Lowlands 2024

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.892
1.825
Ik denk dat Marlon Hoffstadt de Alpha inmiddels ook wel vol trekt. Zou een leuke zijn na de headliner imo.
Ik ben persoonlijk wel van mening dat als een DJ in de Alpha staat deze qua productie wel even een paar extra dingen mag doen, dat zie ik bij Marlon nog niet zo snel gebeuren eigenlijk. Laat die maar gewoon lekker de Bravo afsluiten.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Naar mijn idee is Lowlands nooit 'spannend' geweest in de nacht @Indiaantje89. Zijn altijd wel veilige en gevestigde namen die de tenten doen vullen in de nacht.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Ik ben persoonlijk wel van mening dat als een DJ in de Alpha staat deze qua productie wel even een paar extra dingen mag doen, dat zie ik bij Marlon nog niet zo snel gebeuren eigenlijk. Laat die maar gewoon lekker de Bravo afsluiten.
Eens hoor. Maar 80% van het publiek boeit dat geen kut en willen gewoon met zn allen It's That Time meebleren. Denk dat de Bravo een stukkie te klein is inmiddels.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.892
1.825
Eens hoor. Maar 80% van het publiek boeit dat geen kut en willen gewoon met zn allen It's That Time meebleren. Denk dat de Bravo een stukkie te klein is inmiddels.
Zal wel meevallen hoor. Die gast staat echt overal aankomend jaar. Maar wellicht moeten ze 'm even op de zondag boeken en niet op de zaterdag, dat zou al een hoop schelen.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
247
145
Ik miste 's nachts ook echt een ander geluid. Heb me prima vermaakt, maar ergens een act a la de vroegere Alpha DJ's had ik wel fijn gevonden. Uurtje in de Lima op zaterdag, even kwijt hoe dat heette, maar dat vond ik wel een lekkere afwisseling tussen al het dancegebeuren.
Dat was Punkimo. Was erg leuk. :)
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: @Marc, Davidd en Wijdje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.057
Binnen het elektronische programma vind ik de line up van vorig jaar al vrij breed. Op welke manier zou jij het graag anders zien in de nacht? Aan welke artiesten/genre's moeten we dan denken?
Meer Ambient, meer breakbeat, maar ook (psy)trance, chiptune, dubsteb, electro, of wat oudere UK jungle, maar ook gewoon is een gabber (lees = hoeft niet perse de NL hardcore te zijn) etc. etc.

Maar je kan ook gewoon is een leuke Jazz act in de avond ergens neerzetten. Of de foutste Nederlandse act van dit moment ergens lekker laten lallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Knakworst

Playlistbediener
25 jul 2023
19
29
Meer Ambient, meer breakbeat, maar ook (psy)trance, chiptune, dubsteb, electro, of wat oudere UK jungle, maar ook gewoon is een gabber (lees = hoeft niet perse de NL hardcore te zijn) etc. etc.

Maar je kan ook gewoon is een leuke Jazz act in de avond ergens neerzetten. Of de foutste Nederlandse act van dit moment ergens lekker laten lallen.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij stond in de X-Ray een redelijk aanbod aan electronische (onbekendere/minder mainstream, om het zo maar even te noemen) artiesten. Ben het met je eens dat het leuk zou zijn om het ook in de nacht op de grotere podia te zien (of kleinere open houden). Een act als Aphex Twin zou het best goed doen momenteel denk ik.

Ik denk dat er verder simpelweg te weinig podia open zijn tijdens de nacht om iets als jazz (of überhaupt meer diversiteit)te programmeren en dat ze hierdoor minder out of the box gaan met het aanbod.
 
  • Leuk
Waarderingen: Synt en koekebakker

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Klinkt alsof je een keer 's nachts de Adonis binnen moet lopen.
Vorig jaar na King Gizzard & the Lizard Wizard ook een paar uur in de Adonis geweest. Was ook zeker gezellig.

Ik ben zelf ook niet meer helemaal thuis in de elektronische muziek, vandaar dat ik voor mijn gevoel elke avond overal Techno vandaan hoorde komen, ook al is dat een beetje te kort door de bocht.

Ze zouden mij ook al heel blij maken met een tent waar artiesten zoals Promo of DJ Panic een beetje early rave aan het draaien zijn of een stage waar gedanst kan worden op trance klassiekers.
 
  • Geweldig
Waarderingen: LLoww

jaigalaar

Campingartiest
18 feb 2020
61
58
Paar jaar terug stond Hang Youth ook 's nachts, dat was ook mooi. Al meen ik mij te herinneren dat t daar niet zo druk was, blijkt dan toch wel weer dat t grootste deel van het publiek de elektronische acts in de nacht meer kunnen waarderen.
Toch denk ik dat dergelijke acts wel 's nachts een plek kunnen hebben. Denk dat het probleem vooral ligt bij het feit dat bands die vaak overdag spelen het niet zo zien zitten om 's nachts een optreden te doen. Dat kan je tourschema toch al snel door de war gooien.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Ja ik begin daar ook steeds meer tegenaan te lopen. Die Bravo nachten, been there, done that. En heb niet het idee dat het vernieuwend meer is. En heb vaak als ik door die tent loop dat ik de enige ben die geen 25 pillen in mijn nek heb zitten en nuchter het tot 6 uur probeer te trekken.

Iets meer variatie, misschien zo hier en daar een ander genre aansturen. Juist wat scherper maar misschien juist soms ook weer niet op bepaalde momenten
Eens Indiaan. D&B op vrijdag of zaterdag en voor mij dan een classics avond. Dat lijkt me zo vet.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.408
1.087
Paar jaar terug stond Hang Youth ook 's nachts, dat was ook mooi. Al meen ik mij te herinneren dat t daar niet zo druk was, blijkt dan toch wel weer dat t grootste deel van het publiek de elektronische acts in de nacht meer kunnen waarderen.
Toch denk ik dat dergelijke acts wel 's nachts een plek kunnen hebben. Denk dat het probleem vooral ligt bij het feit dat bands die vaak overdag spelen het niet zo zien zitten om 's nachts een optreden te doen. Dat kan je tourschema toch al snel door de war gooien.
Ligt misschien ook meer aan Hang Youth? 🤔
 

smearsel

Campingartiest
2 feb 2019
84
158
Terror,Tekno,Schranz zou mij persoonlijk wel bekoren. Waarschijnlijk sta ik dan wel alleen in de X-Ray haha 😎🕺
Ik kom wel naast je staan hoor, mij maak je daar ook wel blij mee haha. Ze mogen wat mij betreft de X-Ray ook een keer een nacht aan een label als PRSPCT geven. Dan hoor je gabber, dnb, techno, industrial, jungle en alles wat ertussen zit. Kan er in ieder geval niemand meer vallen over het gebrek aan variatie!
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Zelfs de vreemdste bronnen delen we hier toch gewoon? Een nieuw twitteraccountje genaamd "Festivalhacker" komt met de volgende leak. Ziet er toch wel een beetje uit als een AI Prompt, maar de namen zelf zijn zover ik kan beoordelen geen eens gek bedacht.

Edit: Met een Noisia DJ-set valt deze persoon echter door de mand lijkt me...
GEUQ362WYAAlQxY
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
475
696
Zelfs de vreemdste bronnen delen we hier toch gewoon? Een nieuw twitteraccountje genaamd "Festivalhacker" komt met de volgende leak. Ziet er toch wel een beetje uit als een AI Prompt, maar de namen zelf zijn zover ik kan beoordelen geen eens gek bedacht.

Edit: Met een Noisia DJ-set valt deze persoon echter door de mand lijkt me...
GEUQ362WYAAlQxY
Met Blur ook. Die kans lijkt me nihil. Ze staan weliswaar op Coachella maar willen er ook mee stoppen volgens Albarn afgelopen december. Bovendien geen Fred Again.. en die kans lijkt mij ook 0%.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken