Pinkpop 2025

Nuja, na twee relatief drukke festivalzomers zal Fontaines DC wel eens een zomertje niet touren in 2026 gok ik.

Dat Chatten eindelijk maar eens tourt met zijn meesterlijke soloplaat!
Of gewoon even pauze, dan solo, dan nieuw album, dan nieuwe tour. Die gasten touren al jarenlang aan een stuk door geloof ik.

Als Spinvis er had gestaan op de plek van Hannah Mae of Everything everything had daar geen kip naar gekraaid, terwijl het wel de semi snobs verblijdt ;)

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Gisteren een dag naar Pinkpop gegaan. Enorm leuk gehad, en met Muse een geweldige afsluiter. Enige waar ik van baal is dat Muse niet Will of the People heeft gespeeld haha, maar je kan niet alles hebben!

Hier net terug van 3 dagen Pinkpop! De vorige 2 jaar kozen we er telkens 1 dagje uit maar dit jaar gingen we voor het volle pond :)
Ik las hier dat sommigen Pinkpop tegenwoordig wat identiteitsloos vinden - en alle respect voor die mening - maar voor ons is het net die diversiteit qua aanbod wat Pinkpop zo aantrekkelijk maakt voor mijn vrouw (vooral fan van de meer dansbare pop & rock) en mij (het zwaardere/alternatievere werk).

Alles samengevat: onze favorieten voldeden (méér dan) aan onze verwachtingen en ondanks de warmte hebben we behoorlijk veel aangename verrassingen kunnen meepikken (om er maar 1 te noemen: Benjamin Ingrosso). Ik kan ook alleen maar positief zijn over de nieuwe indeling van het festivalterrein: betere spreiding van de drukte rondom de North, en een goeie locatie voor Stage 4. Ook de goeie bereikbaarheid van de 4 waterpunten was heel aangenaam (en nodig).

Ik ben toch ook eens benieuwd naar de bezoekersaantallen, want ik vond het op zondag toch echt wel druk genoeg. (Enkel op vrijdag iets rustiger, had ik de indruk...)

Naar volgend jaar toe hoop ik alleen maar dat ook de frisdranken in halve liters standaard verkrijgbaar worden aan de bar :)

Laatst bewerkt:
Prima editie! Hoogtepunten waren Olivia Rodrigo, Biffy Clyro, Korn, Pommelien Thijs en Oscar and the Wolf, maar wat was Dean Lewis vals zeg!

Spinvis is gewoon een aanwinst op je line-up, ook bij PP. Of mag het blijkbaar echt helemaal niet schuren of anders zijn bij PP? Want dan veranderd het festival echt in een Concert at Sea.
Schuren...dat vind ik echt zo opmerking van niks. Muziek moet schuren. Ik denk niet dat het PPpubliek daar op wacht. Die willen The Warning, Purple Disco Machine, een feestje vieren.

• Leuk
Waarderingen: Bob105 en Oli45e
Na lange tijd weer eens naar Pinkpop geweest! Impulsief nog besloten om te gaan. Van 2014 t/m 2022 elk jaar braaf het hele weekend meegepakt, toen een jaartje overgeslagen omdat de lineup echt mijn ding niet was. Daarna zwanger / een kind gekregen, dus moest ik het even aan mij voorbij laten gaan. Maar lees stiekem dit topic altijd even hier en daar wat mee. Dit jaar was ik er de zaterdag en de zondag. En wat ben ik blij dat ik Muse niet heb gemist, wat zijn ze toch altijd geweldig! Ik hoopte ook zooo erg op Map of the Problematique! Yes! 😍 en natuurlijk Unintended. Nou mij hoor je niet klagen.

Verder heb ik me echt prima vermaakt op beide dagen, ik heb mij laten verrassen door o.a Olivia Rodrigo, niet verwacht dat ik haar zo leuk en goed zou vinden. Beetje te Amerikaans voor mij misschien, maar dat hoort erbij.
Joost en Biffy Clyro waren ook vermakelijk, Faithless had ik stiekem best wel zin in, maar zoals we weten was dat een enorme flop. Girl in red vond ik ook prima, het was wel heel erg leeg, had ik van te voren niet verwacht bij haar. Maar ik las hier ook weinig positiefs.. ik vond haar wel wat hebben!

Verder voelde het gewoon super om weer eens terug te zijn op het terrein. Nu wil ik stiekem volgend jaar toch wel weer een heel weekend gaan.

Even alles in laten dalen.
De aanpassingen op het terrein zijn prima. De doorloop rechts naast Noord is toch wel prettig. Vrijdag en zaterdag waren de voorzieningen allemaal prima voor de 40.000 mensen die er waren. Zondag voelde het aanzienlijk drukker. Met 50.000 mensen is de huidige indeling nog net te doen, maar er zullen nog wel wat aanpassingen gedaan moeten worden als je 60.000 of meer mensen rond hebt lopen.

Schuren...dat vind ik echt zo opmerking van niks. Muziek moet schuren. Ik denk niet dat het PPpubliek daar op wacht. Die willen The Warning, Purple Disco Machine, een feestje vieren.
Ik denk en ik hoop dat de mensen die voor Pinkpop werken er meer verstand van hebben en het PP publiek hoger hebben zitten.

Je kan toch prima een paar van dat soort acts in de tent hebben, mooie tegenhangers voor bijvoorbeeld een Krezip of Joost.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: Oasiss en Timmetje
Spinvis. Dat vind ik nou echt zeikmuziek. Muziek luister je toch voor je plezier...ik zou zeggen..bel Ide misschien wil ie dat wel eens proberen :cool:
ga je mond spoelen!!
spinvis is supermooi, afgelopen do in een kerk in maastricht gezien, had van mij 3 uur mogen duren

• Leuk
Waarderingen: daily
Hier voor het eerst een dagje Pinkpop gehad! Ik ging met vrienden die wel eerder naar Pinkpop zijn geweest en de combinatie KoRn & Muse samen met Biffy Clyro en Kaiser Chiefs trokken mij over de streep.

De heenreis ging prima, konden snel parkeren en de wandel van P2/P4 naar het festivalterrein was prima te doen! Wel behoorlijk heet al toen we aankwamen. We kwamen in de rij toen DeWolff al aan het spelen was, maar dat was niet zo erg. Na een rondje over het festivalterrein, even kijken bij de merch en het eerste biertje toch maar even gekeken bij DeWolff. Dat was een prima dagopener, onder het genot van een stukje Limburgse vlaai!

Daarna even in de tent gewacht op Imminence. Wat je daar al zag is dat iedereen naar de tent vertrok om even te schuilen voor de hitte. Onder de tarpen bij de North/South was het al bomvol. Ik snap best dat dat een lastige kwestie is met deze temperaturen, maar nog meer schaduwplekken waren geen overbodige luxe geweest. Ook in de tent was het trouwens al zweten. In de tussentijd een mooi plekje gescoord voor Imminence dichtbij dit viel toch een beetje tegen. Het geluid was niet optimaal en had vooral veel last van de bass. Na de halve set naar buiten gelopen en daar was het geluid stukken beter.

Ik weet niet of het volledig aan het weer heeft gelegen, maar ik kwam er niet zo lekker in. Elephant vond ik maar zozo en ook Everything Everything vond ik niet zo goed.

De show van Kaiser Chiefs was voor eventjes wel leuk. Frontman had er zin in en het publiek ging in het frontvak ook echt los. Ondanks dat ik hier nooit ben geweest vond ik dit wel echt een typische Pinkpop band. Prima spot, publiek had het naar de zin, maar toch ook wel veel clubjes praters helaas.

Uiteindelijk doorgelopen naar The Warning. Wat een lekkere band was dit. Enorm veel plezier in het spelen en een band die ik zeker nog eens goed moet gaan checken. Was top! Uiteindelijk doorgelopen naar een plekje net achter het frontvak bij Biffy Clyro. Ook een superleuke performance. Iedereen om ons heen deed veel mee en vond de setlist ook leuk, zeker iets waar ik nog eens naartoe zou gaan. Wel vond ik, dat door de wind het geluid af en toe niet best was. Ik dacht dat het aan mij lag, maar nu ik achteraf m'n video's kijk, hoor ik dat het gewoon niet goed was. Misschien lag het dan aan de plek waar ik stond, maar stonden juist langs de FOH, maar goed.

Dan de langverwachte show van KoRn. Pfoe. Dat was me er eentje. Gekozen voor een plek in het frontvak. Hoogtepunt van het festival en een van de hoogtepunten van het jaar. Wat een energie, wat een moshpits, wat een heerlijke herrie. Echt geweldig. Veel mensen in KoRn merch ook trouwens. Er was zoveel stof door de moshpits dat er geen rook meer nodig was op het podium. FUCK THAT!

Besloten om KoRn volledig te kijken en door te gaan naar Muse. Uiteindelijk toch een mooi plekje kunnen bemachtigen beetje op 1/3 linksvoor. Ik snap de reacties dat KoRn wellicht te hard stond, want het geluid van de mainstage viel in het niet, bij wat we net bij KoRn hadden meegemaakt. Beide nog nooit gezien en toch wel enorm benieuwd naar wat Muse in petto had. De show opende goed en overall een prima show, alleen vond het wel jammer dat er zoveel 'nieuwere' nummers gespeeld werden. Nummers als Compliance hadden van mij echt niet gehoeven. Geef mij maar meer als "Plug in baby" & "Unintended"! Blij dat ik ze een keer gezien heb, en hoop dat ze een album neerzetten zoals de eerste single, dan ben ik er volgende tour weer bij.

Over Pinkpop: toch wel een van de minste festivalterreinen die ik heb mogen meemaken. Voor mijn gevoel nergens echt makkelijk kunnen doorlopen zoals een BKS of Werchter. Het was ook gewoon een beetje sfeerloos. Al met al, met een goede lineup ben ik weer terug, maar ik zie mezelf echt niet zo snel terugkomen om hier een weekend te vertoeven.

Met 50.000 mensen is de huidige indeling nog net te doen, maar er zullen nog wel wat aanpassingen gedaan moeten worden als je 60.000 of meer mensen rond hebt lopen.

In de interviews werd er dus op gehint dat die ruimte er is, in de vorm van terrein dat nu als backstage diende.

Ik ben alleen gisteren geweest en heb een fantastische dag gehad.

Vanaf 1980 tot heden ieder jaar naar Pinkpop gegaan met een paar keer gespijbeld.

Ten eerste moet je “leren” wat een festival bezoek inhoudt. Dat is niet met de auto in de parkeergarage zetten en lopend de zaal in. Je moet het beleven. Je eerste lauwe biertje, rennen naar een schone plee als terrein opengaat enz.

Ga je een dag dan kan je toch gewoon afspraken maken en misbruik maken in sommige gevallen van je ouders. Zat meiden werden opgehaald hoor bij Ed Sheeran na afloop voor een rit van 3 uur. Niks mis mee want de ervaring van festival maak je anders nooit mee.

We moeten niet zo klagen dat het allemaal te duur is. Jongeren in de Randstad geven soms met gemak €250-€300 op een avond uit. Ja ook ik vind dat absurd maar kijk eens wat op vakantie er doorheen gaat. Vol trots in de kantine hoor je de verhalen wat er allemaal doorheen wordt gejaagd.

Pinkpop gaat veranderen en dat is een goed teken want stilstand is achteruitgang. Terrein ten eerste een verbetering!! Organisatie heeft pech met de droogte afgelopen maanden. Gras was er vrijwel niet waardoor het op een steppe leek. Mijn mening is dat je die twee jongelingen even de tijd moet. Bevalt het niet dan hoef je niet gaan. Alternatief is Bospop voor iedereen die graag in de goede oude tijd wil blijven hangen.

Gisteren wel de middelvingers gemist vanaf de grond naar VIP dek. Blijkbaar wordt dat nu gedoogd. Het was daar weer tot in de puntjes verzorgd en heb het er graag voor over. Minpunt is dat er geen mixjes meer geschonken mag worden. Ook de betutteling vanuit Den Haag heeft hier zijn intrede gedaan.Als 60 plusser kan ik het mij nu ook permitteren en slaap al jaren in een hotel met Pinkpop. Overigens wel geweldige tijden gehad op de camping.

De dag:

Muse voldeed aan alle verwachtingen. Korn blies iedereen omver en Kaiser Chiefs heerlijk feestje. Krezip helemaal niets mee maar toch vermaakt door een enthousiaste Govaarts. Nieuwsgierig naar Bob Vylan die strak begon maar na 10 minuten een ordinaire Damschreeuwer.

Een tevreden bezoeker waarvan de kans zeer groot die volgend jaar present is 1 of 3 dagen.

• Leuk
Waarderingen: JKermelo
Hier voor het eerst een dagje Pinkpop gehad! Ik ging met vrienden die wel eerder naar Pinkpop zijn geweest en de combinatie KoRn & Muse samen met Biffy Clyro en Kaiser Chiefs trokken mij over de streep.

De heenreis ging prima, konden snel parkeren en de wandel van P2/P4 naar het festivalterrein was prima te doen! Wel behoorlijk heet al toen we aankwamen. We kwamen in de rij toen DeWolff al aan het spelen was, maar dat was niet zo erg. Na een rondje over het festivalterrein, even kijken bij de merch en het eerste biertje toch maar even gekeken bij DeWolff. Dat was een prima dagopener, onder het genot van een stukje Limburgse vlaai!

Daarna even in de tent gewacht op Imminence. Wat je daar al zag is dat iedereen naar de tent vertrok om even te schuilen voor de hitte. Onder de tarpen bij de North/South was het al bomvol. Ik snap best dat dat een lastige kwestie is met deze temperaturen, maar nog meer schaduwplekken waren geen overbodige luxe geweest. Ook in de tent was het trouwens al zweten. In de tussentijd een mooi plekje gescoord voor Imminence dichtbij dit viel toch een beetje tegen. Het geluid was niet optimaal en had vooral veel last van de bass. Na de halve set naar buiten gelopen en daar was het geluid stukken beter.

Ik weet niet of het volledig aan het weer heeft gelegen, maar ik kwam er niet zo lekker in. Elephant vond ik maar zozo en ook Everything Everything vond ik niet zo goed.

De show van Kaiser Chiefs was voor eventjes wel leuk. Frontman had er zin in en het publiek ging in het frontvak ook echt los. Ondanks dat ik hier nooit ben geweest vond ik dit wel echt een typische Pinkpop band. Prima spot, publiek had het naar de zin, maar toch ook wel veel clubjes praters helaas.

Uiteindelijk doorgelopen naar The Warning. Wat een lekkere band was dit. Enorm veel plezier in het spelen en een band die ik zeker nog eens goed moet gaan checken. Was top! Uiteindelijk doorgelopen naar een plekje net achter het frontvak bij Biffy Clyro. Ook een superleuke performance. Iedereen om ons heen deed veel mee en vond de setlist ook leuk, zeker iets waar ik nog eens naartoe zou gaan. Wel vond ik, dat door de wind het geluid af en toe niet best was. Ik dacht dat het aan mij lag, maar nu ik achteraf m'n video's kijk, hoor ik dat het gewoon niet goed was. Misschien lag het dan aan de plek waar ik stond, maar stonden juist langs de FOH, maar goed.

Dan de langverwachte show van KoRn. Pfoe. Dat was me er eentje. Gekozen voor een plek in het frontvak. Hoogtepunt van het festival en een van de hoogtepunten van het jaar. Wat een energie, wat een moshpits, wat een heerlijke herrie. Echt geweldig. Veel mensen in KoRn merch ook trouwens. Er was zoveel stof door de moshpits dat er geen rook meer nodig was op het podium. FUCK THAT!

Besloten om KoRn volledig te kijken en door te gaan naar Muse. Uiteindelijk toch een mooi plekje kunnen bemachtigen beetje op 1/3 linksvoor. Ik snap de reacties dat KoRn wellicht te hard stond, want het geluid van de mainstage viel in het niet, bij wat we net bij KoRn hadden meegemaakt. Beide nog nooit gezien en toch wel enorm benieuwd naar wat Muse in petto had. De show opende goed en overall een prima show, alleen vond het wel jammer dat er zoveel 'nieuwere' nummers gespeeld werden. Nummers als Compliance hadden van mij echt niet gehoeven. Geef mij maar meer als "Plug in baby" & "Unintended"! Blij dat ik ze een keer gezien heb, en hoop dat ze een album neerzetten zoals de eerste single, dan ben ik er volgende tour weer bij.

Over Pinkpop: toch wel een van de minste festivalterreinen die ik heb mogen meemaken. Voor mijn gevoel nergens echt makkelijk kunnen doorlopen zoals een BKS of Werchter. Het was ook gewoon een beetje sfeerloos. Al met al, met een goede lineup ben ik weer terug, maar ik zie mezelf echt niet zo snel terugkomen om hier een weekend te vertoeven.
Je kon toch mega goed doorlopen dit jaar zou ik zeggen. Waar heb je dat met name ervaren dan?

We moeten niet zo klagen dat het allemaal te duur is. Jongeren in de Randstad geven soms met gemak €250-€300 op een avond uit. Ja ook ik vind dat absurd maar kijk eens wat op vakantie er doorheen gaat. Vol trots in de kantine hoor je de verhalen wat er allemaal doorheen wordt gejaagd.
Als je denkt dat de gemiddelde jongere in de randstad zomaar 250 uitgeeft op een avond, heb je een verkeerd beeld van jongeren en/of de Randstad.

Je kon toch mega goed doorlopen dit jaar zou ik zeggen. Waar heb je dat met name ervaren dan?
Was gewoon een gevoel. Denk door de opzet van het terrein dat ik het niet aangenaam vond. Nergens zo'n fijn terrein als BKS (al is dat bijna nergens te evenaren natuurlijk) en Werchter, ook al is dat wel uitverkocht, kon ik veel soepeler van stage naar stage lopen, zonder achter een enorme menigte aan te zitten. Als dit 50k capaciteit was en ze kunnen 70k aan, moet ik er niet aan denken om een dag rond te lopen als het volledig is uitverkocht.

Niet per sé lang moeten wachten overal, op eten en drinken halen na een show na. Maar goed, naar festivals gaan leert dat je ook niet tijdens etentijd moet eten, maar ervoor of erna. Verder heb ik bijvoorbeeld een kwartier moeten wachten op drankjes halen bij de stand tussen North/South tussen Biffy en KoRn. Toen ik eenmaal aan de beurt was schonken ze geen cola meer, want dat was daar op. Misschien overdrijf ik dan weer, maar vind dat echt een slechte zaak. En nu ik dit schrijf vind ik eigenlijk dat toch best wel lang wachten.

• Leuk
Waarderingen: BoilerRoom

Users who are viewing this thread