Pinkpop 2024

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Het is gewoon te duur @DennisvdBr voor de doelgroep. Voor mij is het 290 voor een weekend of 145 voor een dag voor de meeste jongeren uit de randstad komt er bovenop die 145 euro nog van alles bij qua overnachting ,etc.

Te duur voor deze doelgroep.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
585
300
I
Het is gewoon te duur @DennisvdBr voor de doelgroep. Voor mij is het 290 voor een weekend of 145 voor een dag voor de meeste jongeren uit de randstad komt er bovenop die 145 euro nog van alles bij qua overnachting ,etc.

Te duur voor deze doelgroep.
ja goed punt. Met deze prijs was ik nooit naar mijn eerste Pinkpop gegaan. De prijs lijkt meegegroeid te zijn met de mensen die 15 jaar geleden gingen en meer zijn gaan kunnen uitgeven.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Maar goed we doen nu best treurig maar hoeveel wachtenden waren er vorig jaar op zaterdag voor ons? Weet iemand dat nog.

Kijk naar de Pinkpop history site en je zie dat zowel 2022 als 2023 bijna geheel uitverkocht waren.

Misschien weet Pinkpop dat ze gespreid heel veel tickets verkopen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Ik vraag me ook af hoeveel potentiële Pinkpopgangers Rock Werchter dit jaar afsnoept met Foo Fighters, Kravitz en Dua Lipa.
Zou dit jaar weleens wat hoger kunnen liggen dan anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en Minie

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Misschien weet Pinkpop dat ze gespreid heel veel tickets verkopen.
dat denk ik ook...
maar toch gek dat Sheeran niet (wat ik wel verwachte) een grotere run op zondag tickets teweeg bracht

is ook nog maar afwachten in hoeverre de wachtrijen een beeld geven over de daadwerkelijk verkochte tickets. Omdat 1 plek in de wachtrij niet meteen staat voor 1 ticket.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
585
300
Maar goed we doen nu best treurig maar hoeveel wachtenden waren er vorig jaar op zaterdag voor ons? Weet iemand dat nog.

Kijk naar de Pinkpop history site en je zie dat zowel 2022 als 2023 bijna geheel uitverkocht waren.

Misschien weet Pinkpop dat ze gespreid heel veel tickets verkopen.
Klopt, en er zijn 3 verkoopstarts geweest plus wellicht een hoop mensen die gewoon gedurende afgelopen 24 uur op hun gemak tickets hebben gekocht. Dus moeilijk om er iets over te zeggen. Dat deze lineup niet in een half uur ging uitverkopen wist iedereen maar kan best nog heel aardig goed komen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
maar toch gek dat Sheeran niet (wat ik wel verwachte) een grotere run op zondag tickets teweeg bracht
P!nk verkoopt in een dag twee ArenA's uit tegen torenhoge prijzen maar die Pinkpopdag was niet uitverkocht. Er is geen peil op te trekken.

Jullie hadden in die presales toch ook amper wachtrij?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Klopt, en er zijn 3 verkoopstarts geweest plus wellicht een hoop mensen die gewoon gedurende afgelopen 24 uur op hun gemak tickets hebben gekocht. Dus moeilijk om er iets over te zeggen. Dat deze lineup niet in een half uur ging uitverkopen wist iedereen maar kan best nog heel aardig goed komen.
Werchter zondag was ook 16:00 smiddags uitverkocht . Ook verspreid gekocht.

Met drie verschillende pre sales nog meer verspreid. Al zijn er wel heel weinig wachtenden mensen voor ons geweest…om 10:00.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
585
300
Werchter zondag was ook 16:00 smiddags uitverkocht . Ook verspreid gekocht.

Met drie verschillende pre sales nog meer verspreid. Al zijn er wel heel weinig wachtenden mensen voor ons geweest…om 10:00.
Ja bedoel meer de weekend tickets. Een dag met een knaller (foo fighters, Ed) kan natuurlijk best uitverkopen
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Het is gewoon te duur @DennisvdBr voor de doelgroep. Voor mij is het 290 voor een weekend of 145 voor een dag voor de meeste jongeren uit de randstad komt er bovenop die 145 euro nog van alles bij qua overnachting ,etc.

Te duur voor deze doelgroep.
DTRH is 10 euro goedkoper en was met een vingerknip weg. Ik denk dat het eerder ligt aan het concept Pinkpop en de bereikbaarheid.
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Zal het niet direct uitverkopen niet te maken hebben met de locatie. Leuk als je uit de buurt komt, maar vanuit o.a. de randstad ben je zo 3 uur bezig.
Pink in de arena is zowel met de auto als met het ov goed bereikbaar en er wonen een stuk meer mensen in de regio.
 
  • Leuk
Waarderingen: sb88

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Lowlands verkoopt ook elk jaar zo uit. Hetzelfde met concerten, zelfs die tegen de 100 euro of meer aanlopen, waar veel jongeren op afkomen.
Het is absoluut duur maar misschien is het tegelijk ook een kwestie van het ''er niet voor over'' willen hebben of eerder kiezen voor andere festivals als DTRH of Rock Werchter of losse concerten elders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
DTRH is 10 euro goedkoper en was met een vingerknip weg. Ik denk dat het eerder ligt aan het concept Pinkpop en de bereikbaarheid.
Nogmaals ook DTRH trekt een andere doelgroep aan. Kijk even op Tik Tok en je ziet welke doelgroep Pinkpop heeft. En de meeste mensen reageren iets in de richting van “ MOET ECHT GAAN MAAR KAN NIET GAAN ZO DUUR”. En als je uit de randstad komt komen er nog andere kosten bij. Bij een los concert in de arena of ziggo niet.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Nogmaals ook DTRH trekt een andere doelgroep aan. Kijk even op Tik Tok en je ziet welke doelgroep Pinkpop heeft. En de meeste mensen reageren iets in de richting van “ MOET ECHT GAAN MAAR KAN NIET GAAN ZO DUUR”. En als je uit de randstad komt komen er nog andere kosten bij. Bij een los concert in de arena of ziggo niet.
Comments op Tiktoks zijn toch puur reacties en interacties en zeggen volgens mij uiteindelijk niet perse heel veel over het daadwerkelijke gaan?
Ik zou daar geen conclusies aan hangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: hendrik1

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Nogmaals ook DTRH trekt een andere doelgroep aan. Kijk even op Tik Tok en je ziet welke doelgroep Pinkpop heeft. En de meeste mensen reageren iets in de richting van “ MOET ECHT GAAN MAAR KAN NIET GAAN ZO DUUR”. En als je uit de randstad komt komen er nog andere kosten bij. Bij een los concert in de arena of ziggo niet.
Nee en de jongeren doelgroep kan ook een stuk minder makkelijk gebracht worden op Pinkpop dan bijvoorbeeld de Ziggo of arena.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
ik vond vorig jaar 130 voor een dag al als te duur overkomen...

maar is wel duidelijk dat Pinkpop met een volgende worp namen secuur moet omgaan
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Nee en de jongeren doelgroep kan ook een stuk minder makkelijk gebracht worden op Pinkpop dan bijvoorbeeld de Ziggo of arena.
de randstad is niet voor heel Nederland ideaal, geloof dat mensen uit Friesland of Groningen ook niet heel enthousiast worden om naar ArenA of Ziggo te gaan, da's ook niet ff gebracht worden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Gebruikers die dit onderwerp bekijken