi. Sympathiek duo wel, 1ste track deed me denken aan James Blake. Maar dat was echt maar 1 track, daarna varieerde ze in de set met songwriter songs en lichte indie rock. Best ok bevonden.

Toen Foster The People zelf dus. Ze trapte goed af met Feed Me, een heel dansbare Lost In Space en Helena Beat. Daarna een mix van halve disco tunes en indie pop, bij vlagen goed, maar om eerlijk te zijn sloeg ook niet alles geweldig aan. Het einde voor de Encore sloot wel wat steviger af en wat beter werd ontvangen in de zaal. Na de encore was het wachten op Pumped Up Kicks, en daar sloten ze dan ook mee af. Catchy tune, maar ergens ook minder goed dan dat de status van deze plaat is of zo?

Ze hebben anderhalf uur op het podium gestaan, en van mij had dat eerlijk net iets te lang, vooral het middenstuk waren ze mij soms even kwijt. Terwijl het bij vlagen enorm catchy is, leuk voor een festival maar een zaalshow zal ik niet snel meer meepakken.
Hier ook last minute een swapje meegepakt: en om eerlijk te zijn had ik hetzelfde. Niet helemaal ingepakt door hun show, geluid soms ook rommelig afgesteld? Ene nr klonk aardig, sommige wat minder.

Rommelige, soms wel catchy muziek. 7/10 met moeite.
Lambs wool was mn favo nr die avond met helena beat.

• Leuk
Waarderingen: Indiaantje89
Elbow in de paleistuin in Baarn.
Geen echte verrassingen. Sympathieke band. Sympathiek concert.
Jonathan Jeremiah bleek nog ingevlogen als last minute surprise act.
Was hier ook bij. Wel een fijne en mooie locatie. Lekker knus, had prima staanplekken met goed zicht. Eet aanbod was ook erg fijn, voelde als een minie festival terrein. Publiek was wel anders dan bij de Ziggo show van Elbow.

Inderdaad niet echt verassingen, maar ga wel altijd met een vrolijk gevoel weg bij een Elbow concert.

Kraftwerk in Baarn!

De locatie in combinatie met de muziek maakte dit blijkbaar tot uitstekend braderie-evenement. Overal zag en hoorde je mensen continue door de muziek geen praten. Een beetje alsof je op Best Kept Secret net niet dicht genoeg bij de One staat tijdens de headliner.

Maar goed, de show was ook zonder 3D erg mooi en er kwamen nog wat nummers langs die ik niet eerder heb gezien! En Radioactivity blijft altijd erg indrukwekkend live.

Terrein zelf was overigens wel leuk. Genoeg aanbod en voorzieningen op uiteindelijk niet eens een al te groot gebied. Alleen jammer van dat vervallen witte gebouw achter het hoofdpodium.

De locatie in combinatie met de muziek maakte dit blijkbaar tot uitstekend braderie-evenement. Overal zag en hoorde je mensen continue door de muziek geen praten. Een beetje alsof je op Best Kept Secret net niet dicht genoeg bij de One staat tijdens de headliner.
Ik was hier van tevoren ook bang voor, maar vooraan viel dat gelukkig reuze mee. En omdat veel mensen de gezelligheid inderdaad belangrijker leken te vinden kon je nog tot vrij laat heel gemakkelijk vooraan komen.

Verder sluit ik mij helemaal aan bij je review, fijne locatie en hele goede show, met Radioactivity voor mij ook een van de hoogtepunten. Blij deze legendes nog eens live gezien te hebben, ook al is alleen Ralf nog over van de originele 4, het voelde volledig als een Kraftwerk show zoals je die verwacht.

• Leuk
Waarderingen: Black Lies
Ik was hier van tevoren ook bang voor, maar vooraan viel dat gelukkig reuze mee. En omdat veel mensen de gezelligheid inderdaad belangrijker leken te vinden kon je nog tot vrij laat heel gemakkelijk vooraan komen.

Verder sluit ik mij helemaal aan bij je review, fijne locatie en hele goede show, met Radioactivity voor mij ook een van de hoogtepunten. Blij deze legendes nog eens live gezien te hebben, ook al is alleen Ralf nog over van de originele 4, het voelde volledig als een Kraftwerk show zoals je die verwacht.
Sluit ik helemaal bij aan. Was een mooi feestje gisteren op een fijne locatie.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Wij hadden zitplaatsen bij kraftwerk en op het podium was iedereen lekker stil, geen last gehad van praters!

Was erg leuk een keer te zien. Zelf niet echt fan maar met mn ouders mee. Nog nooit iets gezien wat ik zo saai en vet tegelijk vond. Wist me goed te boeien tot het eind, vooral toen de show wat meer tot zn recht kwam in t donker.

• Leuk
Waarderingen: Black Lies en Bert
Zaterdag naar Sjock Festival gegaan voor Refused!
Allereerst een pluim voor de organisatie, nog een festival dat gegroeid is maar nog steeds heel back to basics blijft, leuk om zien!
Bouncing Souls gezien, altijd een feestje daar.
Dan uiteindelijk Refused, 1uurtje maar, vond ik net te weinig, maar die knallen wel zalig zoals enkele jaren terug!
Helaas geen Belgische datum in oktober, dus dan toch maar tickets voor de 013 gekocht!

Gisteren naar Awakenings geweest, leuk dagje gehad lekker veel rond gelopen. De meeste Dj's draaien 1,5 á 2 uur, dus ik heb vaak niet alle sets volledig gezien. De eerste act begon om 13:00 dus ik dacht om 12:30 al het terrein op te kunnen, dus niet, ging precies om 13:00 uur beter. Dat kan beter.

Begonnen bij Vera Grace, want die stond vooraan bij de ingang te draaien waar het nog lang niet druk was. Klonk wel ok maar ik vond haar nog best pittig draaien voor een opener. Doorgelopen en korte stop gemaakt bij Lammer die in het bos stond te draaien. De area's waren een beetje verschoven dit jaar en dat is goed gelukt moet ik zeggen. Heel even op een zowat lege main stage gelopen (Area V heet het officieel) maar dat was uitgestorven en stond VNTM live te draaien. Best ok, maar niet meer dan dat. Ook nog even naar binnen geslopen bij Locus Error die ik het laatste kwartiertje hoorde draaien en mij het meest bekoorde van de openers.

Daarna weer naar de andere kant van het terrein om een stukje DIØN te kijken. Had ik nog niet eerder gezien en had wat platter verwacht, maar uiteindelijk ook niet echt mijn ding. Toen gaan kijken bij Area B bij Mau P. Misshien wel een van de tofste tenten van dit jaar, een tent die heel hoog op de palen stond, met op de achtergrond het water en het strand en de fans konden achter de dj staan. Heel tof en was al aardig druk geworden.

Toen doorgelopen naar Damian Lazarus in de C. Een soort area pit maar zonder al te veel schaduw. Was echt wel lekker viben. Met iets meer schaduw had het nog toffer geweest denk ik. Door gegaan en het laatste stukje van Hot Since 82 en Prunk bekeken wederom in de B. Misschien wel even van de beste sets van de dag, een bomvolle B met een heerlijke sfeer. Toen laatste half uurtje Miss Monique, wat niet helemaal lekker lande helaas. Toen naar binnen gewandeld bij Benwal. Al vaker gezien en was min of meer van hetzelfde als altijd. Daarna door gegaan naar Kettama maar voelde iets wat cliché.

Heel even nog gestopt bij Kevin De Vries voor 10 minuten. En vond het positief vet klinken, maar ik moest door want ik hoorde op de achtergrond al de beukende beats van Dj Rush. Heerlijk om te zien met die retro set en dat was aan de lopende band knallen. Daarna uurtje doorgeknald en het begin van Kobosil gezien. Ging heerlijk los, maar ik wilde toch ook legend Richie Hawtin nog zien. Wat een held blijft dat ook, heel toffe set wederom. Toen heb ik besloten om nog een rondje rond het terrein te doen. Zowel een half uurtje nog mee gepakt van zowel Jamie Jones vs. Joseph Capriati wat ook heel tof was, om daarna toch even te kijken bij de kauwgomballen techno van Azyr te kijken, lekker lomp en het ging los. Maar ik daarna nog een uur en kwartier kunnen genieten van de legend himself: Carl Cox.

Wat een legende die man, een van de weinige die je live echt nog hoort dj'en op zo'n dag, waar de main overdag een saaie Ikea kast is, is het savonds een heel vette stage met dikke aankleding. En dat voelt Cox als de beste aan van die avond. Toen hij was afgelopen liep ik toevallig voorbij de X waar nog geluid uit kwam. En langer dan volgens mij geland heb ik daar het laatste half uurtje Ben Klock meegepakt.

Naar huis rijden was wel een chaos helaas. Maar toch een leuke dagje gehad, blijf het jammer vinden dat letterlijk ieder gesprek die je hebt met mensen uiteindelijk uitdraait op een drugs vraag (heb jij wat gebruikt). Heel veel buitenlands publiek ook, en negatief toch veel mensen out zien gaan met deze temperaturen. Hoewel ik zelf er flink los opgesnoven heb, smorend zand wel te verstaan. Maarja al bij al een mooi feestje.

Haha zeker ben ik er dan al, alleen zit ik op 6 uur rijden van Pretoria zonder eigen vervoer...
Wij komen net 2 dagen te vroeg aan, anders waren we zeker gaan kijken. Maar dan inmiddels ook al op 5 uur rijden.

Sorry voor de rest, was de laatste off topic, maar wel over concerten.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Ik ben ook benieuwd naar reacties van mensen die er wel waren!

Recensies spreken van een toffe show waarin de Arena te groot was qua afstand en het geluid tegenviel.... vooralsnog blij dat ik deze voorbij heb laten gaan.

Ik ben ook benieuwd naar reacties van mensen die er wel waren!

Recensies spreken van een toffe show waarin de Arena te groot was qua afstand en het geluid tegenviel.... vooralsnog blij dat ik deze voorbij heb laten gaan.
Oor erg positief zag ik, verder hoor ik het liever van een mede FL’er!

Hele vette show, al zag je wel duidelijk een tweedeling, qua sound maar ook qua energie. Tijdens de SZA-nummers gingen er toch telkens veel mensen verder naar achteren. Ze was absoluut niet slecht, en het is een kwestie van je voorkeur, maar ik moet bekennen dat ik liever alleen Kendrick had gehad, want dat was echt weer meesterlijk. De nummers samen voegden wel écht wat toe, 'LOVE' en 'All The Stars'.

Kendrick wel echt ongeëvenaard hoor, wat een baas. Hoe hij 'Euphoria' woord voor woord rapt, de hele ArenA uit haar voegen laat gaan bij 'Not Like Us' of 'Humble'. Wel jammer dat het dezelfde To Pimp A Butterfly-nummers waren als de vorige tour met een flard 'King Kunta' en 'Alright'. De nieuwe versie van m.A.A.d City had niet gehoeven, dat was vorige keer juist hét hoogtepunt in zijn originele versie voor mij.

Al met al geen 5-sterrenshow zoals de vorige tour, maar gewoon een prima 4-sterrenshow. En veel waar voor je geld met deze doublebill. Zeker geen spijt dat ik ben gegaan.

Nog mensen bij Kendrick en SZA? Benieuwd hoe dat was.
Ik heb spierpijn en hobbel de dag nog een beetje door op de adrenaline van gister.

De posts op de socials bekijk ik met een grijns. Ik stond bijna voorin bij de GA op t veld, dus Sza gaf mij vooral adempauze tussen het 'ragen' (zoals ik van mijn neefje begreep hoe t nu heet) op de nummers van Kendrick.

Door de drukte (voornamelijk springende en zwetende pubers ) weinig echt kunnen zien, vlagen en vooral veel scherm, maar wat een belevenis.

Ondanks de chaos ook fijn publiek, das toch wat anders dan de metal moshpits die ik zo'n 20 jaar terug mee pakte.

Ik ben geen Kendrick die-hard fan, dus kan niet woord voor woord mee 'rappen' maar heb me geen seconde verveeld.

Iets meer verkoeling/ ventilatie had wel aardig geweest. Had t niet willen missen!

Gisteravond tijdens Valkhof Festival naar Josephine Odhil geweest. Haar album de afgelopen maanden behoorlijk grijsgedraaid en het optreden was erg goed. Een heel eigen geluid, loepzuivere stem en een prima band. Daar gaan we meer van horen, 100%.

Users who are viewing this thread