Pinkpop 2025

In een woord fantastisch. Drankjes uit een glas, schone WC’s, lekkere hapjes, prachtig zicht over twee podia, je mag bij iedere artiest in voorvak, geen wachtrij bij binnenkomst, kortom ik heb het er voor over.
Op lowlands heb ik de laatste jaren met Glamping gedaan, erg relaxed.
Nu vip kaarten voor Pukkelpop en tuinterras kaarten voor Pinkpop.

Die skydeck kaarten vind ik wel aantrekkelijk maar toch wel wat teveel geld voor wat je krijgt naar mijn mening en zeker als je dus 3 dagen op dat kleine stukje van het terrein moet rondhangen voor je natje en je droogje.

Het programma is gewoon slecht dit jaar voor mij anders had ik een driedaagse kaart gekocht. Hoor immers tot de groep van 4% dus ben >60 jaar.

Natuurlijk is dat veel geld €995 maar voor de rest ben je niks kwijt. Normaal kaartje is €305 dus is het verschil €690.

Elke dag eten en drinken is bij snel €150 per dag dus gaat er weer van af.

Voor €690. - €450 = €240 extra heb je dan alle gemakken en luxe en is voor mij meer dan waard.

Als je tegenwoordig naar je favoriete artiest gaat betaal je je ook scheel voor premium zitplaatsen.

Het is nu eenmaal de tijd en ik heb het er voor over.

Ik ben momenteel druk met een verbouwing, gelukkig zorgt het meelezen hier voor de nodige ontspanning en kostelijk vermaak. Wij gaan alleen zondag en na een beetje gepuzzel weten we op welke stations ons boemeltreintje stopt: Dewolff, kwartiertje vertraging bij Queerbeat, Imminence, Krezip, Kaiser Chiefs, the Warning, Biffy Clyro, Dean Lewis, Korn, Muse. De must see's zijn dan Iminence Krezip, Kaiser Chiefs, Korn en Muse, ik schrijf het naar even zo want op de een of andere manier werken de dikgedrukte letters niet...

Het programma is gewoon slecht dit jaar voor mij anders had ik een driedaagse kaart gekocht. Hoor immers tot de groep van 4% dus ben >60 jaar.

Natuurlijk is dat veel geld €995 maar voor de rest ben je niks kwijt. Normaal kaartje is €305 dus is het verschil €690.

Elke dag eten en drinken is bij snel €150 per dag dus gaat er weer van af.

Voor €690. - €450 = €240 extra heb je dan alle gemakken en luxe en is voor mij meer dan waard.

Als je tegenwoordig naar je favoriete artiest gaat betaal je je ook scheel voor premium zitplaatsen.

Het is nu eenmaal de tijd en ik heb het er voor over.
Voor mij zou de toegang tot het voorvak de reden zijn mocht ik er ooit voor vallen. Het lijkt me wel heerlijk om daar geen 2 uur van te voren in te moeten staan voor een goede spot bij de headliner.

Voor de rest doet het me niet zoveel: vind het juist wel fijn dat je overal je bier kan halen, wc’s zijn over het algemeen overal prima en het eten ook. (Wat mij betreft)

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Voor mij zou de toegang tot het voorvak de reden zijn mocht ik er ooit voor vallen. Het lijkt me wel heerlijk om daar geen 2 uur van te voren in te moeten staan voor een goede spot bij de headliner.

Voor de rest doet het me niet zoveel: vind het juist wel fijn dat je overal je bier kan halen, wc’s zijn over het algemeen overal prima en het eten ook. (Wat mij betreft)
Hoe werkt dat dan met het voorvak eigenlijk? Het kan zijn dat je daar dus al een uur voor in de rij staat en je het alsnog misloopt omdat mensen met vip voor gaan? Of gooien ze mensen eruit als mensen met vip erin willen?

Hoe werkt dat dan met het voorvak eigenlijk? Het kan zijn dat je daar dus al een uur voor in de rij staat en je het alsnog misloopt omdat mensen met vip voor gaan? Of gooien ze mensen eruit als mensen met vip erin willen?
Als ze weten hoeveel mensen een vip kaartje hebben, kunnen ze dat minus het maximaal aantal mensen in het voorvak doen. Dan weten ze hoeveel 'gewone' mensen ze mogen binnen laten, en er altijd plek is voor de vip mensen.

Ik zie het al helemaal voor me: het "gewone" volk dat voor een optreden uit het vak wordt geveegd terwijl de "vips" toekijken ;-)

Maar ik denk dat JdB het goed beschrijft, zo zal het vast in werkelijkheid gaan.

• Haha
Waarderingen: DennisvdBr

dit zou voor mij echt een slag in het gezicht zijn dat voorvakken voorrang gaan geven aan vips of alleen vip vak.
dan ben je als festival helemaal het padje kwijt

Als ze weten hoeveel mensen een vip kaartje hebben, kunnen ze dat minus het maximaal aantal mensen in het voorvak doen. Dan weten ze hoeveel 'gewone' mensen ze mogen binnen laten, en er altijd plek is voor de vip mensen.
de mensen met Sky-deck hebben ook een andere ingang, volgens mij komen die, door het laten zien van het polsbandje, binnen via de uitgang van de voorvakken. Het overig publiek dient door de poortjes te gaan. Er is een maximaal capaciteit voor de voorvakken. Er is per dag bekend hoeveel capaciteit nodig is voor het Sky-Deck, dus het is bekend hoeveel er wel door de poortjes mag. Is die capaciteit bereikt gaan de poortjes dicht.

Heeft ook voordelen, vaak zie je dat mensen van het Sky deck niet eens allemaal in de voorvakken gaan. Dat zorgt er alleen maar voor dat achter in de voorvakken tegenwoordig meer ruimte ontstaat dan voorheen. Vind ik wel prettig.

tip, vroeg aansluiten ;)

bij de acts in de vroege middag zie je dat je al snel nog de vakken in kan lopen, gaan de poortjes niet eens dicht.
later op de dag als het drukker wordt op het festivalterrein merk je dat dat al lastiger wordt, steeds eerder voor aanvang gaan de poortjes dicht. Dat kan tijdens de voorlaatste act al ruim een half uur voor aanvang zijn.
Bij de headliner kan dat al heel snel zijn, zie je toch dat als de sub-headliner klaar is het voorvak voor 1/2 a 2/3 deel leeg loopt waarna de poortjes open gaan en dan ook vaak vrij snel (soms na een kwartier) weer dicht gaan. De afweging is dan, ga je al bij de sub-headliner in dat vak of ga je bij de poortjes posteren wil je tijdens de headliner in het voorvak.

Over het algemeen heb ik weinig problemen met in de voorvakken komen waar ik dat wilde, wellicht door soms net wat te vroeg er in te gaan.

wacht dat is nu al of wat?
jezus....

het probleem is dat concerten en festivals al gewoon op zich erg duur worden qua consumptie en toegangs prijzen
om over de rest nog maar te zwijgen. 30€ camping daar, muntjes voor de douche ginder, locker met stroom er nog eens bij.

daar waar vroeger festivals toegankelijker waren is het nu al gewoon een waanzinnige hap uit een lagere middenklasse persoon. of gewoon middenklasse.

dan gaan we nog werken met vip bars en dergelijke en skydecks waar je nog een berg geld extra aan kan uitgeven. met dan een sky view over de weide

en dan krijgen die er nu nog priority access bij op de voorvakken?

festivals waren vroeger de iedereen was gelijk, fans konden hun bands meepakken vooraan en klaar.

ongeacht of dit nu een 50 tal mensen zijn of 100?
dit is gewoon een zeer foute evolutie....
je bent niet meer omdat je meer geld hebt
zo ga je de prijzen blijven optrekken en potentieel de beleving voor de "armere" ook minder maken

GTFO of er op dit moment nog plaats is of niet...

Pinkpop is gewoon een cashgrab, daar hoeven we niet lang over te disccusieren. Neem dat Tuinterras: een fucking steeg waarin je rustig kan schijten op een porseleinen pot (watergespoeld!!), je Brand-pilsje krijgt uit glas (sick voordeel natuurlijk op een festival) en verder? He-lemaal niks. Maar wel betalen. Dan kun je zeggen: 'wat de gek ervoor geeft; toch?'. Ik zeg dan eerder: dan ben je als festival knettergek geworden. Want: die ruimte gaat nu weer verloren voor de "minder vermogende bezoeker". Schandaliger dan het Skydeck imo.

Tsja, ik heb me tot op heden altijd een beetje geërgerd aan de afkorting VIP. Als je denkt dat het verkrijgen van privileges ten koste van een hoop extra centen je Very Important maken t.o.v. anderen, dan ben je volgens mij echt op je achterhoofd gevallen. Maar goed, het blijft uiteindelijk slechts een term. En dan ook nog eentje die je op een telefoonhoesje van 3 euro bij Temu kan bestellen. So what's in a name...

Ik vind het overigens helemaal prima dat er add ons te koop zijn hoor. Festitent, de glamping, ontbijtvouchers, allemaal dikke prima. Zeker als bijvoorbeeld fysieke ongemakken aan je lijf gewoon kamperen niet echt toestaan, maar het gemak van een veldbedje op de glamping bijvoorbeeld maakt dat je toch het festival zo kan ervaren. Niets dan lof daarvoor. De grens ligt wel daar waar de voordelen die de één koopt, nadelen opleveren voor alle anderen. Dat podium omdraaien is natuurlijk hoofdzakelijk voor het Skydeck gedaan. So be it, ook op het veld zijn er mensen genoeg te vinden die dat prettig vinden. Maar die voorvakken in mogen lopen vind ik echt waanzinnig onbeschoft. Van Pinkpop, niet van degenen die het kopen. Mijn middelvinger gaat wat dat betreft dus ook eerder richting buro Pinkpop dan richting het Wilhelmina Deck...

en dan mogen er mensen HAHAHA reageren
maar jezus
werchter rekent er ook niet naast voor hun vip hospitality
maar die hebben enkel toegang tot hun terras en geen extra toegang tot de voorvakken zie ik net.

dat is echt gewoon fout van buro pinkpop en gaat het hele doel van een festival voorbij

wacht dat is nu al of wat?
jezus....
Levert soms ook hele leuke beelden op, kan me vorig jaar iemand met een witte broek en hakken (!!!) herinneren die in t voorvak stond bij Pendulum (of de JvT, kan ook). De rest van ons lag al 1-1.5 dag te stinken in de modder op de camping en dan raar opkijken als er naast je een moshpit opgestart wordt.... Hilarisch

• Leuk
Waarderingen: bootje76 en reaper
Dat vind ik een terechte correctie op mijn betoog (y)
ik snap ook niet waarom die term "VIP" z'n intrede gemaakt heeft, zal in de volksmond wel zo gegroeid zijn.
het is ook geen stukje "VIP" wat je koopt als je Wilhelmina Skydeck toegang hebt, Pinkpop noemt het zelf een "Arrangement".

• Haha
Waarderingen: elo

Users who are viewing this thread