Graspop Metal Meeting 2026

Over die "slechte catering" heb ik ook wel iets opgevangen. De organisatie heeft heel veel moeite gedaan om iets te regelen wat de band vroeg. Blijkbaar niet naar de smaak van hun, en dat hebben ze dan maar gracieus opgelost door het tegen de muur te smijten.

Over die "slechte catering" heb ik ook wel iets opgevangen. De organisatie heeft heel veel moeite gedaan om iets te regelen wat de band vroeg. Blijkbaar niet naar de smaak van hun, en dat hebben ze dan maar gracieus opgelost door het tegen de muur te smijten.
Zoiets zou gewoon nen trigger moeten zijn om den band van de line up te gooien.

Zo'ne zever moet ge als organisatie niet pikken

• Leuk
Waarderingen: Projunk en PreFXDesigns
Dus Ronnie Radke, een notoire aandachthoer, die zelf toegeeft dat hij alles doet om in de belangstelling te komen en dat eender wat hij roept hem toch alleen maar meer clicks geeft, die beefs heeft met bands waarmee echt niemand anders problemen heeft, die trots is op zijn reputatie als onbetrouwbare asshole en dat imago volledig omarmt, die een reputatie heeft om dingen op te blazen of uit context te trekken of te verdraaien om er een controverse van te kunnen maken, die graag over-the-top meltdowns heeft omdat de kans dan groter is dat hij viral gaat, enzovoort enzoverder....

Die Radke is boos op Graspop omdat ze hem niet geloven wanneer hij met een telefoon-chat staat te zwaaien? Nou, de reputatie waardoor hij niet geloofd wordt (los van of het dan waar is of niet), is de reputatie die hij zelf zorgvuldig heeft gecreëerd en die zijn voornaamste bestaansreden is. Als hij dan genegeerd wordt, ligt de oorzaak niet bij de anderen maar bij hemzelf, maar tot dat soort zelfreflectie is dat soort simpele typetjes niet in staat. Blijkbaar is hij niet bekend met het verhaaltje "the boy who cried wolf".

In de chat tussen het meisje en de dude van crossfaith staat er geen leeftijd, enkel "je lijkt jong maar je bent matuur". De zanger van Crossfaith heeft tegen Radke gezegd dat het chatten gestopt is toen ze haar leeftijd gezegd heeft.

Er valt wel een en ander te zeggen over muzikanten die aanpappen met fans, maar als we die allemaal moeten cancellen, dan hebben we geen Graspop meer. Maar die kerel is direct afgehaakt toen hij de leeftijd te weten kwam, dus het is veel commotie om niks.

Nu gaan we dit nog moeten uitleggen aan fans van FIR.

Ook wel mooie timing om dit pas na het festival bekend te maken.

Bon, iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Voorlopig mag FIR effe in het luchtledige roepen.
Ondertussen zijn ze al van de line up van een festival in Portugal gegooid. Dus lijkt mij toch niet zo onschuldig.

Ondertussen zijn ze al van de line up van een festival in Portugal gegooid. Dus lijkt mij toch niet zo onschuldig.
Heeft het festival dat zelf besloten?
Ze zouden op dezelfde dag als FIR spelen, misschien heeft Radke gedreigd en is het festival meegegaan met het verhaal?

• Haha
Waarderingen: PreFXDesigns
In de chat tussen het meisje en de dude van crossfaith staat er geen leeftijd, enkel "je lijkt jong maar je bent matuur". De zanger van Crossfaith heeft tegen Radke gezegd dat het chatten gestopt is toen ze haar leeftijd gezegd heeft.
Als ook:
Ik ben 37 jaar, maar ik denk niet dat dat een probleem vormt 🔥

En natuurlijk zal die zanger dat zeggen ...

Heeft het festival dat zelf besloten?
Ze zouden op dezelfde dag als FIR spelen, misschien heeft Radke gedreigd en is het festival meegegaan met het verhaal?
Resurrection festival in Spanje hebben ze ook uit hun line up gesmeten.
Ik geloof nooit dat zulke grote festivals zich zullen laten afdreigen door een artiest.

Als ook:
Ik ben 37 jaar, maar ik denk niet dat dat een probleem vormt 🔥

En natuurlijk zal die zanger dat zeggen ...
Zoiets kan je ook zeggen als je denkt dat de ander 20 is.

Er is een optie dat Radke gelijk heeft hoor, maar er is momenteel voor mij gewoon te weinig bewijsmateriaal om Crossfaith neer te sabelen.
Radke zegt dat hij screenshots heeft met bewijsmateriaal en toont dan enkel deze 2 afbeeldingen. Als het meisje eerder gezegd had dat ze 14 was, dan zou hij er toch een screenshot van moeten hebben? Of vermeld hebben dat het in de insta-bio van het meisje stond? Misschien gaat Radke bedoeld hebben dat uit de foto's van het profiel duidelijk zou moeten zijn dat ze 14 jaar is, maar misschien ziet ze er inderdaad matuur uit, zijn de foto's onduidelijk, is het profiel gesloten of kan die van Crossfaith als Japanner de leeftijd van Europeanen niet inschatten.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Resurrection festival in Spanje hebben ze ook uit hun line up gesmeten.
Ik geloof nooit dat zulke grote festivals zich zullen laten afdreigen door een artiest.
Toevallig 2 festivals waar FiR ook speelt.
Ik denk wel dat FiR die slagkracht heeft.

Of die 2 festivals zijn er wel van overtuigd dat het om pedofilie gaat.
Maar dat Graspop dit dan zou toelaten, zou ik niet snappen. Met Phil Anselmo en recent Till Lindeman stonden eerder controversiële figuren op het podium, maar ik denk wel dat Graspop de lijn zou trekken bij pedofilie. Dat Till Lindeman er pas stond, komt volgens mij omdat er uiteindelijk geen terechtstelling was en hij dus volgens de wet onschuldig is.

Misschien moeten we een Ronnie Radke topic openen :)

In 1996 zag de catering er alleszins niet echt slecht uit.
Ook in de video: Peter Steele die aan Vlaamse agenten vraagt waar hij drugs kan vinden.

• Leuk
Waarderingen: bassisandro
Toevallig 2 festivals waar FiR ook speelt.
Ik denk wel dat FiR die slagkracht heeft.

Of die 2 festivals zijn er wel van overtuigd dat het om pedofilie gaat.
Maar dat Graspop dit dan zou toelaten, zou ik niet snappen. Met Phil Anselmo en recent Till Lindeman stonden eerder controversiële figuren op het podium, maar ik denk wel dat Graspop de lijn zou trekken bij pedofilie. Dat Till Lindeman er pas stond, komt volgens mij omdat er uiteindelijk geen terechtstelling was en hij dus volgens de wet onschuldig is.

Misschien moeten we een Ronnie Radke topic openen :)
Ik neem aan dat de beschuldigingen pas gekomen zijn nadat Crossfaith al gespeeld had?

Komende dagen zullen we wel meer weten. Ik hoop dat Crossfaith snel met een statement komt en die kerel uit de band kickt.
De screenshots zijn voor mij duidelijk. Ik vind dit foute boel. Hoogstwaarschijnlijk reageer ik hier zelf extra emotioneel op omdat ik zelf kinderen heb.
Ik walg van de gedachten dat een man van 37 jaar contact zou zoeken met een minderjarig meisje van 14 jaar.
Soit, terug naar het Graspop 2026 topic!

Ik neem aan dat de beschuldigingen pas gekomen zijn nadat Crossfaith al gespeeld had?
Ik zie dat crossfaith pas op 19 juni van de falling in reverse tour gehaald is wat dus samenvalt met de eerste dag van Graspop. Ik snap wel dat dit kortdaags is.

• Leuk
Waarderingen: won666
Ik zie dat crossfaith pas op 19 juni van de falling in reverse tour gehaald is wat dus samenvalt met de eerste dag van Graspop. Ik snap wel dat dit kortdaags is.
Klopt, in Dortmund zijn ze uit de tour gehaald.

Users who are viewing this thread