Pinkpop 2025

Al vind ik de interviewer nog wel aardig goeie vragen stellen.
Ja absoluut, de vragen zijn prima. Maar de antwoorden die hij krijgt slaan noch wal. Vind het altijd knap dat je een kwartier lang kan lullen en helemaal niks zinnigs zeggen. Alles hosana en allemaal zo blij. Waardeer het altijd als je beetje kan reflecteren en juist die dingen benoemen die niet zo lekker liepen. Siert de mens.

• Geweldig
Waarderingen: degrotegeneraal
Is Pinkpop 2025 de Pinkpop van de covers?

- God Only knows van the Beach Boys door the Academic
- Tiny Dancer van Elton John door Tom Odell
- Laat me van Ramses Shaffey door Warhaus

Waren er nog meer?
Claude, Papaoutai en Alors on Danse van Stromae

Maar wie zijn dan wel de Kaiser Chiefs en QOTSA's van vandaag, voor zo'n Pinkpop? Als het Fontaines DC al niet is.
Voor Pinkpop....hmmmm . FDC kan zeker op Pinkpop, maar zullen door DTRH of BKS wel gekaapt worden als grootste naam.

Lastig inderdaad als het FDC niet 'kan zijn' en relatief nieuw moet zijn. Kom je toch snel op;
Inhaler, Nothing But Thieves. Royal Blood en een Twenty One Pilots als we die nog in de categorie rock kunnen zetten.

En een beetje meer in de hoek van QOTSA; Gojira en Turnstile,

Maarja als ze dan 2x in 6 jaar komen en 1 of 2 x een zaaltour in de BENELUX hebben is het alweer niet nieuw genoeg of te herhalend volgens velen.
Het valt dus ook echt niet mee......
De mix, die is het meest van belang. Oude rotten en nieuw bloed. dance en dunk, zware riffs en mierzoete pop. Dat is hetgeen wat Pinkpop wel Pinkpop maakt (voor mij aan de zijlijn dan tenminste)

Geen pinkpop ganger, maar dit weekend met jullie meegelezen en via de stream meegekeken, en leuk om te zien dat het velen zo goed is bevallen!

Ik ben benieuwd hoe het festival zich komende jaren gaat ontwikkelen. Ergens lijkt me de focus op de headliners toch echt wel iets onderscheidends voor PP. Ook leuk om te lezen dat hier ouders met hun kinderen naar acts buiten hun bubbel meegaan en vice versa. De saamhorigheid bij een act lijkt me iets unieks voor PP.

Als PP meer op de dag en minder op de headliner gaat focussen kom je naar mijn idee weer dicht bij LL/DTRH/BKS liggen, en dan gaan vier van de vijf majors (op concert at sea na) wel heel erg in elkaars vaarwater zitten. De sfeer bij de breedte festivals als LL/DTRH/BKS is naar mijn idee meer opsplitsen en ronddwalen. Vaak genoeg is mijn vriendengroep enkel bij de camping als groep samen, de rest van de dag trekt ieder een eigen plan. Dit klinkt niet echt als een match met PinkPop (op basis van wat ik hier lees). *Edit: de identiteit van PP is altijd headliners geweest, en ja dat kan veranderen, maar de "niet op de headliners focussen" identiteit is naar mijn idee al goed vertegenwoordigd in het festivallandschap

Maar, op wat voor headliners PP dan moet gaan focussen, dat weet ik ook niet (Ide mag het weten). Het enige wat ik weet is dat jullie van Fontaines DC af moeten blijven, die zien we heel graag headlinen op BKS haha

Laatst bewerkt:
Nuja, na twee relatief drukke festivalzomers zal Fontaines DC wel eens een zomertje niet touren in 2026 gok ik.

Dat Chatten eindelijk maar eens tourt met zijn meesterlijke soloplaat!

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit en MarkD
Spinvis is gewoon een aanwinst op je line-up, ook bij PP. Of mag het blijkbaar echt helemaal niet schuren of anders zijn bij PP? Want dan veranderd het festival echt in een Concert at Sea.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss

Users who are viewing this thread