Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
En dan ga je zien dat ze er niet staan en gaan we het nog maanden mogen aanhoren 😂
En terecht, verdomme! ;-)

Maar serieus: die 2 namen geeft met toch een beetje hoop in volgende editie want vond het er qua 'grote Barn namen' lang weinig rooskleurig uitzien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
En terecht, verdomme! ;-)

Maar serieus: die 2 namen geeft met toch een beetje hoop in volgende editie want vond het er qua 'grote Barn namen' lang weinig rooskleurig uitzien.
Echt? Ik vond het er deze keer nog is wel rooskleurig uitzien. Zijn veel opties. Hopelijk vallen de opties wat goed deze keer.

Voor de KluB C kan ik me nu al voorstellen dat Pukkelpop alerter was over Kenya Grace en ze daar zal spelen bvb.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Thieske

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Echt? Ik vond het er deze keer nog is wel rooskleurig uitzien. Zijn veel opties. Hopelijk vallen de opties wat goed deze keer.

Voor de KluB C kan ik me nu al voorstellen dat Pukkelpop alerter was over Kenya Grace en ze daar zal spelen bvb.
Heb nog niet echt gezien wat de Fred Again of Rosalia van dit jaar zal zijn, pakweg.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Maar Iggy bezagen we allemaal als een te kleine Barn headliner. Nu denk ik dat ze elke avond wel een mooi duo gaan kunnen vormen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Ja, eigenlijk werkte PJ Harvey volgens mij altijd best goed op main stages, totdat ze in 2011 dat Let England Shake album uitbracht en conceptuelere (en minder rechttoe rechtaan) shows bracht. Toen is dat echt een tentennaam geworden. 2016 was eigenlijk perfect, als tweedelaatste in de Barn (voor Tame Impala). Geweldige show, wat zeg ik, béste show van die editie gewoon. (En gewoon nog op Youtube te bewonderen zag ik).
Blijft de beste one-two die ik ooit al heb meegemaakt op RW.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan en mattman

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Tijd voor een update van de lijst met kanshebbers die op dit forum genoemd worden. Nu vooral aangevuld met artiesten uit de Primavera line-up. In de meeste gevallen staan die bij 'Goede mogelijkheid', tenzij ze (waarschijnlijk) exclusief op Primavera staan of ten tijde van RW (toch ruim een maand later) elders zijn.

Zeker: Foo Fighters, Dua Lipa, Maneskin

Zeer waarschijnlijk: Nothing but Thieves, PJ Harvey, Avril Lavigne , Pearl Jam, the Streets, James Blake, Soulwax, Parkway Drive, de Jeugd van Tegenwoordig, the Last Dinner Party, Amyl and the Sniffers

Goede mogelijkheid: Sam Smith, Keane, Kali Uchis, Wet Leg, Royal Blood, Angèle, Dropkick Murphys, Sum 41, the Offspring, Simple Plan, Gaslight Anthem, the Hives, Elbow, Justice, Fall Out Boy, the Vaccines, Pommelien Thijs, Jungle, the Mysterines, Romy, Unknown Mortal Orchestra, dEUS, Pulp, Brutus, Brihang, Parcels, Parov Stelar, Electric Callboy, Bicep, Kenya Grace, Fontaines DC, IDLES, High Vis, Frank Carter & the Rattlesnakes, Miles Kane, Black Pumas, Alvvays, the Clockworks, Pet Shop Boys, Deftones, Peggy Gou, Badbadnotgood, Charli XCX, Disclosure, Troye Sivan, Scowl, SZA, Blonde Redhead, Ethel Cain, Mitski, American Football, Beth Gibbons, Bikini Kill, Joanna Sternberg, Julie Byrne, Lemon Twigs, Model/Actriz, Phoenix, Pulp, Róisin Murphy, Roosevelt, Shabaka, Slow Pulp, Yo la Tengo

Verrassing: Crowded House, Florence and the Machine, the Cure, Billie Eilish, Queens of the Stone Age, the Kooks, Fontaines DC, the Prodigy, the Killers, Hozier, Nick Cave, Empire State Bastard, Noel Gallagher, Kings of Leon, Snow Patrol, the Smile, Tame Impala, Michael Kiwanuka, Beach House, Air, Slowdive, Turnstile, M83, Primus, Nine Inch Nails, Arlo Parks, Greta van Fleet, Ghost, Weezer, LCD Soundsystem, Depeche Mode, Blur, Overmono, Anohni and the Johnsons, Khruangbin, the Blaze, Sabaton, Frankie and the Witch Fingers, Smith & Burrows, Lenny Kravitz, the Beaches, Placebo, Nabihah Iqbal, King Gizzard & the Lizard Wizard, Lana del Rey, Vampire Weekend, Royel Otis, Sugababes, Chase & Status, Jai Paul, Clipse, FKA Twigs, Nelly Furtado

Kans nihil/afgevallen: Coldplay, Green Day, Smashing Pumpkins, the National, Kendrick Lamar, Ed Sheeran, Bring Me The Horizon, Tool, Suede, Metallica

De lijst wordt langer en langer (dus geef het ook door als we namen echt kunnen schrappen). Tijd dat er weer wat naar de categorie 'Zeker' kan.
 
Laatst bewerkt:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Tijd voor een update van de lijst met kanshebbers die op dit forum genoemd worden. Nu vooral aangevuld met artiesten uit de Primavera line-up. In de meeste gevallen staan die bij 'Goede mogelijkheid', tenzij ze (waarschijnlijk) exclusief op Primavera staan of ten tijde van RW (toch ruim een maand later) elders zijn.

Zeker: Foo Fighters, Dua Lipa, Maneskin

Zeer waarschijnlijk: Nothing but Thieves, PJ Harvey, Avril Lavigne , Pearl Jam, the Streets, James Blake, Soulwax, Parkway Drive, de Jeugd van Tegenwoordig, the Last Dinner Party, Amyl and the Sniffers

Goede mogelijkheid: Sam Smith, Keane, Kali Uchis, Wet Leg, Royal Blood, Angèle, Dropkick Murphys, Sum 41, the Offspring, Simple Plan, Gaslight Anthem, the Hives, Elbow, Justice, Fall Out Boy, the Vaccines, Pommelien Thijs, Jungle, the Mysterines, Romy, Unknown Mortal Orchestra, dEUS, Pulp, Brutus, Brihang, Parcels, Parov Stelar, Electric Callboy, Bicep, Kenya Grace, Fontaines DC, IDLES, High Vis, Frank Carter & the Rattlesnakes, Miles Kane, Black Pumas, Alvvays, the Clockworks, Pet Shop Boys, Deftones, Peggy Gou, Badbadnotgood, Charli XCX, Disclosure, Troye Sivan, Scowl, SZA, Blonde Redhead, Ethel Cain, Mitski, American Football, Beth Gibbons, Bikini Kill, Joanna Sternberg, Julie Bkyrne, Lemon Twigs, Model/Actriz, Phoenix, Pulp, Róisin Murphy, Roosevelt, Shabaka, Slow Pulp, Yo la Tengo

Verrassing: Crowded House, Florence and the Machine, the Cure, Billie Eilish, Queens of the Stone Age, the Kooks, Fontaines DC, the Prodigy, the Killers, Hozier, Nick Cave, Empire State Bastard, Noel Gallagher, Kings of Leon, Snow Patrol, the Smile, Tame Impala, Michael Kiwanuka, Beach House, Air, Slowdive, Turnstile, M83, Primus, Nine Inch Nails, Arlo Parks, Greta van Fleet, Ghost, Weezer, LCD Soundsystem, Depeche Mode, Blur, Overmono, Anohni and the Johnsons, Khruangbin, the Blaze, Sabaton, Frankie and the Witch Fingers, Smith & Burrows, Lenny Kravitz, the Beaches, Placebo, Nabihah Iqbal, King Gizzard & the Lizard Wizard, Lana del Rey, Vampire Weekend, Royel Otis, Sugababes, Chase & Status, Jai Paul, Clipse, FKA Twigs, Nelly Furtado

Kans nihil/afgevallen: Coldplay, Green Day, Smashing Pumpkins, the National, Kendrick Lamar, Ed Sheeran, Bring Me The Horizon, Tool, Suede, Metallica

De lijst wordt langer en langer (dus geef het ook door als we namen echt kunnen schrappen). Tijd dat er weer wat naar de categorie 'Zeker' kan.
Prachtige lijst, Joss.

De meeste van m'n favorieten staan in de 'goede mogelijkheid', mijn grootse wensen in bold. LCD Soundsystem is dat overigens ook, staan letterlijk tijdens RW in Frankrijk, beter kan het niet vallen. The Smile tourt blijkbaar ook de hele zomer. Vampire Weekend en FKA Twigs helaas naar 'kans nihil': die staan exclusief in Barcelona. En Joost zie ik (helaas voor velen) ook als een KlubC afsluiter kanshebber...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Prachtige lijst, Joss.

De meeste van m'n favorieten staan in de 'goede mogelijkheid', mijn grootse wensen in bold. LCD Soundsystem is dat overigens ook, staan letterlijk tijdens RW in Frankrijk, beter kan het niet vallen. Vampire Weekend en FKA Twigs helaas naar 'kans nihil': die staan exclusief in Barcelona.
Als dat 'exclusief' inderdaad een no-go is kunnen ze naar 'kans nihil'. Dat geldt dan ook voor Jai Paul en Clipse. We gaan 'fingers crossed' LCD Soundsystem promoveren.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.413
1.914
In de breedte een mooie jaargang precies. Mail je die lijst even naar Schuermans en trawanten Joss?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Waarschijnlijk en slaan ze er wel telkens in om het omgekeerde te doen van wat Matt wilt :LOL: . Stoute Schuer en trawanten!
Bij dezen wil ik heel graag Avril Lavigne, Sam Smith, Sum41, Limp Bizkit, Milk Inc, The Offspring, Parov Stelar, Pommelien Thijs en Joost op de lineup. Miles Kane, Royal Blood, Yungblud en Nothing But Thieves lijken me ook eens leuk voor de verandering. En eindelijk eens Pearl Jam natuurlijk!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Oké, The Smile en LCD Soundsystem. Daar heb je m'n 2 ultieme Barn boekingen van het jaar.
Bij mij zijn dit PJ Harvey en Pulp.

Al zou ik met The Smile en LCD Soundsystem ook wel kunnen leven hoor, op zijn zachtst uitgedrukt :)

En als Bicep (met dat nieuwe album) te groot geworden is voor KluB C, dan mogen zij ook een topplek in de Barn hebben van mij, net zoals Jungle.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Bij mij zijn dit PJ Harvey en Pulp.

Al zou ik met The Smile en LCD Soundsystem ook wel kunnen leven hoor, op zijn zachtst uitgedrukt :)

En als Bicep (met dat nieuwe album) te groot geworden is voor KluB C, dan mogen zij ook een topplek in de Barn hebben van mij, net zoals Jungle.
Kan Bicep niet eens een keertje de main afsluiten na een Maneskin en zie hoe dat gaat?
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.413
1.914
Bij dezen wil ik heel graag Avril Lavigne, Sam Smith, Sum41, Limp Bizkit, Milk Inc, The Offspring, Parov Stelar, Pommelien Thijs en Joost op de lineup. Miles Kane, Royal Blood, Yungblud en Nothing But Thieves lijken me ook eens leuk voor de verandering. En eindelijk eens Pearl Jam natuurlijk!
Deze wil ik toch even quoten. Gewoon voor binnen een paar maanden :sneaky:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken