Graspop Metal Meeting 2025

Wat scheelt er bij Smash into pieces?
Blijkbaar is de gitarist ten val gekomen bij het opkomen en is die naar het ziekenhuis gemoeten. Ik ben totaal geen fan, heb het ook alleen maar van horen zeggen. Geen idee of de band nog gespeeld heeft

@Mark's Kal ik ga uw vraag even parkeren en ik beantwoord ze ten laatste voor zaterdag 23 h 59

• Haha
Waarderingen: Mark's Kal
Toch een vrij teleurstellende dag gehad vandaag. Hoewel er een paar leuke sets waren miste Graspop vandaag imo wel een aantal meezing acts.

Wat ook opviel is dat het publiek niet in de sfeer zat zoals anders het geval was. Ook waren de mensen een pak minder vriendelijk en was ‘mag ik er even door’ eerder een ‘ik knok mij erdoor’.

Overal toch een 6,5/10 dankzij onder andere de leuke set van Slipknot.

Behemoth als afsluiter was misschien in mijn opinie een tree te hoog voor hun, de uitloop na Slipknot was dan ook echt heftig.

Veel plezier nog iedereen.
Tot volgend jaar!

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Hopelijk komt het

Bakje meer dan vol, had ik wel verwacht. Je hebt nu eenmaal heel weinig kans om hen te zien en ze zijn gewoonweg heel populair. Separating the art from the artist noemen ze dat dan ;). Tot morgen
Gaat moeilijk als ie zich op het podium ook gewoon heel de tijd gedraagd als een verschrikkelijk persoon. Daardoor ook vrij snel afgehaakt terwijl ik het normaal wel zou kunnen hebben.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Blijkbaar is de gitarist ten val gekomen bij het opkomen en is die naar het ziekenhuis gemoeten. Ik ben totaal geen fan, heb het ook alleen maar van horen zeggen. Geen idee of de band nog gespeeld heeft

@Mark's Kal ik ga uw vraag even parkeren en ik beantwoord ze ten laatste voor zaterdag 23 h 59
Dat klopt. Wij waren er toen de band begon en toen bleek de 1 van de gitaristen te missen. Die lag dus letterlijk naast het podium. Is lelijk gevallen, hoofd vastgezet op de brancard en afgevoerd. Band heeft 2/3 nrs gespeeld en zijn er toen mee gekapt. Bizar om mee te maken.

Oké, eerste dagje Graspop. Ten eerste, complimenten aan de organisatie voor de logistiek, dit festival zit duidelijk goed in mekaar en je merkt dat er over veel dingen goed is nagedacht!

Begonnen bij wat kleine acts, house of Protection was goed. Knocked Loose vond ik ook een solide optreden.

Ondertussen veel gesnackt en het bier is prima, iets meer schaduwplekkies zijn welkom, maar al met al prima! Jerry Cantrel gaf een goede gitaarshow, FIR vond ik ook een goed optreden weggeven.

Jinjer stond op de verkeerde stage, wel goed. Daarna het hoogtepunt voor mij: Slipknot. Geweldige show.

Tot slot viel het mij wel op dat mensen veel drinken (lees: zuipen) in deze hitte. Het is jammer dat er dan echt veel zatlappen rondlopen die niet meer beleefd zijn, jammer.

Al met al zou ik deze dag zeker een 9 geven. Op naar morgen!

Vandaag wat later begonnen (toch weer wat te enthousiast geweest bij Maiden.. 😅), pas halverwege Windhand.
Helaas dus geen Spectral Wound of VoIC..

Maar toch zeker weer genoten met o.a. lekker nostalgisch meeblèren met AIC- nummers bij Jerry Cantrell, een heerlijk feelgood feestje bij EODM, en natuurlijk het geniale death kwartet dat 4 uur lang onafgebroken doorbeukte!
  1. Behemoth
  2. Blood Incantation
  3. Opeth
  4. Eagles Of Death Metal
  5. Dethklok
  6. Jerry Cantrell
  7. Windhand
  8. Gloryhammer

Wat ook opviel is dat het publiek niet in de sfeer zat zoals anders het geval was. Ook waren de mensen een pak minder vriendelijk en was ‘mag ik er even door’ eerder een ‘ik knok mij erdoor’.
Tot slot viel het mij wel op dat mensen veel drinken (lees: zuipen) in deze hitte. Het is jammer dat er dan echt veel zatlappen rondlopen die niet meer beleefd zijn, jammer.
Dit is toch helaas wel een beetje een bekend fenomeen, en dat ligt niet alleen aan de drank.
Van alle metal subgenres trekt nu-metal toch wel bij uitstek een bepaald soort volk aan. Over het algemeen zijn dat toch wat meer testosteron en adrenaline gedreven macho mannetjes (vaak te herkennen aan gebrek aan
T-shirts en fatsoen).
Idem voor fans van bands als Electric Callboy.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en Jamel
De setlist van Muse op Hellfest:

Had denk ik toch echt wel gewerkt op Graspop, lijkt wel een zwaardere set te zijn, geen Madness bijvoorbeeld

• Leuk
Waarderingen: @3*# en ChrisV
Dit is toch helaas wel een beetje een bekend fenomeen, en dat ligt niet alleen aan de drank.
Van alle metal subgenres trekt nu-metal toch wel bij uitstek een bepaald soort volk aan. Over het algemeen zijn dat toch wat meer testosteron en adrenaline gedreven macho mannetjes (vaak te herkennen aan gebrek aan
T-shirts en fatsoen).
Idem voor fans van bands als Electric Callboy.
Ik hoop ergens dat het aan het publiek ligt dat bepaalde bands aantrekken en niet aan de metalheads in het algemeen. Vond het vorig jaar al een stuk minder aangenaam, maar kon dat nog bij gevolgen van de weeromstandigheden zetten.

Bij Alcatraz of Jera nog niet meegemaakt, of toch veel minder. Dus hoop niet dat het een trend is. Vriendelijk zijn kost niets, blijft het goeie voorbeeld geven, vrienden!

Users who are viewing this thread