Gisteren naar Pinkpop geweest. Omdat het de enige dag was die volgens ons het hoge entreegeld waard was.
Vooraf wil ik zeggen, dat ik het echt schandalig vindt hoe het ov op station Landgraaf na afloop geregeld is. Heeft de organisatie destijds niets geleerd van de Love Parade in Duisburg?! Mijn voorstel: pendelbussen van Megaland naar station Heerlen. De faciliteiten zijn er, waarom niet gebruiken?! Mede hierdoor gaan wij niet meer naar Pinkpop in de toekomst. Pukkelpop en Rock Werchter zijn echt stukken beter geregeld!
De dag was niet top maar in vergelijking met 2 anderen toch wel zeer sterk (op Krezip na dan

)
We begonnen met Dewollf, een leuk bandje, krijg er wel wat ZPF Venlo vibes van, maar verder is het OK. Goede muzikanten!
Daarna Immience (ofzoiets) 2 jaar geleden hebben we I Prevail op Pinkpop ontdekt, deze band was een pak minder, maar wel grappig.
Daarna succesvol Krezip ontweken in de Desperados tent, was me de 6€ voor dat overrated biertje van Heineken zeker waard
Vervolgens Kaiser Chiefs, een beetje op automatische piloot, maar wel altijd leuk om mee te pakken. Prima band.
Daarna een klein beetje Girl in Red. Niet mijn ding.
Vervolgens Biffy Clyro. Strakke set, goede muzikanten. Enkel een beetje vreemd dat ze hun 2/3 hitjes niet beter over de set verdeeld hadden.
Daarna Dean Lewis voor mijn verloofde. Niet mijn ding, maar zij heeft genoten.
Vervolgens mijn hoogtepunt: Korn. Echt een prima set, dat wat Pinkpop hard nodig had!
Daarna de Headliner: Muse, ook een strakke set, enkel mag Muse van mij die theatrale tussenstukjes weglaten, maar goed dat vinden veel mensen Juist leuk aan Muse. Vroegah was dat wat minder bij Muse.
De maffe "vuurwerkshow" hadden ze net zo goed weg kunnen laten.
De dag an sich een 8 Pinkpop als Festival een magere 6 en het OV een dikke vette onvoldoende: Hier moet naar gekeken worden!
Oh ja en ik ben geen groot fan van dat hele cashless. Tijdens Muse lagen verschillende barren er even uit. Echt slecht!