Pinkpop 2024

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.815
Een typisch Pinkpop programma toch?

Denk wel dat ze met de headliners oorspronkelijk andere plannen hadden, kan me niet voorstellen dat Maneskin en Calvin Harris de eerste gedachten waren van de boekers van Mojo.

Maar met de rij eronder (Royal Blood, Greta van Fleet, NBT, Hozier, Sam Smith en Limp Bizkit) hebben ze prima geboekt denk ik. Allemaal niets voor mij persoonlijk, maar het past wel bij Pinkpop. Jane’s Addiction is ook mooi gedaan. Froukje verdient een mooie spot. En ik denk dat A&DM heel veel publiek gaan trekken.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.256
4.534
Vind het toch wel opvallend hoor. Wat is er dan in 15 jaar veranderd dat artiesten ineens veel meer kunnen vragen?
Meer interesse voor conserten/festivals? En meer vraag=hogere prijs?
Tegenwoordig gaat natuurlijk wel iedereen en zijn moeder naar een festival...
Ja, en dan zie je dat Lowlands en DTRH ook in een vloek en een zucht uitverkopen. Dat voorzie ik op Pinkpop geenszins. Maar het is natuurlijk ook zo bij toenemend inkomensongelijkheid dat er een bepaalde groep blijft die wel de luxe heeft dergelijke prijzen neer te leggen. Kan alleen een halt worden toegeroepen door simpelweg geen kaarten meer te kopen, maar die vorm van beat the system is volgens mij nooit ergens gebeurd ;). Overigens ben ik er zelf ook debet aan hoor, ik heb ook bijna 300 neergeteld voor DTRH en sta waarschijnlijk op Pinkpop (hopelijk met een gunstige swap) veel te dure biertjes weg te tikken.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
Ja, en dan zie je dat Lowlands en DTRH ook in een vloek en een zucht uitverkopen. Dat voorzie ik op Pinkpop geenszins. Maar het is natuurlijk ook zo bij toenemend inkomensongelijkheid dat er een bepaalde groep blijft die wel de luxe heeft dergelijke prijzen neer te leggen. Kan alleen een halt worden toegeroepen door simpelweg geen kaarten meer te kopen, maar die vorm van beat the system is volgens mij nooit ergens gebeurd ;). Overigens ben ik er zelf ook debet aan hoor, ik heb ook bijna 300 neergeteld voor DTRH en sta waarschijnlijk op Pinkpop (hopelijk met een gunstige swap) veel te dure biertjes weg te tikken.
Pinkpop is in mijn ogen ook een festival wat al 10 jaar achter de feiten aanloopt, en daarom in vergelijking met LL en DTRH niet sexy is. Enorm ouderwets en wat betreft programming en podia staan ze ver achter op concurrent Werchter. Zelfs met een goede programming, zou ik een dag Pinkpop niet écht overwegen. Het voelt allemaal zo clumsy en onaantrekkelijk. Ik heb echt geen zin om op 1 veld te staan met voor mijn gevoel 100.000 man.

Pinkpop leunt heel erg op de vaste bezoeker. Met namen zoals nu geprogrammeerd zijn, worden er wel echt nieuwe fans 'gemaakt', maar die komen niet terug als er volgend jaar Metallica, ACDC en Stones staan. Het leeft van jaar tot jaar. Het festival an-sich is gewoon niet aantrekkelijk en daarom niet duurzaam.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.751
Ik zie de evolutie van CD/LP naar streamen anders ook gewoon als een vrij belangrijke factor. Daar verliezen artiesten volgens mij nogal wat inkomen aan. En dat terwijl het circus dat anno nu mee moet reizen om lichten, stellages, rookmachines, vuurspuwers, lasers, confettikanonnen, opblaasbare penissen en kettingzaagbasgitaren op te bouwen en te laten functioneren ook wel wat meer kost dan de basic roadies van jaren geleden...
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
405
304
Ja, en dan zie je dat Lowlands en DTRH ook in een vloek en een zucht uitverkopen. Dat voorzie ik op Pinkpop geenszins. Maar het is natuurlijk ook zo bij toenemend inkomensongelijkheid dat er een bepaalde groep blijft die wel de luxe heeft dergelijke prijzen neer te leggen. Kan alleen een halt worden toegeroepen door simpelweg geen kaarten meer te kopen, maar die vorm van beat the system is volgens mij nooit ergens gebeurd ;). Overigens ben ik er zelf ook debet aan hoor, ik heb ook bijna 300 neergeteld voor DTRH en sta waarschijnlijk op Pinkpop (hopelijk met een gunstige swap) veel te dure biertjes weg te tikken.
Een ticketswap kaartje gaat ‘t niet worden zijn nu ook mobiele tickets die je in je ticketmaster account ontvangt en alleen kunt doorsturen naar vrienden.

Je kunt je kaartje niet op ticketswap verkopen
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.256
4.534
Pinkpop is in mijn ogen ook een festival wat al 10 jaar achter de feiten aanloopt, en daarom in vergelijking met LL en DTRH niet sexy is. Enorm ouderwets en wat betreft programming en podia staan ze ver achter op concurrent Werchter. Zelfs met een goede programming, zou ik een dag Pinkpop niet écht overwegen. Het voelt allemaal zo clumsy en onaantrekkelijk. Ik heb echt geen zin om op 1 veld te staan met voor mijn gevoel 100.000 man.

Pinkpop leunt heel erg op de vaste bezoeker. Met namen zoals nu geprogrammeerd zijn, worden er wel echt nieuwe fans 'gemaakt', maar die komen niet terug als er volgend jaar Metallica, ACDC en Stones staan. Het leeft van jaar tot jaar. Het festival an-sich is gewoon niet aantrekkelijk en daarom niet duurzaam.
Ik denk dat je een goed punt hebt, maar de (veelal) "locals" blijven toch voorlopig wel komen. In ieder geval in voldoende mate om het allemaal levensvatbaar te houden.
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Kijkende naar de "poster" aan het einde van het aankondigingsfilmpje valt op dat er op vrijdag na de headliner 2 namen een groter lettertype hebben, op zaterdag 3 en op zondag 4. Nog 2 "grotere" acts erbij op vrijdag en één op zaterdag of is dat wishful thinking?

1701701554107.png
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
vraag me wel af... die inschrijving voor de presale, gaat dat het zelfde presale moment als de ticketbehouders van 2020/2021?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.600
606
Die zondag zal wel prima gaat verkopen, vrijdag en zaterdag verkopen naar mijn mening sowieso niet uit.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
484
194
Ik denk dat de eerste worp voor veel mensen wel duidelijkheid heeft gebracht.
Of je vind het een prima line up en gaat kaarten halen of je vind het niet goed genoeg en gaat verder shoppen bij een rw bijv.

De ‘grootste’ knallers voor pinkpop zullen nu wel aangekondigd zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
als nu iedereen mag meedoen aan de presale, dan zijn dat ook de 'opkopers' voor de Ed Sheeran / zondag
die zondag gaat wel hard denk ik, zeker als Sheeran zelf al 2 x een ArenA uitverkoopt, dan zal ca 25000 dagtickets wel snel kunnen gaan

los daarvan, de weekendkaarten gaan normaal wel hard, maar neem aan net als vorig jaar na 2 dagen de helft verkocht daarvan.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
als nu iedereen mag meedoen aan de presale, dan zijn dat ook de 'opkopers' voor de Ed Sheeran / zondag
die zondag gaat wel hard denk ik, zeker als Sheeran zelf al 2 x een ArenA uitverkoopt, dan zal ca 25000 dagtickets wel snel kunnen gaan

los daarvan, de weekendkaarten gaan normaal wel hard, maar neem aan net als vorig jaar na 2 dagen de helft verkocht daarvan.
Die weekendkaarten gaan echt niet binnen een uur uitverkopen. De dagtickets van de zondag heeeeel misschien.

Maar het loopt altijd anders bij een festival.
P!nk verkoopt nu vrijwel twee keer de arena uit in een week. Vorig jaar was de Pinkpop vrijdag niet uitverkocht.

Ed Sheeran op Southside / Hurricane en ook daar krijg je gewoon nog tickets.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
ja... inderdaad
al denk ik dat Pinkpop aankomend jaar de weekend tickets uiteindelijk wel als "uitverkocht" gaat bestempelen!
en de dagtickets ben ik helemaal niet zeker.
ik reken momenteel wel op vrijdag en zaterdag alsnog ca 60.000 vrijdag en zaterdag ca 55.000 bezoekers en de zondag denk ik dat 70.000 kan lukken.
en dan hou ik rekening met dat Maneskin populair genoeg is om zelf al meer dan ca 15.000 tickets weg te zetten
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken