Olivia Rodrigo

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.928
6.169
Sommige forumleden die geweest zijn naar Lana hebben nogal fel uitgehaald naar het publiek dat aan het meekwelen was, in die mate dat het alles overstemde.
Ik veronderstel dat het dan niet enkel meezingen is, maar ook een heleboel gegil.

Bij Muse zingt bijvoorbeeld ook iedereen mee, maar het is wel nog altijd hoorbaar wat er op het podium gebeurt...
Haar songs zijn nu ook weer niet de meest luide natuurlijk.

Anyways. In plaats van te zeiken op fangirls, wat vind je van het album?
 

Jean

Playlistbediener
13 apr 2023
37
39
Hoe verlopen haar concerten?
Ook een heleboel bakvissen die alles luidkeels meekwelen, cfr. Lana Del Rey in de Ziggo?
Ik was in 2022 in Vorst Nationaal bij het optreden van Olivia Rodrigo, vergezeld van 4 enthousiaste tieners… het gegil was oorverdovend: elk nummer werd van begin tot einde meegezongen door de hele zaal, eerder gebruld! Olivia hoorde ik daarom niet echt goed zingen, maar so what: wat een fantastische energie hadden die 7000 tieners en Olivia!! Olivia had echt toffe nummers, en een band die alles live speelde. Misschien weinig originele muziek (pop à poppunk), maar zeer goede teksten voor de jeugd en met nog veel gitaren! Enkel tijdens de covers (van oa Republica) werd niet meegezongen door de zaal, want die covers waren te oud voor de tieners, en deze kende ik wel 😉. Naar het sportpaleis gaan we met onze girls opnieuw in 2024, en dat optreden van Olivia wordt even zot en plezant, dat weet ik nu al 👍 Making the bed van haar nieuwe album is mijn favoriet. Hopelijk doet Olivia festivals deze zomer in België,
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.635
893
Anyways. In plaats van te zeiken op fangirls, wat vind je van het album?
Niet op repeat, zoals bij jou, maar zal hier wel de komende maanden nog wel worden opgezet.

Persoonlijk heb ik het dan meer voor de wat ingetogen nummers (die dan wel naar een climax gaan), zoals vampire, lacy, making the bed, teenage dream, logical, ...
In die songs zit er wel een unieke sound die het 'Olivia Rodrigo' maken.
De nummers met punk-invloed zijn voor mij minder interessant, omdat dit redelijk 'gekend' overkomt (doen wat denken aan Avril Lavigne, dus minder unieke sound).

en een band die alles live speelde.
Wel kijk, dit dus, hé.
Voor mij al een reden te meer dat ze ergens op een festival zou mogen staan (maar ik vrees er voor).
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.635
893
Valt me nu pas op, maar die prijzen zijn ook weer goed!
Terug normaal, bedoel je?

Tijdens de registered presale waren vrij veel balkonplaatsen een tijdje getagd als platinum plaatsen.
Had ik nog nooit eerder gezien bij andere concerten, want die kan je nu toch wel bezwaarlijk de betere zitplaatsen noemen... 🙄

Edit: blijkbaar nog steeds het geval voor de eerste rij op het balkon.
 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.506
6.183
Die registratie was ook vol misgegaan. Tickets waren gewoon in de verkoop terwijl mensen met een registratielink en wachtwoord in een oneindige loop in de wachtrij kwamen.

Baggersysteem.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.635
893
Situatie vandaag: voor het dinsdagconcert zijn de balkonplaatsen op de eerste rij getagd als platinumplaatsen aan 114 EUR.

Voor het woensdagconcert zijn de meeste van diezelfde plaatsen (dus exact hetzelfde vak, rij en stoel) te koop als normale plaatsen aan iets van een 90 EUR.

Illusie creëren dat je op woensdag een voordeelkoop doet, is ook een verkoopstrategie.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.928
6.169
Sportpaleis letterlijk op iedere categorie nog kaarten behalve pit en middenplein. Dit is gewoon Ticketmaster die een ordinaire hype creëert.
Viel me wel op ja. Hype creëren dmv die speciale fanpresale, die dan uiteindelijk toch niet aan Taylor Swift-niveau uitverkoopt. En nu kun je gewoon nog tickets kopen als je wil.. Die prijzen ook, het is nog maar haar tweede tournee, heeft belange nog niet het repertoire maar vraagt wel gewoon lustig 100+ knaken.. Is het Olivia en 'r mgmt of TM, vraag ik me dan af.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.506
6.183
Beide Amsterdam shows staan wel op limited availability, al lijkt dat ook relatief in deze.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.635
893
Viel me wel op ja. Hype creëren dmv die speciale fanpresale, die dan uiteindelijk toch niet aan Taylor Swift-niveau uitverkoopt. En nu kun je gewoon nog tickets kopen als je wil.. Die prijzen ook, het is nog maar haar tweede tournee, heeft belange nog niet het repertoire maar vraagt wel gewoon lustig 100+ knaken.. Is het Olivia en 'r mgmt of TM, vraag ik me dan af.
Gewoon even uit interesse, omdat ik weet dat je van de betere popartiesten houdt: heb je uiteindelijk tickets gekocht of vond je het te duur?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.928
6.169
Gewoon even uit interesse, omdat ik weet dat je van de betere popartiesten houdt: heb je uiteindelijk tickets gekocht of vond je het te duur?
Gekocht ja, al vond ik de prijs echt veel te duur. Eeuwige knoop die je voor jezelf steeds moet doorhakken: Ben ik in consequent en kap ik met het supporten van dit absurde systeem of wil ik graag een heel leuke artieste zien ten koste daarvan? Blijft moeilijk.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: slyke

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.635
893
Gekocht ja, al vond ik de prijs echt veel te duur. Eeuwige knoop die je voor jezelf steeds moet doorhakken: Ben ik in consequent en kap ik met het supporten van dit absurde systeem of wil ik graag een heel leuke artieste zien ten koste daarvan? Blijft moeilijk.
Ja, snap ik zeker. Zelfde hier.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken