Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Vanavond naar Linkin Park geweest in de Rear GA. Fucking vette show gezien met een Emily die echt steen goed was! Dik vermaakt en volgend jaar maar eens Werchter Park Life, Rock am Ring of Pinkpop (?) maar gaan bezoeken, zeker voor herhaling vatbaar!

Woensdag Deafheaven en Russian Circles gezien in de OM (Luik)
Nieuwe zaal leren kennen, zeer aangenaam!
Deafheaven is voor mij een nieuwe revelatie en Russian Circles stelt nooit teleur!
Blij dat ik deze nog heb kunnen meepikken, dag erna heeft Liam beslist om 2 weken eerder geboren te worden!
Grappig om dit te lezen, wij hebben deze week onze kleine mogen verwelkomen. Misschien kunnen ze samen een band beginnen.

Laatst bewerkt:
Gisteravond naar The Maccabees geweest in Paradiso. Na 9 jaar stonden ze weer samen op het podium in Nederland.
En pfoh! Wat een energie. Heel de zaal zong mee, het was aanstekelijk en je zag dat de band er ook weer plezier in hadden.
Een mooie mix van alle albums, van X-ray tot aan 'spit it out'. Allemaal even raak.
Ben heel benieuwd of ze weer doorgaan met nieuwe muziek maken.
Maar ook hoop ik dat Orlando Weeks in de winter toch een keer Gritterman komt doen.

• Leuk
Waarderingen: DanielNedelko en JP5
Turnstile in een bloedhete, uitverkochte AB met alleen maar fans zo leek het wel. Nog nooit zo'n intense show meegemaakt. Liters zweet, heel veel liefde en vooral het gevoel van als één groep achter, nee wat zeg ik, samen met de band er te staan. Wow wow en nog eens wow.

Dit was eentje om in te kaderen. Nooit eerder letterlijk elke bezoeker volledig verzopen van het zweet een zaal zien verlaten.

Turnstile in een bloedhete, uitverkochte AB met alleen maar fans zo leek het wel. Nog nooit zo'n intense show meegemaakt. Liters zweet, heel veel liefde en vooral het gevoel van als één groep achter, nee wat zeg ik, samen met de band er te staan. Wow wow en nog eens wow.

Dit was eentje om in te kaderen. Nooit eerder letterlijk elke bezoeker volledig verzopen van het zweet een zaal zien verlaten.

Dit klinkt echt goed. 👌 En eigenlijk ook weer totaal niet. 😬

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Deze recensie zit er redelijk op. Moest zelf stiekem een beetje wenen dus dat huilen is niet overdreven.

Wat een show.

It's a Turnstile summer.

Turnstile was inderdaad geweldig! Ik heb nog niet vaak zo'n gezamenlijke euforische sfeer meegemaakt bij een concert, hoogtepunt na hoogtepunt. Alleen een nummer of 3 meer had het voor mij nog beter gemaakt, maar ik dacht al wel dat dat er niet in zou zitten.

Ook heel erg blij dat we er vroeg waren en goeie staanplaatsen hadden op het balkon 😁 gratis kraanwater ook dikke plus.

Voorprogramma's waren ok, maar niet heel interessant. Wel lovenswaardig dat er voor Brusselse bands gekozen werd.

Wat een show inderdaad! Blij dat ik geweest ben en dat mijn vrouw mij een avondje kon missen!
Zelden zo een sfeer meegemaakt in de AB, deze wordt mogelijks het concert van het jaar!

Ken de band eigenlijk niet goed, maar wil meteen een kaartje kopen voor AFAS als ik dit zo lees 😄

Deze week tweemaal een bezoekje gebracht aan Doornroosje — een goede opwarmer voor Down The Rabbit Hole komend weekend.

Op woensdag stond een jeugdheld van me op het programma: Jerry Cantrell. Door hem onder meer zo’n twintig jaar geleden begonnen met pingelen op de gitaar. Waar ik stond (helemaal achterin) was van de hierboven genoemde 'jeugdige aanhang' weinig te merken. Met mijn 25 jaar voelde ik me er zowaar de jongste — een gekke gewaarwording. Het concert zelf was degelijk, strak, maar ook behoorlijk voorspelbaar. De fans kregen wat ze verwachtten, maar écht verrast werden we nergens.
De Alice in Chains-klassiekers zoals Them Bones, Man in the Box en It Ain’t Like That zorgden voor de nodige ontlading, inclusief kleine pits die vanuit mijn comfortabele afstand duidelijk niet bij iedereen in de smaak vielen. Toch was het mooi om een levende legende bezig te zien, ook al had ik stiekem op wat meer vuurwerk gehoopt. Een fijne avond, vooral gevoed door nostalgie.

Gister (vrijdag) speelde Bright Eyes. Eerlijk gezegd stond het niet op de planning, maar dankzij het forum — en in het bijzonder @mattman 's posts in het Rock Werchter-topic — toch besloten een kans te wagen. En wow, wat een goede keuze.
Naast muziek van het bekende album I’m Wide Awake, It’s Morning, kregen we ook veel werk te horen dat compleet nieuw voor me was. Veruit de meeste nummers kwamen van het meest recente album met verrassend veel vrolijke songs. Alles werd met overtuiging gebracht, en sommige bandleden wisselden binnen één nummer drie keer van instrument — indrukwekkend.
Na een kort brandalarm en een luchtje scheppen (doet toch ook iets met de sfeer), kwam de show echt op stoom. First Day of My Life en Land Locked Blues zorgden voor kippenvelmomenten. Maar het sterkst is Conor Oberst wanneer hij zonder gitaar of toetsen, slechts gewapend met zijn microfoon, over het podium dartelt. Dat gebeurde bijvoorbeeld tijdens het activistische slotnummer One For You, One For Me — compleet met gekke danspasjes, pirouettes, en een flair die mij vergelijkenissen deed trekken met Bob Dylan. Genieten! Ga dat zien op Rock Werchter. Geen spijt gegarandeerd.

NIN toch weer. In de beste grote hal/zaal van de Benelux. Setlist vooral extra spannend tijdens het Boys Noize gedeelte. Qua show zeker meer dan op GMM, al prefereer ik de buitenlucht nog altijd.

• Leuk
Waarderingen: Ploegie en Processierups
NIN in de Ziggo Dome, ook voor mij de eerste keer maar wat een topshow zeg! Ik vond het middenstuk totaal niet wat ik verwacht had, mijn vriendin stootte me aan met de vraag in wat voor Berlijnse technobunker we nu toch weer beland waren... Achteraf lees ik dat dat met Boys Noize was, dat kan ik dan weer plaatsen. Prachtig vormgegeven show ook, met projectors op grote gordijnen die zo als live scherm fungeerden. Als ze weer eens terugkomen ben ik zeker weer van de partij.

Users who are viewing this thread