Pinkpop 2025

Ik denk dat hier te veel met de 'forumbril' naar Fontaines wordt gekeken.

Ja, ze hebben nummers die de traditionele rocker zou bekoren, maar over de hele linie is hun oeuvre aan de alternatieve kant. Zeker voor de bovenkant van pinkpop imo.

Niet dat het niet kan, maar ik betwijfel of ze het publiek meekrijgen zoals een Kaiser Chiefs of een QOTSA etc.
Dan heb je Fontaines anno 2025 nog niet gezien. Twee weken geleden op Primavera zien spelen, dat alternatieve is er nu ook wel af hoor. Dit is gewoon een mainstream band die zelfs thuis hoort op een affiche als pinkpop.

Dan heb je Fontaines anno 2025 nog niet gezien. Twee weken geleden op Primavera zien spelen, dat alternatieve is er nu ook wel af hoor. Dit is gewoon een mainstream band die zelfs thuis hoort op een affiche als pinkpop.
Als ze volgend jaar tijdens het Pinkpop weekend beschikbaar zijn dan staan ze er ook.

Maar dan gaan ze weer concurrentie krijgen van BKS en DTRH. Daar kunnen bands als Fontaines DC wel de absolute headlinerspot krijgen.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Que? Er staat op Pinkpop elke jaar wel iets van een Zimbabwiaanse Elvenkeelzangfolkpiratenband, en dan is FDC als sub te niche? Met Romance hebben die zichzelf toch recht de mainstream in geholpen?
Elvenkeelzangfolkpiratenband. Whehehe. Maar FDC kan beter naar BKS/DTRH/LL

Is Pinkpop 2025 de Pinkpop van de covers?

- God Only knows van the Beach Boys door the Academic
- Tiny Dancer van Elton John door Tom Odell
- Laat me van Ramses Shaffey door Warhaus

Waren er nog meer?

Waren er nog meer?
Dean Lewis deed Iris en ook nog That’s so True van Gracie Abrams.

Waren er nog meer?
Dit gebeurt toch elk jaar joh

Wat direct wel het probleem aantoont van Pinkpop. Als je zo headliner-gedreven bent, maar tegelijkertijd veel ‘te alternatief’ is, dan wordt het heel lastig om elk jaar de juiste headliners te vinden.

Zeker omdat juist in de wat meer alternatievere hoek eerder de nieuwe headliners doorstromen.
Yep.maar dat is niet wat voor deband en de bezoekers. The Cure kan bijvoorbeeld wel want hits en alternatief.

Maar mijn punt is meer dat FDC niet echt alternatief te noemen is. Gewoon een goede, eerlijke rockband. Gedroomde afsluiter van het tweede podium zou ik denken.
Dan verschillen we van mening maar FDC gaat em niet worden. Dat is hetzelfde dat er mensen op het forum zijn die Spinvis op Pinkpop willen. Ook te niche.

• Leuk
Waarderingen: Mimi en Chiel

Users who are viewing this thread