Pinkpop 2025

Wij hadden een georganiseerde busreis vanaf Rotterdam, maar man man man dat is ook geen aanrader zeg.
Om half 9 vertrokken en om 14:00 pas aangekomen. De bussen stonden daatnaast ook nog is een half uur lopen van het festival terrein.

Terugreis ging iets soepeler, maar alsnog pas om 05:00 thuis. Dat wordt de volgende keer (als die er gaat zijn) weer met de auto

• Wow
Waarderingen: Maria
Wij hadden een georganiseerde busreis vanaf Rotterdam, maar man man man dat is ook geen aanrader zeg.
Om half 9 vertrokken en om 14:00 pas aangekomen. De bussen stonden daatnaast ook nog is een half uur lopen van het festival terrein.

Terugreis ging iets soepeler, maar alsnog pas om 05:00 thuis. Dat wordt de volgende keer (als die er gaat zijn) weer met de auto
Hoe duurde het zo lang dan? File?

Te niche? Ok dan wordt het wel ingewikkeld ben ik bang.
Wat direct wel het probleem aantoont van Pinkpop. Als je zo headliner-gedreven bent, maar tegelijkertijd veel ‘te alternatief’ is, dan wordt het heel lastig om elk jaar de juiste headliners te vinden.

Zeker omdat juist in de wat meer alternatievere hoek eerder de nieuwe headliners doorstromen.

Wat direct wel het probleem aantoont van Pinkpop. Als je zo headliner-gedreven bent, maar tegelijkertijd veel ‘te alternatief’ is, dan wordt het heel lastig om elk jaar de juiste headliners te vinden.

Zeker omdat juist in de wat meer alternatievere hoek eerder de nieuwe headliners doorstromen.
Maar mijn punt is meer dat FDC niet echt alternatief te noemen is. Gewoon een goede, eerlijke rockband. Gedroomde afsluiter van het tweede podium zou ik denken.

Hoe duurde het zo lang dan? File?
Hij moest eerst nog langs een andere opstap plek ergens in the middle of knowhere (Goudswaard). Daarna heel even file gehad. Alleen daarna moest de buschauffeur 3 kwartier stoppen, omdat zijn maximale rijtijd voorbij was. (Bus was begonnen in Leiden).

En toen kwam daarna nog de teleurstelling bij het uitstappen van de bus dat we op een half uur lopen stonden.

Wij dachten, met zo'n bus ben je lekker vroeg op het terrein, hoef je niet ver te lopen, maar dat is beide niet echt gelukt.

Ben ik met je eens, maar denk dat het doorsnee Pinkpop publiek daar echt anders over denkt.
Nou ja ik weet niet wat tegenwoordig precies de doorsnee van het Pinkpop publiek is, maar als ik toch hier de voortdurende zucht om gitaarmuziek hoor, zou ik denken dat het kan. Zeker als je ziet dat de "gitarenzondag" de best verkochte dag was afgelopen weekend, is dat niet alleen de wens van het forum (die inderdaad niet per se representatief hoeft te zijn).

Ik denk dat hier te veel met de 'forumbril' naar Fontaines wordt gekeken.

Ja, ze hebben nummers die de traditionele rocker zou bekoren, maar over de hele linie is hun oeuvre aan de alternatieve kant. Zeker voor de bovenkant van pinkpop imo.

Niet dat het niet kan, maar ik betwijfel of ze het publiek meekrijgen zoals een Kaiser Chiefs of een QOTSA etc.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Maar als Pinkpop zelfs dat soort artiesten niet kan boeken omdat het te alternatief is kan je toch beter meteen stoppen met het festival?

Volgens mij ligt een gedeelte van de kracht van PP namelijk nogsteeds in het feit dat je zowel alternatieve muziek, rock, pop, platte muziek op één festival kan zien.

Ide: „Vandaag (zondag red.) waren het er 50.000, de vorige dagen ongeveer 40.000. De zondag een wat ouder publiek, zaterdag jonger. Met die mix zijn we blij. Het is voor elk festival belangrijk. Je wilt de mensen behouden die komen, maar ook een nieuwe generatie de kans geven. Ik vond het heel mooi om te zien hoe gemotiveerd het publiek was. Dan komen er maar wat minder mensen, maar met dit publiek willen we door.”
die aantallen klopte dus wel met wat er vooraf in de vergunning van het camera toezicht stond

Dat is een zeer terechte vraag.
Ik vraag me ook echt af of FDC ontoegankelijker is dan pak 'm beet Korn of QOTSA. Of zelfs Metallica. Die laatsten nemen natuurlijk een enorme fanschare mee, maar als je niet van die muziek houdt? Als je komt voor Olivia Rodrigo of Sam Fender (om maar iets te noemen), dan is het toch ook niet gezegd dat je Metallica geweldig gaat vinden?

• Leuk
Waarderingen: Christiaan
Ik vraag me ook echt af of FDC ontoegankelijker is dan pak 'm beet Korn of QOTSA. Of zelfs Metallica. Die laatsten nemen natuurlijk een enorme fanschare mee, maar als je niet van die muziek houdt? Als je komt voor Olivia Rodrigo of Sam Fender (om maar iets te noemen), dan is het toch ook niet gezegd dat je Metallica geweldig gaat vinden?
Afgelopen keer toen FDC in de Afas stond waren er tussen de 5000 en 10000 mensen die een kaartje zochten? Sowieso 5k, dat weet ik zeker, maar kon ook 10k zijn. Toen in combinatie met Wunderhorse.

Users who are viewing this thread