Paaspop 2025

Spoorboekje zaterdag:

14:30 - 15:10 High Fade - Shelter
15:10 - 15:30 Rondé - Apollo
15:30 - 16:00 Pat MacManus - Thunderbold
16:00 - 16:30 The Vices - Phoenix
16:30 - 17:00 Maria Iskariot - Shelter
(16:30 - 17:00 Magic Tom - Theater)
(17:00 - 17:30 Orgel karaoke - Local royale)
17:30 - 18:00 Peter Pannenkoek - Theater
(17:30 - 18:30 Sarah Shook & the disarmers - Thunderbold)
17:30 - 18:30 Peach Pit - Phoenix
18:30 - 19:00 Modern Love - Shelter
19:00 - 19:30 The Hillbilly Moonshiners - Social Club
(19:00 - 20:00 Sem - Fuze tea oase)
19:30 - 20:15 The haunted youth - Phoenix
20:15 - 20:45 Sea Girls - Shelter
20:45 - 21:10 Zuster zonnebloem - Heineken studio
21:10 - 21:30 Kensington - Apollo
21:30 - 21:50 Bambie Thug - Roxy
21:50 - 22:30 Ramkot - Shelter
22:30 - 22:45 UB40 - Apollo
22:45 - 23:10 St Jimmy’s - Thunderbold
23:15 - 00:15 Solstafir - Shelter

Zondag:

15:00 - 15:30 Blowfish - Loco Royale
15:30 - 16:15 Elephant - Shelter
16:30 - 17:00 The dutch Dubliners - Thunderbolt
17:00 - 18:00 Leap - Shelter
(17:30 - 18:30 Guus Meeuwis - Apollo)
18:00 - 18:30 Grote frikadellen show - Loco Royale
(17:30 - 18:30 Child of Destiny - Social Club)
19:00 - 19:40 AcinDc - Thunderbolt
(19:30 - 20:30 Parov Stelar - Apollo)
19:45 - 20:45 Jungle by Night - Roxy
20:45 - 21:30 Jacob Banks - Phoenix
21:30 - 22:00 Ramones Alive - Thunderbolt
22:00 - 22:30 The Kooks - Apollo
22:30 - 23:15 Jackson Dean - Shelter

Spoorboekje zaterdag:

14:30 - 15:10 High Fade - Shelter
15:10 - 15:30 Rondé - Apollo
15:30 - 16:00 Pat MacManus - Thunderbold
16:00 - 16:30 The Vices - Phoenix
16:30 - 17:00 Maria Iskariot - Shelter
(16:30 - 17:00 Magic Tom - Theater)
(17:00 - 17:30 Orgel karaoke - Local royale)
17:30 - 18:00 Peter Pannenkoek - Theater
(17:30 - 18:30 Sarah Shook & the disarmers - Thunderbold)
17:30 - 18:30 Peach Pit - Phoenix
18:30 - 19:00 Modern Love - Shelter
19:00 - 19:30 The Hillbilly Moonshiners - Social Club
(19:00 - 20:00 Sem - Fuze tea oase)
19:30 - 20:15 The haunted youth - Phoenix
20:15 - 20:45 Sea Girls - Shelter
20:45 - 21:10 Zuster zonnebloem - Heineken studio
21:10 - 21:30 Kensington - Apollo
21:30 - 21:50 Bambie Thug - Roxy
21:50 - 22:30 Ramkot - Shelter
22:30 - 22:45 UB40 - Apollo
22:45 - 23:10 St Jimmy’s - Thunderbold
23:15 - 00:15 Solstafir - Shelter

Zondag:

15:00 - 15:30 Blowfish - Loco Royale
15:30 - 16:15 Elephant - Shelter
16:30 - 17:00 The dutch Dubliners - Thunderbolt
17:00 - 18:00 Leap - Shelter
(17:30 - 18:30 Guus Meeuwis - Apollo)
18:00 - 18:30 Grote frikadellen show - Loco Royale
(17:30 - 18:30 Child of Destiny - Social Club)
19:00 - 19:40 AcinDc - Thunderbolt
(19:30 - 20:30 Parov Stelar - Apollo)
19:45 - 20:45 Jungle by Night - Roxy
20:45 - 21:30 Jacob Banks - Phoenix
21:30 - 22:00 Ramones Alive - Thunderbolt
22:00 - 22:30 The Kooks - Apollo
22:30 - 23:15 Jackson Dean - Shelter
leuk, maar dit is toch totaal niet realistisch!!
ben heel benieuwd hoe veel je nou uiteindelijk echt gezien hebt

Meestal zo’n 90%. Want de looptijd en wc tijd gaat er nog af en tijd om de rij te staan bij eten en drinken. Vraag maar na in het Graspop topic, daar sta ik erom bekend 😉. Van shows van artiesten die ik tof vond koop ik dan na festivals vaak tickets voor een zaalshow zodat ik nog een keer fatsoenlijk kan zien. Op deze manier kan ik zo veel mogelijk nieuws ontdekken.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: won666 en Timmetje
een druk schema ok, maar dit is belachelijk!!
je gaat toch niet voor 15 min helemaal naar een tent lopen om dan helmaal achteraan te staan
kun e beter al naar de volgende act lopen en daar een goede plek hebben

maar goed ieder zijn keuze

• Leuk
Waarderingen: Louwers
Ik snap het wel en herken me zelf hier ook wel beetje in. Vooral op Paaspop zijn het acts om even aan te proeven, je hoeft echt niet van allen een full set te zien. Lekker op en neer pendelen, kijken wat die acts nou zijn die je misschien op andere major's links laat link liggen. Ik kan me daar wel in vinden.

• Leuk
Waarderingen: Jamel, Moniek en Louwers
Festivalseizoen van start

Paaspop brengt ’Las Vegas’ naar Brabant: ’Deze tent is groter dan de Ziggo dome’​

Met een knipoog naar het allergrootste circus ter wereld noemt Paaspop zich dit weekend ’the greatest show on earth’. In het Brabantse Schijndel verrijst voor een paar dagen een heel dorp met tenten, waar meer dan 300 acts in zullen optreden. De grootste tent biedt plek aan 20.000 mensen. Dat is groter dan de Ziggo Dome.

De sfeer is heel belangrijk op Paaspop. „Het moet lijken alsof je door Las Vegas loopt”, zegt Peter Sanders, directeur van het festival. „Er zijn niet alleen veel tenten, maar er is ook veel buitendecor. Wie ’s avonds over het festivalterrein loopt, zal onder de indruk zijn van alle verlichting. Die zal overdadig en sensationeel zijn.”

Paaspop is door de jaren heen gegroeid van een klein festival in Brabant tot een niet meer weg te denken groot evenement dat drie dagen lang duurt. Alle optredens vinden in tenten plaats, omdat het weer met Pasen soms grillig kan zijn. In al die tenten bij elkaar kan Paaspop 50.000 mensen kwijt. „We hebben een camping voor 15.000 mensen, waar je zelfs naar de kapper kunt gaan”, zegt Sanders. „In het verleden hebben we weleens sneeuw gehad. Maar voor dit jaar ziet het campingweer er goed uit.”

Het Paasfestival heeft inmiddels zo’n naam opgebouwd dat het op de dag dat de kaartverkoop begint, meteen is uitverkocht. Voor elke dag zijn er 40.000 kaarten beschikbaar. Het is een festival met een enorme mix aan artiesten: van dj’s tot rockbands en Hollandse hits. „We hebben een bikerscafé waar een AC/DC-coverband staat en waar je bier uit flesjes krijgt. Ook is er een theatertent met 1500 zitplaatsen waar cabaretiers zullen staan en er is ook een Dolle Mina-tent, waar Mart Hoogkamer en Corry Konings komen optreden.”

Het leeuwendeel van de artiesten komt uit Nederland en België. In de gigantische Apollotent, die twee weken kostte om op te bouwen, zullen aankomend weekend optredens te zien zijn van de Britse dance-act Faithless, de Utrechtse rockers van Kensington en de Haagse band Son Mieux. „De tent is 24 meter hoog”, zegt Sanders. „We merkten dat onze grootste tent ieder jaar te klein was, dus moest het dit jaar nog wat groter.”

Zelf denkt Sanders nog wel eens terug aan het optreden van de Britse groep The Prodigy in 2014. „Dat was een droomheadliner met veel live spektakel”, zegt hij daarover. „Maar ook de Amerikaanse punklegende Iggy Pop was geweldig. En vorig jaar hadden we dj Tiësto, die verscheidene keren verkozen is tot de beste dj ter wereld. Hij had zijn hele familie meegenomen en was zelfs een beetje zenuwachtig voor het optreden hier, zo vaak treedt hij niet in eigen land op.”

De organisatie van het festival is in handen van de This is live group, die een hele reeks aan evenementen organiseert. „We hebben vijftig man op kantoor om het allemaal te organiseren”, zegt Sanders. „Vroeger boekte ik zelf alle acts, maar dat doen anderen inmiddels. Daardoor heb ik de komende dagen ook gewoon tijd om te genieten. Ik loop alle dagen rond op het terrein en probeer zoveel mogelijk optredens te zien.”

Het meest kijkt Sanders uit naar het optreden van het Noord-Ierse dj-duo Bicep. „Dat was twee jaar geleden de op twee na populairste act op Lowlands. Daar verwacht ik wel wat van.”

Op de dinsdag na Pasen gaat meteen de kaartverkoop voor volgend jaar van start. Dat is een gekkenhuis. „Vorig jaar stonden er 85.000 mensen in de wacht voor de 31.000 beschikbare weekendkaarten. We hadden Paaspop dit jaar dus drie keer kunnen uitverkopen.”

Ik snap het wel en herken me zelf hier ook wel beetje in. Vooral op Paaspop zijn het acts om even aan te proeven, je hoeft echt niet van allen een full set te zien. Lekker op en neer pendelen, kijken wat die acts nou zijn die je misschien op andere major's links laat link liggen. Ik kan me daar wel in vinden.
Ja precies, ik lees het ook als een soort proeverij, waarin je in relatief korte tijd veel verschillende dingen probeert. En ik kan me voorstellen dat Moniek als ze bij iets belandt wat haar heel goed smaakt dat ze wat langer blijft staan kijken en de volgende act van het lijstje dan skipt.

Ik moet zeggen dat ik zelf zeker bij de eerste festivals die ik heb bezocht op die manier behoorlijk wat uren heb doorgebracht. Dat was voordat ik alles vooraf ben gaan inluisteren en vrij onvoorbereid naar een festival ging. Lekker onbevangen bij een podium gaan staan, soms enorm verrast worden en een nieuwe favoriet op die manier ontdekken en anders na een kwartiertje weer door naar een ander podium. Heeft best wel iets.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Moniek
Het blijft toch een mooi festival incl. camping.
Ik loop volledig het programma van de zoon en sta dus bij de Bankzitters, valt niks tegen.
Nieuwe tent is prima, beetje galm.

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Ik snap het ook wel, vind korte settijden soms ook fijn. En Paaspop is natuurlijk een perfect 'all you can eat festival'. Even alles in je bord flikkeren en daarna kijken wat je op krijgt. Niet echt zuinig, maar je weet daarna wel wat je lekker vindt. Dat je achteraf dan weinig voldaan bent, terzijde.

• Leuk
Waarderingen: Moniek en Timmetje
Meestal zo’n 90%. Want de looptijd en wc tijd gaat er nog af en tijd om de rij te staan bij eten en drinken. Vraag maar na in het Graspop topic, daar sta ik erom bekend 😉. Van shows van artiesten die ik tof vond koop ik dan na festivals vaak tickets voor een zaalshow zodat ik nog een keer fatsoenlijk kan zien. Op deze manier kan ik zo veel mogelijk nieuws ontdekken.
Ik ben oprecht benieuwd naar je stappenteller. Leuk om deze misschien te delen?

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Ik heb vandaag 9,7 kilometer gelopen. Wel heel fijn dat de Phoenix nu dichterbij is, dat scheelt enorm.

Top 5 van vandaag:

1. Tramhaus!!!
2. Danko Jones
3. Son Mieux
4. Faithless
5. Tribute to Toto

• Leuk
Waarderingen: won666, piep en Jamel
Goed en rustig. Het begon heel druk, maar een enorme leegloop. Bijna net zo erg als Editors vorig jaar. Show zat verder prima in elkaar. Hits goed verspreid, lekker gespeeld, goeie visuals.
Ik vond Faithless dus flink tegenvallen😅. Blij dat ik na half uur naar Brutalismus ben gegaan.

Best veel gezien.

Van het eerste blok met Bankzitters, Roxy Dekker, Flemming, Ronnie Flex, Turfy & The Gang, viel me vooral Ronnie Flex mee. Nooit eerder gezien, maar met live band gewoon prima. Roxy Dekker vond ik mwoh, overschreeuwde zich. Wel stervens druk.

Rode kruizen bij La Fuente, dus ruimte voor Alestorm. Naast Benwal het hoogtepunt van de dag. Verder nog stuk Loreen en Kris Kross Amsterdam gezien.

Opvallend, amper rijen gezien (douche, wc, eten, drinken). En toch een plus voor het eten, wat een diversiteit!

Users who are viewing this thread