Pinkpop 2025

Snap die reactie van Dennis eigenlijk wel, al is het ook meer psychologisch dan rationeel (net als het oversteken van de grens met België voor iets lulligs als een festival, daar gaat vrijwel iedereen veel te gemakkelijk aan voorbij). Ik zou zelf ook liever de hele dag wel wat te doen hebben, omdat je dan het gevoel krijgt dat je waar voor je geld krijgt. Als jij vijf uur, bij wijze van, zit te wachten op een artiest, waarbij je ook nog een gigantisch vervelende clash hebt, zou ik er flink de pee in hebben als ik zoveel geld heb uitgegeven.

Snap die reactie van Dennis eigenlijk wel, al is het ook meer psychologisch dan rationeel (net als het oversteken van de grens met België voor iets lulligs als een festival, daar gaat vrijwel iedereen veel te gemakkelijk aan voorbij). Ik zou zelf ook liever de hele dag wel wat te doen hebben, omdat je dan het gevoel krijgt dat je waar voor je geld krijgt. Als jij vijf uur, bij wijze van, zit te wachten op een artiest, waarbij je ook nog een gigantisch vervelende clash hebt, zou ik er flink de pee in hebben als ik zoveel geld heb uitgegeven.
Dacht dat Dennis juist het tegenovergestelde beweerde, maar dan ben ik hem even kwijt. Met een festival waar minder artiesten staan en je minder opties hebt heb je toch juist eerder een aantal uur niets te doen?

RW en Pinkpop zijn ook gewoon niet te vergelijken. Budget van RW is daarvoor alleen al vele malen hoger. Er is ook geen strijd tussen die festivals wat mij betreft. RW is een gevestigde grote speler. Pinkpop zal de komende jaren een stuk identiteit moeten gaan ontwikkelen, maar vooral ook het imago oppoetsen. Ik merk het alleen al onder onze studenten in Zuid-Limburg, die steeds vaker voor festivals in het buitenland kiezen en/of kleinere festivals (zoals PCL) en Pinkpop laten schieten of hooguit 1 dag kiezen. Ik blijf grote twijfels hebben over de toekomstbestendigheid. Ben benieuwd naar de komende jaren en de visie van MOJO over Pinkpop.

Als ik op een festivaldag 5 uur niks te doen heb, dan maak ik de overweging of ik niet gewoon naar huis moet gaan... Af en toe een uurtje niks (bandje op de achtergrond meepakken), of eens gewoon twee uurtjes kunnen zitten is wel gewoon lekker. Maar clashes zijn gewoon een enorme luxe, eigenlijk wil je geen clashes hebben, maar dat er clashes zijn betekent gewoon dat je met een monsterlijke lineup zit (of een brede smaak)

Bij ons ligt de keuze om naar Pinkpop te gaan ipv Werchter bij het feit dat er tijdens Werchter een klein lokaal festivalletje is waar ik ook graag bij ben. Anders gingen we waarschijnlijk ook eerder naar Werchter. Ik amuseer me elk jaar op Pinkpop hoor maar ik heb ook wel het gevoel dat Werchter net iets meer te bieden heeft dan Pinkpop. De Barn is bijvoorbeeld gezelliger dan de tent op Pinkpop, je komt bij Werchter meer op een veld wat gewoon beter aanvoelt. Maar de 2 podia naar elkaar is dan voor mij op Pinkpop weer een voordeel. Allemaal wel wat voor- en nadelen. Pinkpop moet gewoon proberen om eens een paar jaren artiesten te boeken die iedereen wil zien. Dit jaar had Linkin Park er gewoon moeten staan en dan had die dag al lang uitverkocht geweest. Als daarnaast de FF hadden kunnen komen (wat volgens mij het plan was) dan had niemand iets gezegd en hadden we een ander verhaal gehad, ongeacht de dagindeling.

Dacht dat Dennis juist het tegenovergestelde beweerde, maar dan ben ik hem even kwijt. Met een festival waar minder artiesten staan en je minder opties hebt heb je toch juist eerder een aantal uur niets te doen?
nee, ik bedoel juist dat de keuze heel makkelijk is op Pinkpop. En de clashes zijn zodanig nihil, dat je een keuze kan maken tussen "dit vind ik leuk" en "dit ga ik skippen".
Discussie of het een goede artiest is is er niet, als je geen goede artiest bent wordt je niet geboekt. Persoonlijke smaak verdeling zorgt voor de keuze. Ik kan elk uur Pinkpop wat leuks vinden. Dit jaar ben ik er alleen pas op vrijdag tegen 16:00 pas bij, met alle geluk ontloop ik dan Ronnie Flex, Pommelien en twister... Wat is me dat tenenkrommende shit. Maar heb ook vaker aangegeven dat de Pinkpop vrijdag voor mij de minste dag is en het wegvallen van Shaboozey heeft die indruk alleen maar verrijkt.

(en een paar uur niks te doen is voor mij een no go!)

• Thinking
Waarderingen: elo
Dit jaar ben ik er alleen pas op vrijdag tegen 16:00 pas bij, met alle geluk ontloop ik dan Ronnie Flex, Pommelien en twister... Wat is me dat tenenkrommende shit.
Maar stel nou dat er meer keuze was die middag dan was je er wellicht eerder omdat er dan wel wat was wat je wilde zien. Dat is het punt.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
nee, ik bedoel juist dat de keuze heel makkelijk is op Pinkpop. En de clashes zijn zodanig nihil, dat je een keuze kan maken tussen "dit vind ik leuk" en "dit ga ik skippen".
Discussie of het een goede artiest is is er niet, als je geen goede artiest bent wordt je niet geboekt. Persoonlijke smaak verdeling zorgt voor de keuze. Ik kan elk uur Pinkpop wat leuks vinden. Dit jaar ben ik er alleen pas op vrijdag tegen 16:00 pas bij, met alle geluk ontloop ik dan Ronnie Flex, Pommelien en twister... Wat is me dat tenenkrommende shit. Maar heb ook vaker aangegeven dat de Pinkpop vrijdag voor mij de minste dag is en het wegvallen van Shaboozey heeft die indruk alleen maar verrijkt.

(en een paar uur niks te doen is voor mij een no go!)
Ik moet eerlijk zeggen dat hoe meer uitleg je geeft, hoe minder ik je begrijp. Je hebt dus door het beperkte aanbod op pinkpop een halve dag niets dat je wilt zien en dat vind je positief?

Ik moet eerlijk zeggen dat hoe meer uitleg je geeft, hoe minder ik je begrijp. Je hebt dus door het beperkte aanbod op pinkpop een halve dag niets dat je wilt zien en dat vind je positief?
nee, op de vrijdag is de minste dag voor mij dat vind ik negatief.
De andere dagen heb ik elk uur vol (zoals eigenlijk elk jaar) dat is positief,.want normaal gezien nauwelijks clashes omdat Pinkpop meestal wel iets "niet zien" tov een "wel zien" heeft staan. En hoe beter ik de lineup vind des te minder moet ik een alternatief zoeken op Stage 4. Dit jaar om Joost te ontlopen naar Stage 4 en omdat ik heel graag Sawyer Hill wil zien. Wat er dus op neer komt dat de zaterdag en zondag wel heel goed zijn voor mij, met uitschieter van de uitstekende zondag

dat wil dus zeggen, met minder artiesten over gezien de zaterdag en de zondag met een nagenoeg perfect aansluitend tijdschema kan ik van zowat alles gehele set zien

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Maar dan is zes uur wachten omdat er dan pas acts spelen die je wilt zien toch vervelender.

Liever moeten kiezen dan helemaal geen keuze toch?
Dat bedoel ik dus met psychologisch vs. rationeel. Rationeel gezien is het misschien fijner om die clash te hebben en dan uren niks te doen hebben omdat je uiteindelijk toch voor die artiesten bent gekomen. Echter, psychologisch gezien, en zo werkt m'n brein tenminste, gebeurt het dat ik liever die paar uur niks te doen heb, omdat ik dan toch wel ga kijken bij die acts (uit pure verveling). Daardoor lijkt het wel alsof ik waar voor mijn geld heb gekregen, terwijl dat in principe niet echt zo is omdat je toch niet voor die artiesten kwam.

Maar goed, met clashes bij belangrijke artiesten of lang wachten, zou ik in alle eerlijkheid sowieso niet gaan, dus dit is allemaal puur hypothetisch.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Maar stel nou dat er meer keuze was die middag dan was je er wellicht eerder omdat er dan wel wat was wat je wilde zien. Dat is het punt.
hoezo nog meer keuze, het is Ronnie Flex op main of Warhaus in de tent en Higpy op Stage 4 of Pommelien op Noord. Nog meer keuze?

Janet Livv (de opener) of Higpy zou ik nog kunnen overwegen, maar vind vooralsnog niet de moeite om daarvoor eerder op het festivalterrein te zijn, maar wie weet... Ik heb wel een traditie hoog te houden om als eerste bij de Amnesty stand te zijn na openen van de poort 🤣

Maar daarna, staan er imo best heel goede acts voor mij. Alleen jammer dat ik Kid Kapichi moet missen door Tate McRae 🙈 (anders was dat absoluut een extra bezoek Stage 4 geweest)

edit: waarom staat Warhaus eigenlijk zo ongelooflijk raar in het tijdschema... Rare overlap

Voor het grootste deel van Nederland ligt Werchter dichterbij dan Landgraaf. Dan gaat het meer om de psychologische barrière, dat Werchter in het buitenland ligt.
Voor mij juist geen barrière, festival in België voelt als thuiskomen.

Bij ons ligt de keuze om naar Pinkpop te gaan ipv Werchter bij het feit dat er tijdens Werchter een klein lokaal festivalletje is waar ik ook graag bij ben. Anders gingen we waarschijnlijk ook eerder naar Werchter. Ik amuseer me elk jaar op Pinkpop hoor maar ik heb ook wel het gevoel dat Werchter net iets meer te bieden heeft dan Pinkpop. De Barn is bijvoorbeeld gezelliger dan de tent op Pinkpop, je komt bij Werchter meer op een veld wat gewoon beter aanvoelt. Maar de 2 podia naar elkaar is dan voor mij op Pinkpop weer een voordeel. Allemaal wel wat voor- en nadelen. Pinkpop moet gewoon proberen om eens een paar jaren artiesten te boeken die iedereen wil zien. Dit jaar had Linkin Park er gewoon moeten staan en dan had die dag al lang uitverkocht geweest. Als daarnaast de FF hadden kunnen komen (wat volgens mij het plan was) dan had niemand iets gezegd en hadden we een ander verhaal gehad, ongeacht de dagindeling.
Maar dat is denk ik spijker op de kop: wel of niet twee andere namen en dan is er een probleem. Je bent te afhankelijk van je headliners.

En er zijn heel veel factoren die meespelen: programma, bereikbaarheid, psychologische grenzen, randprogramna. Maar als je je kaarten niet kwijtraakt ben je blijkbaar te duur. Mensen hebben het er niet voor over.

hoezo nog meer keuze, het is Ronnie Flex op main of Warhaus in de tent en Higpy op Stage 4 of Pommelien op Noord. Nog meer keuze?

Janet Livv (de opener) of Higpy zou ik nog kunnen overwegen, maar vind vooralsnog niet de moeite om daarvoor eerder op het festivalterrein te zijn, maar wie weet... Ik heb wel een traditie hoog te houden om als eerste bij de Amnesty stand te zijn na openen van de poort 🤣

Maar daarna, staan er imo best heel goede acts voor mij. Alleen jammer dat ik Kid Kapichi moet missen door Tate McRae 🙈 (anders was dat absoluut een extra bezoek Stage 4 geweest)

edit: waarom staat Warhaus eigenlijk zo ongelooflijk raar in het tijdschema... Rare overlap
Kid Kapichi staat in de tent! 😎
De overlap op zondag vind ik dus klote ook omdat het zo'n goede dag is uiteraard, de enige dag van de 3 waarbij Noord en Tent tegelijk start (echt balen want zie zowel hannah als dewolff graag, dewolff vind het uiteraard wel weer).
Imminence, Boxer Rebellion en Elephant (alle 3 graag gezien, maar ga geen halve optredens pakken, dus boxer rebellion it is)
Everything Everything, Kaiser Chiefs en the warning (ook hetzelfde verhaal hierbij laat ik Kaiser Chiefs zitten zodat ik 2 volledig kan zien).
Vervolgens word het makkelijk met Biffy, Korn en Muse
Maar baal van eerder genoemde keuzes!

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
Zou het wel humor vinden als verkopen aan grens zitten van uitverkocht en dat deze discussie eigenlijk niet nodig zou zijn. Gaan ze wel nog iets laten weten of is dat echt helemaal van de baan?
tja, wat gok je...
Alleen vaste gast tickets uitverkocht voor Camping A en parking P1 voor weekend en P3 voor zondag.

Vorig jaar deze tijd waren een aantal parkings uitverkocht, nu enkel P1 en P3 zondag.
Vorig jaar deze tijd was de Glampink uitverkocht, nu enkel 2 types.
Vorig jaar deze tijd was Sky-Deck geheel uitverkocht, nu alles beschikbaar (zelfs de uitverkocht zondag Sky-Deck tickets is weer wat beschikbaar) en was het Sky-Deck op de Sheeran dag afgelopen jaar zelf op dag 1 van de verkoop uitverkocht.
Van de Festitent is ook niet alles uitverkocht, aldus de Festitent site is nog een klein aantal beschikbaar.

nou is het niet ongewoon dat Pinkpop tickets niet uitverkocht zijn, maar ik trek wel conclusie uit bovenstaande, qua parkeertickets, geen uitverkocht Sky-Deck, geen volle bezetting Glampink en geen volle bezetting Festitent... Aan de hand van de parkeerplaats P3 zie je wel dat de zondag de populaire dag is. Maar aan de rest zie je dat het qua weekend blijkbaar rustiger is als afgelopen jaar.

Users who are viewing this thread