Poeh bold statement, ik zou niet komen voor 135 en dan Claude en Joost aannemensterk geboekt is een interpretatie...
zoals eerder gezegd, dag Werchter 137 en dag Pinkpop 155, dat is een te groot verschil als vergelijking.
ik ben er echt van overtuigd dat als een Pinkpop dagkaart 135 euro was, de Nederlandse bezoeker best kwam voor Claude, Joost en Rodrigo.
en kijken mensen daarna, er wordt weldegelijk naar de prijzen gekeken. Met Rodrigo zijn er vast een deel doelgroep ook ouders waarvan de 'kids' naar Rodrigo zouden willen, dan begin je toch met rekenen. Ben je alleen al 310 kwijt aan 2 tickets, of ga je met 3 al 465. En dan heb je enkel je tickets. Men gaat dan toch kijken, wat kost een concert in Ziggodome... gaan we dat wel doen!
als ik kijk in de regio dat een ParkCity Live instant uitverkoopt met die namen die daar op de lineup staan, betaald men zonder problemen een dagticket van ca 72 euro en een weekend voor 122. en dat is zeker niet voor een Noah Kahan of Abrams. Maar voor namen die hier min of meer afgeschoten zouden worden, deze vergelijking zou doodslaan op de lineup. Maar laat wel zien dat er een soort grens is waar men "dit" overheeft voor "dat". Pinkpop moet de grens vinden waar men 'bedrag x' overheeft voor een dag Pinkpop. Kijk naar de ticketsales van afgelopen edities, er is weldegelijk een link te leggen naar de ticketprijzen en headliner en naar mijn idee veel minder op de dag-lineup.
Het probleem ligt niet alleen bij Pinkpop hoor, er zijn meer evenementen die het moeilijk hebben met ticketverkoop. Bij Pinkpop valt het gewoon meer op omdat ze 30.000 dagkaarten en 40.000 weekendkaarten moeten wegzetten. Denk ook dat dat meer een Nederlands iets is waar we een slagveld aan concerten en festivals hebben en mensen ook op de centjes moeten letten. Kijk ook naar hoe theaters het lastiger hebben dan meer als 5 jaar geleden. Na corona was er knaldrang op verhoogde prijzen. Nu is er geen knaldrang meer, wel nog verhoogde en nog hogere prijzen.
imo, dat is mijn punt, Mojo en Pinkpop moeten om tafel of de ticketprijzen te verantwoorden zijn.
ik kom zelfs niet voor 137 voor linkin park & Deftones
of Green Day & Simple minds
of kings of leon & Sam Fender
of Rodrigo & Kahan
137 euro voor een dag kaart is voor mij al enorm aan de hoge kant.
maar 137 is meer te verantwoorden voor alle van de 4 dagen als je in duotjes kijkt
dan de combo
Timberlake & Mcrea
of Rodigo & The last Dinner party
enkel Muse & Korn zou nog onder de te overwegen vallen voor mezelf moest het een nieuwe tour, nieuw werk zijn en ze niet al x jaar met de laatste plaat spelen sinds 2023?
en natuurlijk ook dat de rest van de dag niet erg sterk is met Biffy die status AB heeft, Dewolff genre de Roma, girl in red & Lewis niet in dat rijtje passen op de mains? kaiser chiefs relevantie ook niet erg anno 2020 is enz.
de rodrigo dag is gewoon heel sterk poppy geboekt op werchter, terwijl als ik die zaterdag op pinkpop zie dan denk ik dat Last Dinner is een heerlijke boeking maar een jaar te laat waardoor ze nu net te hoog staan?
Faithless is het rijtje concert at sea niveau?
draai daar bijvoorbeeld Amyl, battlesnake, Hardy & Sprints naar de zondag en dan is je zondag veel sterker
en zet op je zaterdag dan GIrl in Red, Lewis, Hannah Mae, Sigrid & mogelijk Purple Disco machine en ook uw zaterdag is dan meer in lijn met u 2 bovenste namen.
dat zou al de prijs meer te rechtvaardigen zijn.
meer zelfs,
als je zo zou boeken, als in we boeken gericht x namen per dag ipv we grabbelen uit een ton 6 namen en dan vullen we op met wat we hebben
in die periode... dan zou dat de verkoop ten goede komen. en zit je nu niet te debateren of dit of dat.
eerlijk
ik zou niet naar werchter gaan als ik geen combi koop
omdat die prijs verhouding de beste keuze is.
maar ook daar is het duur voor een dag kaart
zou ik er niet aan geven.
het plafond is echt wel bereikt voor mezelf. en voor velen rondom mij.
en dan kijkt me en naar de prijs en naar het totaal plaatje van de line up.
en dan is een werchter met een dag meer en een 7 euro duurder entreetje dan pinkpop al het overwegen waard.
akkoord, daar betaal je dan wel nog camping bij
maar al het openbaar vervoer is inbegrepen en gewoon beter bereikbaarder dan pinkpop?
inflatie allemaal goed en wel maar de 12 euro netto meer op mijn bankrekening iedere maand, daar kan ik net 1,5 banaan met kopen in de winkel en tellen alle factoren mee.
en zeker al de bovenstaande maar ook Juni ipv juli/augustus
en dan ben je al best een deel van je potentiele klanten kwijt
Laatst bewerkt: