Pinkpop 2025

Ik snap sowieso nooit zo goed dat iets er "niet zou mogen staan", zijn de mensen die dat roepen dan ook echt van plan om alles te zien? Er speelt altijd wel wat anders, of je moet even wat eten, of gewoon een pauze is ook wel eens lekker..
Volledig mee eens.
Daarnaast: soms is het juist verrassend als je in een vrij uurtje acts ziet, die je niet kende.

Ik was verrast door Querbeat en Confidence Man bijvoorbeeld.

Aan de andere kant: Als er iets niet op Pinkpop mag staan, zijn het acts met diva gedrag en sterallures. Jarenlang tof, maar inmiddels heeft hij ze helaas.

Maar hey, Pinkpop is altijd al inclusief geweest. Dus voor elk wat wils.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lauraa
Ten eerste moet je “leren” wat een festival bezoek inhoudt. Dat is niet met de auto in de parkeergarage zetten en lopend de zaal in. Je moet het beleven. Je eerste lauwe biertje, rennen naar een schone plee als terrein opengaat enz.
Jij zat toch op het Skydeck?

We moeten niet zo klagen dat het allemaal te duur is. Jongeren in de Randstad geven soms met gemak €250-€300 op een avond uit.
Enkelen wellicht. Heel veel ook niet. Hoe dan ook een drogreden tegen de hoge prijzen.

Volledig mee eens.
Daarnaast: soms is het juist verrassend als je in een vrij uurtje acts ziet, die je niet kende.

Aan de andere kant: Als er iets niet op Pinkpop mag staan, zijn het acts met diva gedrag en sterallures. Jarenlang tof, maar inmiddels heeft hij ze helaas.

Spinvis sterallures? Hij kan ratelen en is altijd al een beetje vaag, maar sterallures zou ik m niet geven

• Leuk
Waarderingen: Davidd en Timmetje
Volledig mee eens.

Hierover gesproken: iemand bij Confidence Man geweest? Dat vind ik nou echt een perfecte Pinkpop-act.

Excuus, ik bedoelde Joost. Niet Spinvis.
Ik weet niet of het allure is bij Joost, hij is gewoon een beetje bijzonder... En heeft volgens mij het een en ander aan mentale problemen. Hij sloot zijn show af met een videoboodschap naar zichzelf als reminder dat het waard is om te blijven leven. Maak me toch wel zorgen om die jongen

• Geweldig
Waarderingen: pinkpopmaastricht
Is Pinkpop 2025 de Pinkpop van de covers?

- God Only knows van the Beach Boys door the Academic
- Tiny Dancer van Elton John door Tom Odell
- Laat me van Ramses Shaffey door Warhaus

Waren er nog meer?
Purple Disco Machine had aardig wat niet eigen nummers 🙂

• Leuk
Waarderingen: Chiel
Ik weet niet of het allure is bij Joost, hij is gewoon een beetje bijzonder... En heeft volgens mij het een en ander aan mentale problemen. Hij sloot zijn show af met een videoboodschap naar zichzelf als reminder dat het waard is om te blijven leven. Maak me toch wel zorgen om die jongen
En dan hoor ik vandaag een meisje op Radio Veronica zeggen dat ze niks geks gezien had aan de voorstelling van Joost. Als jongeren zoiets al 'niet gek' vinden, moeten we ons misschien niet alleen om Joost zorgen maken?

• Leuk
Waarderingen: Chiel
Best wel interessant dat de 'oude' (passe) rock acts toch wel goed zijn vertegenwoordigd in de top 10 acts van afgelopen Pinkpop. Denk dat ze voorzichtig moet doen met de drang om de laatste tiener hype acts te boeken in de toekomst

• Leuk
Waarderingen: pinkpopmaastricht
En dan hoor ik vandaag een meisje op Radio Veronica zeggen dat ze niks geks gezien had aan de voorstelling van Joost. Als jongeren zoiets al 'niet gek' vinden, moeten we ons misschien niet alleen om Joost zorgen maken?
Ja ik vond het wel bijzonder. Hij had het ook over dat hij schizofrenie heeft, en dingen over therapie

Was echt top!

Begrijp niet dat ze niet de top-25 hebben gehaald.

Schuren...dat vind ik echt zo opmerking van niks. Muziek moet schuren. Ik denk niet dat het PPpubliek daar op wacht. Die willen The Warning, Purple Disco Machine, een feestje vieren.
Zelfs dit is natuurlijk subjectief. Waarom zou The Warning niet schuren? Allereerste Mexicaanse act op PP, drie zussen is uniek en al helemaal als ze Metal Rock spelen en er bloedmooi uitzien. Verre van mainstream. Maar wel heel lekker.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Was gewoon een gevoel. Denk door de opzet van het terrein dat ik het niet aangenaam vond. Nergens zo'n fijn terrein als BKS (al is dat bijna nergens te evenaren natuurlijk) en Werchter, ook al is dat wel uitverkocht, kon ik veel soepeler van stage naar stage lopen, zonder achter een enorme menigte aan te zitten. Als dit 50k capaciteit was en ze kunnen 70k aan, moet ik er niet aan denken om een dag rond te lopen als het volledig is uitverkocht.

Niet per sé lang moeten wachten overal, op eten en drinken halen na een show na. Maar goed, naar festivals gaan leert dat je ook niet tijdens etentijd moet eten, maar ervoor of erna. Verder heb ik bijvoorbeeld een kwartier moeten wachten op drankjes halen bij de stand tussen North/South tussen Biffy en KoRn. Toen ik eenmaal aan de beurt was schonken ze geen cola meer, want dat was daar op. Misschien overdrijf ik dan weer, maar vind dat echt een slechte zaak. En nu ik dit schrijf vind ik eigenlijk dat toch best wel lang wachten.
Er zijn zoveel bars, je kunt natuurlijk ook even verder lopen. Ook gedaan op precies dezelfde plek en tijd, bij de volgende bar meteen aan de beurt. Zelfde met eten direct na The Warning. Super druk bij de eerste frietkot vanaf de tent, maar bij de eerstvolgende direct geholpen. Gewoon even rondkijken en anti cyclisch denken.

Users who are viewing this thread