Graspop Metal Meeting 2025

Ik keek naar die lijst en was verbaasd dat Kittie nog geen enkele stem had. En nu besef ik dat ik die rats vergeten was. Maar het is wel de show zowat waar ik het hardst van het weekend naar uit zie šŸ¤

Dus eigenlijk is mijn top 3 die dag

1. Kittie
2. Dragonforce
3. Sylosis

Het is zelfs zo dat ik Kittie nog nooit gezien heb

Als u nog toevoegingen doet bij genoeg lijstjes, zet u dan mijn fout recht? Zo heeft Kittie ook wat eer want nun zitten ze in de lijst zonder stemmen
Ondanks dat ze nog geen stemmen hebben zul je bij lange na niet alleen staan

Veel bands die verrassend laag staan, zijn bands waarmee je de laatste jaren wordt doodgegooid. Dat zijn van die bands waar iedereen gewoon wel naar zal gaan kijken, maar waarbij hun aanwezigheid niet bijzonder genoeg meer is om ze in je top 3 te zetten.

Qua hype en populariteit horen Spiritbox en Lorna Shore gewoon in de top 10, maar die staan ook voor de 5e keer in 3 jaar tijd in Belgiƫ.

Terwijl Savatage en Dream Theater waarschijnlijk 15 plaatsen lager zouden staan als 't zo'n bands waren die er om de 2 jaar staan (zie Epica, nog zo'n verrassend lage positie)

Laatst bewerkt:
Er zijn Ć¼berhaupt zoveel bands die ik ga kijken op een dag dat met een top 3 je de dag geen recht aan doet. Maar als je keuze moet maken wel een indicatie is

Veel bands die verrassend laag staan, zijn bands waarmee je de laatste jaren wordt doodgegooid. Dat zijn van die bands waar iedereen gewoon wel naar zal gaan kijken, maar waarbij hun aanwezigheid niet bijzonder genoeg meer is om ze in je top 3 te zetten.

Qua hype en populariteit horen Spiritbox en Lorna Shore gewoon in de top 10, maar die staan ook voor de 5e keer in 3 jaar tijd in Belgiƫ.
Zelfde inderdaad met een band als Brutus denk ik

druk verlengd weekend gehad nu pas bijgelezen dus alsnog een top 3 per dag:
*nog nooit gezien

donderdag:
1. orbit culture
2. dream theater
3. municipal waste

vrijdag:
1. behemoth
2. dethklok*
3. spectral wound*

zaterdag:
1. airbourne
2. nine inch nails
3. dodheimsgard*

zondag:
1. savatage
2. alcest
3. power trip

Niemand weet het natuurlijk zeker, maar deze ziet er wel realistisch uit, vind ik:
Als die klopt zou ik best gelukkig zijn. Dan is mijn enige grote clash op zaterdag BFMV met Starset. (in eerdere clashfinders die ik gezien had overlapte ook imminence daar nog eens) .

Zelf ga ik enkel vrijdag en zaterdag dit jaar, daarop mijn top 3 : (* nooit gezien)

Vrijdag :
1. FIR *
2. The Ghost inside *
3. Skillet

Zaterdag :
1. Imminence *
2. NIN*
3. Poppy*

Vooral voor artiesten gekozen die ik nog niet eerder zag en toch wel benieuwd naar ben :).

Als die klopt zou ik best gelukkig zijn. Dan is mijn enige grote clash op zaterdag BFMV met Starset. (in eerdere clashfinders die ik gezien had overlapte ook imminence daar nog eens) .
probleem met die zaterdag is vooral dat niemand weet welke van de twee headliners de dag gaat afsluiten, iedereen gokt maar wat. Clashes met mainstage bands kunnen hierdoor aanzienlijk veranderen.

Door het verleden kunnen we wel met een grote waarschijnlijkheid zeggen dat Slipknot altijd wilt afsluiten en dat Iron Maiden nooit als laatste speelt (altijd 21-23 als speeltijd) en verder heeft Graspop Judas Priest aangekondigd als afsluiter van de zondag. Wie die zaterdag gaat afsluiten kan echt niemand echt met zekerheid zeggen tot dat de timetable er is.

Wat zijn voor jullie dƩ grote ontdekkingen op de line-up van dit jaar?

Voor mij Savatage en Soen! Ook zijn er een hoop bands die ik wel kende (of misschien zelfs live heb gezien), maar nu veel meer naar ben gaan luisteren: Iron Maiden, Airbourne, Dream Theater, etc.

Metropolis Pt. 2, Scenes from a Memory heeft ook wel echt een wereld voor me geopend! Iemand nog suggesties?

Voor mij Savatage en Soen! Ook zijn er een hoop bands die ik wel kende (of misschien zelfs live heb gezien), maar nu veel meer naar ben gaan luisteren: Iron Maiden, Airbourne, Dream Theater, etc.

Metropolis Pt. 2, Scenes from a Memory heeft ook wel echt een wereld voor me geopend! Iemand nog suggesties?
NIN, Savatage en villagers of ionian city zijn de bands die ik door de aankondigingen echt heb leren kennen!

Voor mij een dagticket voor de donderdag waar ik eigenlijk al een dagprogramma heb gevuld met dingen die ik ken.

Maar als het in te passen valt, dan wil ik Alien Ant Farm wel meepakken, ik kende die cover van Smooth Criminal nog niet.

Verder heb ik niks van Dream Theater ingeluisterd en ken ik alleen Pull Me Under, wat me heel gaaf lijkt om live te horen en de rest van de show gewoon lekker op de tribune of iets dergelijks. Op basis van de huidige clashfinders lijkt Dream Theater ook te clashen met dingen die ik niet ken of niet ga waarderen. Julie Christmas daadwerkelijk geluisterd en vond ik niks. Orbit Culture en Yellowcard zag ik ook bij vrijwel alle clashfinders overlappen. Op basis van genre afgeschreven, al kan ik in theorie Yellowcard nog wel proberen of t iets is, maar wil dan uiteindelijk toch gewoon Pull Me Under horen.

Even terzijde: ik vind het wel opvallend en mooi dat een band als Psychonaut zoveel liefde krijgt hier. Hopelijk is dat ook het geval op de weide.

Zelf volg ik ze al van voor Unfold the god man (ik ben van dezelfde streek) en live heel sterk, ook enorm gegroeid. Voor zij die nog twijfelen, zeker de moeite om mee te pikken!

Nieuw voor mij:
  • Windhand
  • Villagers Of Ioannina City
  • DĆødheimsgard
  • Julie Christmas
  • Mass Hysteria
  • Fit For An Autopsy
  • Seven Hours After Violet
  • SiM
  • Halocene
  • Peyton Parrish
Kende ik wel al een beetje, maar nu pas serieus aan het luisteren:
  • Savatage
  • Blood Incantation
  • Deafheaven
  • Spectral Wound
  • Triptykon
  • Paleface Swiss
  • Currents
  • Landmvrks
  • Novelists
  • Till Lindemann

Voor mij een dagticket voor de donderdag waar ik eigenlijk al een dagprogramma heb gevuld met dingen die ik ken.

Maar als het in te passen valt, dan wil ik Alien Ant Farm wel meepakken, ik kende die cover van Smooth Criminal nog niet.

Verder heb ik niks van Dream Theater ingeluisterd en ken ik alleen Pull Me Under, wat me heel gaaf lijkt om live te horen en de rest van de show gewoon lekker op de tribune of iets dergelijks. Op basis van de huidige clashfinders lijkt Dream Theater ook te clashen met dingen die ik niet ken of niet ga waarderen. Julie Christmas daadwerkelijk geluisterd en vond ik niks. Orbit Culture en Yellowcard zag ik ook bij vrijwel alle clashfinders overlappen. Op basis van genre afgeschreven, al kan ik in theorie Yellowcard nog wel proberen of t iets is, maar wil dan uiteindelijk toch gewoon Pull Me Under horen.
Hoe komt het dat je pull me under goed vind en toch geen enkele behoefte hebt om erachter te komen hoe de rest van hun muziek klinkt?

Hoe komt het dat je pull me under goed vind en toch geen enkele behoefte hebt om erachter te komen hoe de rest van hun muziek klinkt?
Ik verbaas mij hier ook over. Dat je alleen dat nummer vet vindt, okay, kan, maar hoe weet je dat als je Ć¼berhaupt niks luistert verder? Weer een nieuw hoofdstuk in de wonderlijke muzikale belevingswereld van @Koekdoos :LOL:

en verder heeft Graspop Judas Priest aangekondigd als afsluiter van de zondag.
Didn't they also use some phrase like "Ghost are going to kiss you good night on Thursday" for their 2023 set? With five bands on South stage and six on North stage, Judas Priest closing isn't mathematically possible unless they completely ditch the concept of the alternating stages.

Mijn grootste ontdekkingen zijn Villagers of Ioannina City en Till Lindemann. Ben ook benieuwd naar Savatage, Brutus (vorig jaar gemist door de zondvloed), Dream Theater, Lorna Shore, Korn en Fit For An Autopsy, maar deze kende ik in de meeste gevallen natuurlijk al wel goed. Het kwam er alleen nooit van om ze te bezoeken.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo

Users who are viewing this thread