Ik begrijp wel het laten verrassen maar is een concert ook niet leuker als het mogelijk is alles mee te brullen en de nummers te kennen? Is het dan niet een optie om bv de helft van de set (normaal veranderen die hun setlist niet tijdens een tour) in te luisteren en de helft te laten verrassen? Zo zou ik het dan eerlijk gezegd doen. Zoinzo ken ik ook niet elk Dream Theater nummer en ga ik niet genoeg tijd hebben om in te luisteren maar wie weet weten ze mij ook nog te verrassen zodus
Een concert is zeker leuker als je alles kent en mee kan brullen, maar ik ga eigenlijk al jaren alleen nog naar concerten waar ik echt naar toe wil. Hetzelfde geldt voor Graspop, die donderdag staan een aantal namen die ik gewoon echt wil zien, en de rest is mooi meegenomen. Dream Theater zou ik (op basis van Pull Me Under) ook niet voor naar een concert gaan.
Het klinkt ongetwijfeld enorm tegensprekend/-stellend (paradox misschien?) dat een concert leuker is om alles te kennen, maar niet inluisteren of nieuwe dingen proberen te vinden, maar het werkt ook wel prima voor mij op deze manier.
Lekker staan bij Maiden, Powerwolf, Beast in Black en Alestorm. Zittend DT, MiW en Epica meepakken. En verder gewoon genieten van het eten, de metalmarket en hopelijk een signing session en forummeeting nog ergens.
Alle respect voor de mensen die het hele weekend knallen en overal staand naar kijken, doe ik ze niet na!
(Al heb ik ook nooit echt zo’n moment gehad dat ik ff ergens een uur een powernap hoef te doen, dat wat ik wil zien, zie ik dan ook gewoon altijd als je clashes buiten beschouwing laat)