Rock Werchter 2025

Dit jaar wel tickets beschikbaar om meerdere keren te parkeren, wel 60 euro.
Ticketswap in het oog houden kan helpen om de kost te drukken, vorig jaar heb ik daar een ticket van de Hive Resort Parking gekocht voor 15 euro zoiets. Op die parking kan je ook onbeperkt aan en af rijden. Genoeg mensen op de resort die een parkeerticket op overschot hebben omdat ze niet met de auto komen of carpoolen.

Aangezien sterke drank niet meer mag : zou de security een probleem maken over desperados? dit is bier, maar in kleine lettertjes staat er dat er een mini procentje tequila in zit. Twijfel of ik dit risico neem.

Aangezien sterke drank niet meer mag : zou de security een probleem maken over desperados? dit is bier, maar in kleine lettertjes staat er dat er een mini procentje tequila in zit. Twijfel of ik dit risico neem.
Kun je gewoon mee nemen in blik, tenminste andere jaren wel gewoon

• Geweldig
Waarderingen: V.Axl
Sterke drank mag toch wel? Enkel glas is verboden volgens mij.

Sterke drank mag toch wel? Enkel glas is verboden volgens mij.
Mag ik mijn eigen voedsel en drank meenemen naar de camping?

Ja, dat mag. Let op: glas is niet toegelaten op de festivalcampings. Sterke dranken zijn evenmin toegelaten op de campings. Voor andere alcoholische dranken (bv. bier of wijn) wordt een maximum van 24 blikjes per persoon toegelaten.

Ja, dat mag. Let op: glas is niet toegelaten op de festivalcampings. Sterke dranken zijn evenmin toegelaten op de campings. Voor andere alcoholische dranken (bv. bier of wijn) wordt een maximum van 24 blikjes per persoon toegelaten.
Ah dat is nieuw volgens mij :)

• Wow
Waarderingen: NelStof
Desperados valt gewoon in de categorie bier. Een tripel is zwaarder.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
is dat sinds dit jaar? afgelopen jaren heb ik daar nog nooit problemen over gezien?

Ja, dat mag. Let op: glas is niet toegelaten op de festivalcampings. Sterke dranken zijn evenmin toegelaten op de campings. Voor andere alcoholische dranken (bv. bier of wijn) wordt een maximum van 24 blikjes per persoon toegelaten

Dat laatste staat bij bijna ieder groot festival. Ik heb het evenwel nog geen enkele security guy zien natellen.

En die fles wodka stop je maar in je slaapzak.

Desperados valt gewoon in de categorie bier. Een tripel is zwaarder.
In de Vlaamse supermarkten niet.
Despe is een 'versterkt' bier en mag niet verkocht worden aan -18.
In principe onlogisch omdat er minder % in zit dan in Duvel bv maar die logica is in Vlaanderen wel in meer zaken niet terug te vinden ...

• Leuk
Waarderingen: Paddy en TNFke
Ik durft met bijna 100% zekerheid te zeggen dat geen enkele vrijwilliger bij Werchter zin heeft om moeilijk te gaan doen om een paar blikjes Desperados hoe het ook wordt verkocht in de lokale supermarkt. Ik neem dit jaar ook gewoon weer Jack Daniels cola mee op goed geluk, voor de zekerheid maar gewoon een beetje onderin verstoppen.

Gaat het niet om % alcohol? Vanaf 15% wordt gezien als sterke drank?
Volgens controleerden andere festivals op dat

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Op controle inkom bij festivals misschien wel, maar bij verkoop zou dit normaal verplicht 18+ moeten zijn.

Ik weet niet hoe de controle bij de Hive is, maar aan de achterkant van camping A1 is die niet heel streng.

In de Vlaamse supermarkten niet.
Despe is een 'versterkt' bier en mag niet verkocht worden aan -18.
In principe onlogisch omdat er minder % in zit dan in Duvel bv maar die logica is in Vlaanderen wel in meer zaken niet terug te vinden ...

In principe heeft het niets met het percentage alcohol te maken, maar met de manier waarop de drank gemaakt is.
Als de alcohol gebrouwen is (bier) of uit rijping komt (wijn), dan is het 'normale' drank en vanaf 16 jaar.

Is de alcohol verkregen door destilatie of door stoken, dan valt het onder sterkedrank en vanaf 18 jaar.
Een desperados komt door de tequila dus in deze categorie, net zoals bvb een hard seltzer of de pre-mixed bacardidrankjes, al hebben ze niet zo'n hoog alcoholgehalte.
Een uitzondering zijn gegiste (rijping) dranken van meer dan 22% alcohol, die worden ook als sterkedranken gezien.

Dat verschil tussen 'normale' dranken en sterkedranken is overigens in de basis geen wet ivm gezondheid of opgroeien of jeugd, maar een economische wetgeving die gebruikt wordt om te bepalen hoeveel accijnzen er gehoffen worden op de alcohol in kwestie.
Is ook geen 'Vlaamse' logica, maar federale wetgeving die net zo goed in Wallonië en Brussel geldt.

Users who are viewing this thread