Graspop Metal Meeting 2024

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
216
296
Mensen die hun tent willen zoeken s nachts. Dit is een goede tool hiervoor:

Op je gsm vertrouwen is niet altijd even slim :p

Wat ik wel steeds doe is foto maken van auto op de parking en van locatie google maps.
Na zo'n weekendje kan dat ook ff zoeken zijn :p
 
  • Haha
Waarderingen: Alma en Wardibal

won666

Support act
17 mei 2019
1.195
1.252
Zo vond ik mijn fiets in 2022 niet meer terug. Met de taxi terug naar het vakantiepark in Mol. Volgende dag vroeg op die parking vond ik wanneer er minder fietsen waren en het licht was mij fiets gelukkig wel terug
 

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
114
230
Architects heeft vorige maand een nieuwe single uitgebracht, ik post hiervan de lyric video want het gaat me bij dit nummer vooral om de lyrics
Dit nummer is een soort van 'fuck you' naar de fans die aan het klagen waren dat hun nieuwe album niet hard genoeg was
Vond dit wel een creatieve en leuke response van de band
Ook gewoon een heerlijk nummer trouwens
Ik vind het juist een achterhaald cliche; band die commerciëler word en voor de oude fans minder interessante muziek levert en krijgt kritiek van de fanbase die ze groot hebben gemaakt, band kan vervolgens niet tegen de kritiek en gaat dus maar een beetje boos doen tegen de fans.
Zie BMTH - Heavy Metal en In Flames - I am Above.

Bands moeten lekker doen waar ze zin in hebben, maar ze moeten ook tegen kritiek kunnen. Persoonlijk vind ik dat dit soort teksten niks toevoegen en alleen maar afbreuk doen aan de muziek, het is als normaal persoon niet herkenbaar en creërt ruimte tussen fans en band.
Ik heb liever dat ze gewoon weer zingen over hoe kapitalisme en religie de wereld kapot maken, dan staan we tenminste aan dezelfde kant.

Seeing Red is kwa riffs enz wel top, maar jammer dat er weer zon zeikerig refrein in moet.

Verder kijk ik wel uit naar het optreden en hoop dat Architects in toekomst hun ego opzij kunnen zetten en hun roots weer een beetje terug kunnen vinden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Temptations For The Weak lijkt zichzelf geleakt te hebben. Is een Belgische band


Bekijk bijlage 7946
Bekijk bijlage 7947

Jadran is trouwens de zanger van TFTW dus mogen CD en Sylosis ook mee op de geruchtenlijst vermoed ik
Haha damn dit zou pas een knullige leak zijn. Nog erger dan Kamelot omdat die zanger echt geen enkele reden heeft om die namen te noemen. Wel een goede band trouwens, staan ook op Alcatraz. Cattle Decapitation is ook zeer welkom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Alma

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
Op je gsm vertrouwen is niet altijd even slim :p

Wat ik wel steeds doe is foto maken van auto op de parking en van locatie google maps.
Na zo'n weekendje kan dat ook ff zoeken zijn :p
Ik vond TOOL wel een goede tool om naar mijn tent te gaan....ptmm tssj
...Nee? niemand..?
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: sven.cr en Alma

Rellikagem

Playlistbediener
8 mei 2022
28
52
Vorig jaar kwam ik 's nachts pas toe, volgeladen, heel het terrein onder een stofwolk en de lichten fel in mijn smoelwerk toch nog ergens een plekje kunnen vinden. Heb toen voor de zekerheid een foto van de nooduitgang en een maps locatie opgeslagen.

Tickets gaan omruilen en was ik blij dat ik die maps locatie had, half gedesoriënteerd en met behulp van mijn gsm toch nog in de buurt van mijn tent geraakt, want ik had onmogelijk zonder hulp mijn tent teruggevonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

El_Leipo

Playlistbediener
19 nov 2023
25
58
  • 1 big/logo name (1 Thursday)
Ik snap niet precies waarom iedereen zegt dat TOOL de grootste band op het festival is. Het is zonder meer de meest exclusieve, maar bands zoals Avenged Sevenfold, Bring me the Horizon, Scorpions en zelfs Deep Purple zouden toch ook een Ziggo Dome kunnen uitverkopen? Wat maakt TOOL dan de grootste band? Notaties in hitlijsten, streams, awards; eigenlijk alles wijst erop dat Scorpions of Deep Purple de grootste band is.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.195
1.252
Ik snap niet precies waarom iedereen zegt dat TOOL de grootste band op het festival is. Het is zonder meer de meest exclusieve, maar bands zoals Avenged Sevenfold, Bring me the Horizon, Scorpions en zelfs Deep Purple zouden toch ook een Ziggo Dome kunnen uitverkopen? Wat maakt TOOL dan de grootste band? Notaties in hitlijsten, streams, awards; eigenlijk alles wijst erop dat Scorpions of Deep Purple de grootste band is.
U zegt het zelf: de exclusiviteit. Ik ga niet bepaald een ticket kopen voor een festival omdat Deep Purple meer streams heeft dan Tool. Mensen kopen een ticket voor die donderdag omdat ze Tool niet vaak kunnen zien. Het feit dat ook zij tot hier toe de enige band zijn die er voor zorgt dat er een festivaldag (als eerste) uitverkoopt zegt genoeg
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.790
7.636
Ik snap niet precies waarom iedereen zegt dat TOOL de grootste band op het festival is. Het is zonder meer de meest exclusieve, maar bands zoals Avenged Sevenfold, Bring me the Horizon, Scorpions en zelfs Deep Purple zouden toch ook een Ziggo Dome kunnen uitverkopen? Wat maakt TOOL dan de grootste band? Notaties in hitlijsten, streams, awards; eigenlijk alles wijst erop dat Scorpions of Deep Purple de grootste band is.

De donderdag is uitverkocht binnen een dag of iets dergelijks. De zondag met zowel Scorpions als Deep Purple is nog niet uitverkocht. Nuff said.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Ik snap niet precies waarom iedereen zegt dat TOOL de grootste band op het festival is. Het is zonder meer de meest exclusieve, maar bands zoals Avenged Sevenfold, Bring me the Horizon, Scorpions en zelfs Deep Purple zouden toch ook een Ziggo Dome kunnen uitverkopen? Wat maakt TOOL dan de grootste band? Notaties in hitlijsten, streams, awards; eigenlijk alles wijst erop dat Scorpions of Deep Purple de grootste band is.
Tool is de enige band op de affiche die anno 2024 het Sportpaleis doet vollopen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Stiekem hoop ik dat de organisatie nog wat centen heeft gespaard voor The Darkness. Die pakken diverse festivals mee en kunnen prima rond 16:00 op de mainstage. Maar misschien te optimistisch om hierover na te denken...
Stonden paar jaar terug zelfs in de Metal Dome. En ik dacht zelfs op een redelijk vroeg uur. Zalig optreden was dat.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Én op 5 minuten uitverkoopt, wat doet vermoeden dat ze er zelfs mogelijk een paar kunnen laten vollopen.
En laten we de prijzen ook niet vergeten, hoe veel tickets zouden ze verkopen als ze 70 euro per ticket vragen in plaats van 100-150 euro?
 

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
165
182
Ik vind het juist een achterhaald cliche; band die commerciëler word en voor de oude fans minder interessante muziek levert en krijgt kritiek van de fanbase die ze groot hebben gemaakt, band kan vervolgens niet tegen de kritiek en gaat dus maar een beetje boos doen tegen de fans.
Zie BMTH - Heavy Metal en In Flames - I am Above.

Bands moeten lekker doen waar ze zin in hebben, maar ze moeten ook tegen kritiek kunnen. Persoonlijk vind ik dat dit soort teksten niks toevoegen en alleen maar afbreuk doen aan de muziek, het is als normaal persoon niet herkenbaar en creërt ruimte tussen fans en band.
Ik heb liever dat ze gewoon weer zingen over hoe kapitalisme en religie de wereld kapot maken, dan staan we tenminste aan dezelfde kant.

Seeing Red is kwa riffs enz wel top, maar jammer dat er weer zon zeikerig refrein in moet.

Verder kijk ik wel uit naar het optreden en hoop dat Architects in toekomst hun ego opzij kunnen zetten en hun roots weer een beetje terug kunnen vinden.
Precies hun teksten nog eens wat beter beluisteren want met dat kapitalisme standpunt alles behalve akkoord 😄

Verder snap ik het dat fans van het 1e uur met klachten kunnen zitten over meer commerciële albums, maar die zorgen wel voor een bredere fanbasis die, zoals mezelf, dan ook nadien in de minder commerciële muziek van de bands rollen..
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
309
650
Verder snap ik het dat fans van het 1e uur met klachten kunnen zitten over meer commerciële albums, maar die zorgen wel voor een bredere fanbasis die, zoals mezelf, dan ook nadien in de minder commerciële muziek van de bands rollen..

Maar sommige bands spelen steeds minder tot helemaal niets meer uit hun "hardere" oeuvre, terwijl dat er toch voor gezorgd heeft dat ze zich uberhaupt in een positie bevonden om die laatste, commerciëlere stap te zetten.

Vind het soms een indicatie van een gebrek aan loyauteit aan je trouwste fans omdat je het grotere succes belangrijker vindt. Wat eigenlijk gewoon de definitie van een sell-out is, maar die term hoort men niet graag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dovytn en Nightrage

Gebruikers die dit onderwerp bekijken