Graspop Metal Meeting 2025

Erg benieuwd naar de ervaringen met het eten!
De metal grass met peper saus is voor mij een stabiele topper. Iemand verder meer do's and don'ts?

De kibbeling is lang niet zo lekker als gewoon vers van de markt, dus die zou ik niet per se aanraden. Mini loempia’s waren super en watermeloen gaat deze laatste twee dagen ook aanrader zijn!

Ik hoop ergens dat het aan het publiek ligt dat bepaalde bands aantrekken en niet aan de metalheads in het algemeen. Vond het vorig jaar al een stuk minder aangenaam, maar kon dat nog bij gevolgen van de weeromstandigheden zetten.

Bij Alcatraz of Jera nog niet meegemaakt, of toch veel minder. Dus hoop niet dat het een trend is. Vriendelijk zijn kost niets, blijft het goeie voorbeeld geven, vrienden!

Ligt toch vooral aan publiek van bepaalde bands denk ik hoor (uiteraard uitzonderingen), ben zelf nog maar weinig vervelend volk tegen gekomen

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en MetalLimbo
Heel veel sterke optredens gezien op vrijdag

Blood Incantation
Zaalshow in Trix was al enorm sterk maar gingen daar nu nog over

Villagers of Ioannina City
Mij hadden ze al eerder overtuigd en ik denk dat ze met dit optreden voor een volle metaldome heel veel zieltjes gewonnen hebben

Opeth
je weet dat ze goed zijn maar toch mooi dat ze dat elke keer opnieuw bevestigen

Green Lung
Als deze met de volgende plaat kunnen bevestigen zijn ze klaar voor de main en misschien ooit wel headliner

Behemoth
Sterke headliner show en eindelijk terug in het donker

House Of Protection
Goede show hadden het publiek goed mee. Ik ben later op de dag wel vergeten te checken of die gitaar nog van het dak van de Jupiler stage geraakt is

Goedemorgen allemaal!

Hier ben ik weer met de geheel subjectieve, ongefundeerde en onnodige dag top 3 van de vrijdag!

Op 3: House of protection
Op 2: Spectral wounds (of Sprinkle Wolves?… ik kon het logo niet goed lezen)
Op 1: Behemoth

Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd. Morgen meer. En voor vandaag: goed insmeren, veel water drinken Graspoppers!

Al een lekker zonneke zo vroeg!

De top van gister:

1: Green Lung: Wat een zang en geweldige blend van instrumenten, alle verwachtingen overtroffen!

2: VoIC: ijzersterk van begin tot einde en een volle dome meegekregen, laat nog maar afkomen

3: As everything unfolds: heel vroeg zo een set van klasse neerleggen is fantastisch om de dag te beginnen, de verassing van vandaag!

4: Opeth: waarschijnlijk hoger geplaatst alsk ze al niet veel keer had gezien, speelden zoals gewoonlijk fantastisch met deliverance als weer een topafsluiter!

5: Jerry Cantrell: Leek heel goed bij stem, ideaal bandje voor in de avond!

Ook nog gezien:
Behemoth:
beste qua show gehalte vandaag, maar niet echt een grote fan van de muziek helaas

Skillet:
Wegens veel te druk bij jinjer, speelden zoals verwacht gewoon goed, ik vind ze toch nog eerder een avond bandje ipv subheadliner, ik denk wel een paar goede nieuw nummers die niet in de vorige jaren erin zaten, dus es kijken als ze een nieuw album hebben uitgebracht

Falling in reverse:
De zelfgetitlede asshole kreeg hier wel heel goed een volle wei mee, showkerel tot en met en klonk wel goed, toekomstige headliner toch alsk het publiek zag, enorm contrast met de brave skillet erna was wel grappig

Heel tof dagske weer geweest, nu nog een uurke proberen te pitten en dan opnieuw!

Toch wel een aantal goeie optredens gezien. 4x Slipknot op 2 jaar was iets teveel van het goeie en we zijn tijdens het eerste intermezzo naar de Marquee getrokken voor Opeth. Nog nooit gezien, maar wat een geweldige band en wat een geweldig optreden. Geluid stond wel pokkehard, zelfs met oordoppen was het te luid vond ik. Enorm gelachen met zijn bindteksten, alleen al daarvoor wil ik ze nog wel eens terugzien, maar de songs zelf waren ook geweldig.

Dag begonnen met Spectral Wound. Ik had hoge verwachtingen en die zijn allemaal ingelost. Beetje gek om zo'n band te zien zo vroeg op de dag, maar ze gingen er wel voor. Blijf het jammer vinden dat Black Metal zo weinig geprogrammeerd wordt, er is heus wel een plaats voor dit soort bands en muziek.

Daarna Myles Kennedy. Ik zou er geen ticket voor kopen, maar je weet dat je een oerdegelijke set kan verwachten met goeie muziek. Echt wel van genoten.

Knocked Loose was mijn ding niet. Op de tribune gezeten en die stem vond ik echt een verschrikking om naar te luisteren.

Jerry Cantrell was wel ok, maar niet meer dan dat. Je staat eigenlijk te wachten tot de AiC nummers voorbij komen, wat wel een beetje jammer is (maar dat ligt aan mij natuurlijk).

The Ghost Inside, mwah. Al die metalcore is mij te inwisselbaar als ik eerlijk moet zijn. Niet slecht, maar ik vind het allemaal noch vis noch vlees.

Behemoth wou ik heel graag zien, maar na 2 nummers kon ik niet meer. Mijn voeten zijn na 2 dagen Graspop al kapot. Wordt leuk vandaag, ik moet het zien uit te houden tot NiN.

Ter zijde, gisteren iemand zien lopen met 88 in de nek getatoeëerd. Er stond ook een Duitse spreuk boven zijn wenkbrauw, maar kon het niet lezen. Gezien de andere tattoo zal het niet love peace and rock n roll geweest zijn. Walgelijk dat dit soort mensen rondlopen en bedroevend dat ze niet met pek en veren van het terrein gejaagd worden.

Toch een vrij teleurstellende dag gehad vandaag. Hoewel er een paar leuke sets waren miste Graspop vandaag imo wel een aantal meezing acts.

Wat ook opviel is dat het publiek niet in de sfeer zat zoals anders het geval was. Ook waren de mensen een pak minder vriendelijk en was ‘mag ik er even door’ eerder een ‘ik knok mij erdoor’.

Overal toch een 6,5/10 dankzij onder andere de leuke set van Slipknot.

Behemoth als afsluiter was misschien in mijn opinie een tree te hoog voor hun, de uitloop na Slipknot was dan ook echt heftig.

Veel plezier nog iedereen.
Tot volgend jaar!
Jammer om te horen.. voor mij was dit een van de betere Graspop dagen van de 6 edities dat ik ben geweest. Spectral Wound, Bloodhunter, Knocked Loose, Green Lung, Jerry Cantrell, Blood Incantation en Opeth allemaal heel sterk. Half uurtje Slipknot gezien en ze leken in vorm. Behemoth ook niet verkeerd.

Derde nacht op rij 3 uurtjes slapen🤘🤘. Wat een dag! Heerlijk genoten van Dead Poet Society, British Lion en Myles Kennedy met een biertje en zonnebrand. Erg leuke bands, perfect om de dag te beginnen.

Gloryhammer was natuurlijk weer gewoon moshen, crowdsurfen en genieten! Veel te vaak gezien al, toch blijft het op één of andere manier leuk.

Jerry Cantrell was vooral interessant voor het gitaarwerk. Zijn vocals zijn goed, maar heel erg eentonig. Toch leuk om gezien te hebben en zoals iemand hier al zei: perfecte band voor tijdens het avondeten.

Omdat ik me niet zo goed voelde kon ik bij Falling In Reverse helaas niet vooraan staan. Erg jammer, want de show was fenomenaal! Hilarische intro.

Skillet was ok. Misschien worden ze volgende keer headliner. Ergens zou het begrijpelijk zijn, maar ik hoop dat het nooit gebeurd.

Slipknot heeft alle verwachtingen overstegen. Wat een rauwe show. De hele band was in topvorm.

Behemoth heeft een hele goede show neergezet. De ervaring voldeed voor mij niet aan de verwachtingen, omdat het publiek er gewoon niet was. Los van dat er weinig mensen stonden, was iedereen constant aan het zeuren dat ze moesten beginnen met spelen. Mooi dat ze deze kans gekregen hebben, qua show was het zeker een succes. Volgende keer misschien toch de Marquee.

Weer weinig gezien dat tegenviel
Top 5 op volgorde van spelen
House of Protection
Villagers of Ioannina City
Green Lung
Blood Incantation
Behemoth

Slipknot was ook erg goed weer, maar spijtig genoeg riep de marquee waar Opeth ook gwn een goede show speelde
Inderdaad, enige band die ik wat minder vond is Employed to Serve, een zangeres in een -coreband blijft een lastige, vooral als ze de screams voor haar rekening neemt (op een uitzondering na uiteraard, Jinjer, Spiritbox). Klonk te geforceerd voor mij.

Verder eigenlijk enkel goede bands gezien. Dethklok in zijn geheel gezien, was ook de moeite hoor! Vervelende clash met Opeth en Slipknot, maar Dethklok ga je niet meer vaak zien denk ik.

Had een tijdje geleden kaarten voor FiR in 013, maar dat optreden werd op het laatste moment gecanceld.

Vandaag voor het eerst gezien, maar ik vond ze echt heel goed. Ronnie is een bijzondere kerel, maar wel gigantisch creatief en vocaal vond ik hem ook echt goed. Geinig stukje ook wel voor dat ze opkwamen en het rap stukje halverwege. Ik denk dat zij echt wel als healiner hadden kunnen afsluiten.

Slipknot vond ik vandaag wel weer geweldig. Leuke set en een heel.enthousiast publiek (althans voorin) iets te enthousiast wellicht want iederen werd op een gegeven moment plat gedrukt voorin. Mensen hadden EHBO nodig en ik heb meerdere (jongere) vrijwel huilend zien weg lopen.

Ik vond het crowdsurfen tijdens slipknot wel bloed irritant. Ze bleven maar komen en op momenten waar het minder briljant was.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en johanra
De kibbeling is lang niet zo lekker als gewoon vers van de markt, dus die zou ik niet per se aanraden. Mini loempia’s waren super en watermeloen gaat deze laatste twee dagen ook aanrader zijn!
de schnitsel met brood en friet (4,8 sk) festivalterrein links bij de statafels.

We zijn in de helft en tot nu toe een geslaagd festival. Goede organisatie, nergens nooit lang wachten voor drink en en eten. Zelfs de rijen van vorig jaar aan de sanitaire blokken vielen reuze mee.
Topsfeer ondanks enkele vechtpartijen op het festivalterrein.
Het festival is de laatste jaren zo gegroeid met zo veel meer bezoekers zodat er ook helaas idioten hun weg hebben gevonden naar de heilige grond van Dessel. Met de vechtpartijen, diefstallen en onnozelheden als gevolg.
Respect voor de crew om dit steeds meteen op te lossen.
Iedereen welkom, maar dat speciaal volk kan beter op andere festivals blijven.

Ligt toch vooral aan publiek van bepaalde bands denk ik hoor (uiteraard uitzonderingen), ben zelf nog maar weinig vervelend volk tegen gekomen
Het zijn vooral de nieuwe bands zoals BMTH & FiR die een heel eigenaardig publiek met zich meebrengen. Mensen die de etiquette van Graspop niet helemaal begrepen hebben.

Nu, er is toch ook wel een aanzienlijke verhoging van overmatig drank maar vooral ook drugs gebruik. Marihuana is altijd al een ding geweest en het stoorde niet maar tegenwoordig maakt ook veel hard drugs zijn intrede en hoewel dit waarschijnlijk al langer gebruikt wordt zijn de mensen die het nu nemen toch vaak niet geschikt om het te nemen gezien het gedrag dat ze eronder vertonen.

Het zijn vooral de nieuwe bands zoals BMTH & FiR die een heel eigenaardig publiek met zich meebrengen. Mensen die de etiquette van Graspop niet helemaal begrepen hebben.

Nu, er is toch ook wel een aanzienlijke verhoging van overmatig drank maar vooral ook drugs gebruik. Marihuana is altijd al een ding geweest en het stoorde niet maar tegenwoordig maakt ook veel hard drugs zijn intrede en hoewel dit waarschijnlijk al langer gebruikt wordt zijn de mensen die het nu nemen toch vaak niet geschikt om het te nemen gezien het gedrag dat ze eronder vertonen.
Frapant om te zien hoe men op het terrein open en bloot los uit het zakje coke zaten te snuiven. Toestanden die ik zelfs niet in voetbalstadions heb zien verschijnen.

Had bij FiR ook allemaal coke snuivende mensen voor me, die band trekt echt naar volk aan.

Ben op album wel fan van de muziek en muzikaal gezien was het optreden in orde, maar stoorde me wel aan Ronnie en zijn fans. Van mij hoeft het niet nog een keer, FiR op Graspop.

Laatst bewerkt:
Frapant om te zien hoe men op het terrein open en bloot los uit het zakje coke zaten te snuiven. Toestanden die ik zelfs niet in voetbalstadions heb zien verschijnen.
Ik weet van vrienden die te Antwerpen wonen, dat men daar in het uitgaansleven niets meer wegsteekt. Gewoon open bloot op een terras gebruiken is blijkbaar “normaal” geworden. Zonde, want ik heb beroepshalve gezien tot wat drugs kan leiden (lijden).

Users who are viewing this thread