Hier voor het eerst een dagje Pinkpop gehad! Ik ging met vrienden die wel eerder naar Pinkpop zijn geweest en de combinatie KoRn & Muse samen met Biffy Clyro en Kaiser Chiefs trokken mij over de streep.
De heenreis ging prima, konden snel parkeren en de wandel van P2/P4 naar het festivalterrein was prima te doen! Wel behoorlijk heet al toen we aankwamen. We kwamen in de rij toen DeWolff al aan het spelen was, maar dat was niet zo erg. Na een rondje over het festivalterrein, even kijken bij de merch en het eerste biertje toch maar even gekeken bij DeWolff. Dat was een prima dagopener, onder het genot van een stukje Limburgse vlaai!
Daarna even in de tent gewacht op Imminence. Wat je daar al zag is dat iedereen naar de tent vertrok om even te schuilen voor de hitte. Onder de tarpen bij de North/South was het al bomvol. Ik snap best dat dat een lastige kwestie is met deze temperaturen, maar nog meer schaduwplekken waren geen overbodige luxe geweest. Ook in de tent was het trouwens al zweten. In de tussentijd een mooi plekje gescoord voor Imminence dichtbij dit viel toch een beetje tegen. Het geluid was niet optimaal en had vooral veel last van de bass. Na de halve set naar buiten gelopen en daar was het geluid stukken beter.
Ik weet niet of het volledig aan het weer heeft gelegen, maar ik kwam er niet zo lekker in. Elephant vond ik maar zozo en ook Everything Everything vond ik niet zo goed.
De show van Kaiser Chiefs was voor eventjes wel leuk. Frontman had er zin in en het publiek ging in het frontvak ook echt los. Ondanks dat ik hier nooit ben geweest vond ik dit wel echt een typische Pinkpop band. Prima spot, publiek had het naar de zin, maar toch ook wel veel clubjes praters helaas.
Uiteindelijk doorgelopen naar The Warning. Wat een lekkere band was dit. Enorm veel plezier in het spelen en een band die ik zeker nog eens goed moet gaan checken. Was top! Uiteindelijk doorgelopen naar een plekje net achter het frontvak bij Biffy Clyro. Ook een superleuke performance. Iedereen om ons heen deed veel mee en vond de setlist ook leuk, zeker iets waar ik nog eens naartoe zou gaan. Wel vond ik, dat door de wind het geluid af en toe niet best was. Ik dacht dat het aan mij lag, maar nu ik achteraf m'n video's kijk, hoor ik dat het gewoon niet goed was. Misschien lag het dan aan de plek waar ik stond, maar stonden juist langs de FOH, maar goed.
Dan de langverwachte show van KoRn. Pfoe. Dat was me er eentje. Gekozen voor een plek in het frontvak. Hoogtepunt van het festival en een van de hoogtepunten van het jaar. Wat een energie, wat een moshpits, wat een heerlijke herrie. Echt geweldig. Veel mensen in KoRn merch ook trouwens. Er was zoveel stof door de moshpits dat er geen rook meer nodig was op het podium. FUCK THAT!
Besloten om KoRn volledig te kijken en door te gaan naar Muse. Uiteindelijk toch een mooi plekje kunnen bemachtigen beetje op 1/3 linksvoor. Ik snap de reacties dat KoRn wellicht te hard stond, want het geluid van de mainstage viel in het niet, bij wat we net bij KoRn hadden meegemaakt. Beide nog nooit gezien en toch wel enorm benieuwd naar wat Muse in petto had. De show opende goed en overall een prima show, alleen vond het wel jammer dat er zoveel 'nieuwere' nummers gespeeld werden. Nummers als Compliance hadden van mij echt niet gehoeven. Geef mij maar meer als "Plug in baby" & "Unintended"! Blij dat ik ze een keer gezien heb, en hoop dat ze een album neerzetten zoals de eerste single, dan ben ik er volgende tour weer bij.
Over Pinkpop: toch wel een van de minste festivalterreinen die ik heb mogen meemaken. Voor mijn gevoel nergens echt makkelijk kunnen doorlopen zoals een BKS of Werchter. Het was ook gewoon een beetje sfeerloos. Al met al, met een goede lineup ben ik weer terug, maar ik zie mezelf echt niet zo snel terugkomen om hier een weekend te vertoeven.