Pinkpop 2025

noteer vast in de agenda's
7 december 2025 zal de eerste naam voor Pinkpop 2027 bekend gemaakt worden..

dan is namelijk de uitreiking an de Limburgse Popprijzen en ook uiteraard in de catagorie "De Belofte" die dan Pinkpop 2027 mag openen.
Tenzij er natuurlijk een headliner bekend wordt gemaakt in oktober/november

Maar wellicht meer voor een mogelijk Pinkpop 2026 topic.

Dit was niet altijd al zo toch? Is dit een restant uit de coronatijd?
het was eerst altijd de winnaar van de Limburgse wedstrijd "Nu of Nooit", de laatste was in 2019 en dat was toen wel al bekend dat Nu of Nooit in die vorm stopte (niet een restant van coronatijd, maar viel per toeval wel samen)
Elle Hollis was hiervan de laatste, ze won december 2019 Nu of Nooit, mocht uiteindelijk Pinkpop openen en bleef op de uitgestelde affiches staan tot Pinkpop 2022.
Nu of Nooit wordt dus niet meer gehouden, de Limburgse Popprijzen hebben een flinke update ondergaan destijds, de prijs gaat sinds 2021 naar de catagorie "De Belofte", Madoux was de eerste daarvan en mocht Pinkpop 2023 openen. Jirri11 Pinkpop 2024, Janet Livv aankomende Pinkpop 2025 en Herfshane Band vervolgens Pinkpop 2026.

leuk extra weetje:
Pinkpop werd van 1999 t/m 2019 elk jaar geopend door de winnende act van de jaarlijkse bandwedstrijd Nu of Nooit, voorheen De Grote Prijs van Limburg. Een van deze winnaars was Gé Reinders in 1986.

• Leuk
Waarderingen: BatMutsje
Waar wil je dit vinden in Zuid Limburg ? Zo"n een terrein voor pakweg 70000 toeschouwers en voorzien van al de nodige infrastructuur.
Misschien loopt het niet zo"n vaart met camping B, imo toch niet echt een toplocatie voor vakantiehuisjes.
Andere optie zou zijn om eventueel Mondo Verde te kopen dan heb je meer mogelijkheden om een leuk randprogramma / camping te realiseren, maar dat zal wel afketsen op de €€€, en hoe je dit buiten het PP weekend rendabel maakt.
Het hoeft toch allemaal niet perse in Limburg te gebeuren?

Hoewel ik sinds Pinkpop echt wel verliefd ben geworden op Limburg. Super leuke mensen en echt geweldig ook gedurende drukte.

Aanvullend:
In Limburg zijn mensen relaxed ongeacht wat je zelf mee brengt als mens.
Ik ben een grote klier en tegelijk ontzettend dankbaar voor alle leuke lieve warme ervaringen die ik heb opgedaan met en door de fantastische mensen van Pinkpop. Op dat veld staan met de wind een roesje en mooie muziek om je heen is een van de mooiste ervaringen die je als mens kunt opdoen. 🙏🏻

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: bootje76 en D02
Megaland is beste terrein voor Pinkpop. De sfeer zal bij een verhuizing naar elke eventuele andere plek nooit meer hetzelfde zijn.

En mocht er toch een bungalow park of iets op camping B komen, is er vast wel een plek te vinden voor ander camping terrein. Ja misschien verder lopen. Al is ‘t nog maar de vraag of bungalowpark doorgaat.

Ik zeg nooit weggegaan van Megaland. Zeker niet uit Limburg. Pinkpop hoort hier thuis. Ook zou ‘een verhuizing veel te veel kosten.

Zeg je Pinkpop dan zeg en denk je aan Megaland en Limburg.

Nog 12 weken en dag 1 is daar, zin in!!

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en Landgraver
nou, als het eigen beheer is Megaland. Waarbij al jaren lang geïnvesteerd is in infrastructuur en onderhoud van het terrein. Waarom dan een andere locatie 'huren' om het festival te verplaatsen. Zou van Buro Pinkpop heel dom zijn. Denk alleen al aan infrastructuur op het festivalterrein als riolering, verlichting of hekwerk. Allemaal zaken die Mojo bij een nieuw terrein ook nog moet organiseren of realiseren voor 3 dagen.
Sterker nog, volgens mij kunnen ze qua vergunning nog meer uit Megaland halen dan nu daadwerkelijk gebeurt.
Pinkpop is Megaland en Megaland is Pinkpop, tel daarbij dat 15 juni 2018 werd bekend dat Pinkpop tot en met 2040 zal worden georganiseerd op het Megaland terrein (ivm verlenging vergunningen).

Pinkpops vooruitstrevende ideeën zijn een podium omdraaien of een silent disco toevoegen. Die gaan echt niet van locatie wijzigen. In die zin houdt dat ook wel de smoel van het festival in leven. De vraag is alleen, hoeveel edities met tegenvallende verkoopcijfers zijn er nodig voordat er echt consequenties aan verbonden gaan zijn.

pinkpop hoort bij megaland , absoluut.
maar om nou te stellen dat megaland t beste terrein is voor pinkpop , of voor welk festival dan ook??

als je puur naar t terrein kijkt, vind ik lowlands, bks of dtrh veel leuker/gezelliger.
t is alleen moeilijker/onmogelijk om daar 60.000 man tegelijk naar 1 act te laten kijken
ook t feit dat de camping "los" van t festivalterrein ligt, is niet echt een pluspunt

• Leuk
Waarderingen: elo, Timmetje en Oasiss
Pinkpops vooruitstrevende ideeën zijn een podium omdraaien of een silent disco toevoegen. Die gaan echt niet van locatie wijzigen. In die zin houdt dat ook wel de smoel van het festival in leven. De vraag is alleen, hoeveel edities met tegenvallende verkoopcijfers zijn er nodig voordat er echt consequenties aan verbonden gaan zijn.
Dat er met Best Kept Secret en Down de Rabbit hole nog 2 festivals zijn helpt hier niet aan mee. Zijn gewoon te veel festivals in Nederland.

In België eigenlijk alleen Werchter eind juni begin juli en Pukkelpop in augustus.

Ik hoop en blijf hoe dan ook elk jaar en zolang als mogelijk naar Pinkpop gaan. Alleen als ‘t qua gezondheid of fysiek niet meer lukt.

In mijn Zuid-Limburgse bubbel heb ik niet het idee dat er veel oud-Pinkpop gangers voortaan naar BKS en DTRH trekken ipv naar Pinkpop, maar landelijk zal dit wellicht wel een effect hebben.

Ik zie wel in mijn omgeving wel mensen in plaats van naar Pinkpop naar Jera gaan, of juist naar Parkcity Live. De groei van deze twee doet imo Pinkpop (in ieder geval lokaal) meer pijn dan een BKS en DTRH.

In mijn Zuid-Limburgse bubbel heb ik niet het idee dat er veel oud-Pinkpop gangers voortaan naar BKS en DTRH trekken ipv naar Pinkpop, maar landelijk zal dit wellicht wel een effect hebben.

Ik zie wel in mijn omgeving wel mensen in plaats van naar Pinkpop naar Jera gaan, of juist naar Parkcity Live. De groei van deze twee doet imo Pinkpop (in ieder geval lokaal) meer pijn dan een BKS en DTRH.
De classic Pinkpopganger vindt zijn goesting ook niet bij DTRH en BKS denk ik. Die zoeken het tegenwoordig veel eerder bij Graspop of zijn gewoon gestopt met naar een 'serieus' festival te gaan.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

ik denk dat oud Pinkpoppers naar Bospop trekken? Een deel van de nieuwe garde uit de locale regio overstapt op het binnen een uur elk jaar uitverkochte Parkcity Live.

De vraag is alleen, hoeveel edities met tegenvallende verkoopcijfers zijn er nodig voordat er echt consequenties aan verbonden gaan zijn.
Het valt of staat bij de impact die de headliners gaan hebben in 2026 ga ik ook van uit...
Daarnaast zal het qua verkoopcijfers 2025 pas een week voor het festival te zeggen zijn wat de bezoekers aantallen is per dag, alhoewel ik me afvraag of 1 van de dagen op de 70.000 aan gaat? Zoals afgelopen editie kan je aan de ticketmaster site niet veel aflezen, behalve dat het Sky-deck voor de zondagtickets afgelopen jaar regelmatig op uitverkocht sprong, maar ook de zondag-dagtickets en weekendtickets pas tijdens het festival op uitverkocht gingen. Vooralsnog zie ik veel reclame voor Timberlake en Muse?

Users who are viewing this thread