Concertaankondigingen

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.101
Voor mij in ieder geval het Amsterdams hipster-, lees praat-, publiek. Steevast het meest kutte publiek wat er is zoals ik het ervaar. Nog nooit een voorprogramma daar normaal kunnen zien.
Publiek ligt toch echt aan de show hoor. Bon Iver was geweldig publiek.
Radiohead in de (toen nog) Heineken Music Hall in 2016 trok echt een geweldig enthousiast en respectvol publiek, maar dat zal inderdaad ook vooral aan de band liggen lijkt me. Verder daar ook altijd wel aangename optredens bijgewoond, zoals The National in 2017.
Sluit me erbij aan dat het echt aan de artiest zal liggen welk publiek het aantrekt. Bij bijvoorbeeld Steven Wilson of A Perfect Circle nergens last van gehad.

King Gizzard ben ik wel serieus over aan het twijfelen vanwege die zaal (en de prijs ook tbh, geeft al zoveel geld uit aan die band :LOL:)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
K-popgroep IVE komt volgend jaar naar Nederland. De zeskoppige Zuid-Koreaanse vrouwenband geeft op 13 juni een optreden in de Ziggo Dome in Amsterdam. De kaartverkoop begint volgende week vrijdag.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
K-popgroep IVE komt volgend jaar naar Nederland. De zeskoppige Zuid-Koreaanse vrouwenband geeft op 13 juni een optreden in de Ziggo Dome in Amsterdam. De kaartverkoop begint volgende week vrijdag.
Blijf me verbazen over het feit dat die K-pop acts meteen dit soort zalen vullen. Of ja, meteen in dit soort zalen staan. Of ie vol gaat zitten, weet ik natuurlijk niet.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.657
Heeft iemand een plattegrond van de show van Epica in Afas? Zie opeens een golden circle en premium zitkaarten. Vraag me dus af hoe ze dat gaan aanpakken daar.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
855
561
Blijf me verbazen over het feit dat die K-pop acts meteen dit soort zalen vullen. Of ja, meteen in dit soort zalen staan. Of ie vol gaat zitten, weet ik natuurlijk niet.
Dit soort acts gaat pas concerten geven als ze grote zalen kunnen uitverkopen. Ik zie dat ze ook in Zuid-Korea nog geen 5 concerten hebben gegeven. Wel heel veel optredens in TV-programma's en als onderdeel van een concert waar 10 acts elk een paar nummers doen. Daar bouwen ze hun populariteit mee op.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Dit soort acts gaat pas concerten geven als ze grote zalen kunnen uitverkopen. Ik zie dat ze ook in Zuid-Korea nog geen 5 concerten hebben gegeven. Wel heel veel optredens in TV-programma's en als onderdeel van een concert waar 10 acts elk een paar nummers doen. Daar bouwen ze hun populariteit mee op.
Veel optredens heb je niet nodig ook met band T-shirtjes van 60,-
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
217
189
Blijf me verbazen over het feit dat die K-pop acts meteen dit soort zalen vullen. Of ja, meteen in dit soort zalen staan. Of ie vol gaat zitten, weet ik natuurlijk niet.
Het zou me verbazen als ze de Ziggo Dome vullen. En dat is geen sneer naar de groep, maar een groep die al langer meegaat en van vergelijkbare populariteit verkoopt net de AFAS uit.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
Dit soort acts gaat pas concerten geven als ze grote zalen kunnen uitverkopen. Ik zie dat ze ook in Zuid-Korea nog geen 5 concerten hebben gegeven. Wel heel veel optredens in TV-programma's en als onderdeel van een concert waar 10 acts elk een paar nummers doen. Daar bouwen ze hun populariteit mee op.
Ok, dat snap ik. Maar - en houd in gedachten dat ik de 40 al ben gepasseerd - vind het dan nog steeds bijzonder dat ze ook buiten Korea/Azië dan blijkbaar genoeg populariteit hebben opgebouwd om in de grootste concertzalen te staan. En de ticketprijzen liegen er vaak ook niet om (al lijkt het hier nog enigszins mee te vallen met een vanaf prijs van € 56).
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.034
IVE is wel echt een van de populairste nieuwkomers in het genre. Ziggo Dome is gewaagd hoor, maar zal zeker niet slecht verkopen. Ik durf eigenlijk wel gokken dat het tegen juni misschien uitverkoopt.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.034
Veel optredens heb je niet nodig ook met band T-shirtjes van 60,-
Lame, k-pop merch is niet duurder dan bij eender welke andere groep in dat soort zalen.

Dit soort acts gaat pas concerten geven als ze grote zalen kunnen uitverkopen. Ik zie dat ze ook in Zuid-Korea nog geen 5 concerten hebben gegeven. Wel heel veel optredens in TV-programma's en als onderdeel van een concert waar 10 acts elk een paar nummers doen. Daar bouwen ze hun populariteit mee op.
Op zich ook niet echt waar. Je hebt best wel wat acts die kleiner blijven en gewoon touren (Pixy binnenkort in P60, Dreamcatcher in 013, in België vaak dingen in La Madeleine of de AB). Het ding is dat het genre voor de meesten hier onder de radar blijft tot ze plots zo'n uitschieter zien als IVE.

Het is wel zo dat het soms verrassend aanvoelt omdat k-pop groepen heel internationaal touren waardoor ze minder vaak in Europa te zien zijn. Op zich is IVE even snel naar Ziggo gegroeid als bijvoorbeeld Fred Again... maar die laatste heb je wel al tig keren kunnen zien, elke keer in een grotere venue. Daarom voelt deze aankondiging hier net iets artificiëler aan, maar op zich komt het op hetzelfde neer.

K-pop zit ook gewoon een beetje in die vreemde fase waarin de niche zo groot is geworden dat het geen niche meer is, maar ook nog geen mainstream. Dat + TikTok.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Lame, k-pop merch is niet duurder dan bij eender welke andere groep in dat soort zalen.


Op zich ook niet echt waar. Je hebt best wel wat acts die kleiner blijven en gewoon touren (Pixy binnenkort in P60, Dreamcatcher in 013, in België vaak dingen in La Madeleine of de AB). Het ding is dat het genre voor de meesten hier onder de radar blijft tot ze plots zo'n uitschieter zien als IVE.

Het is wel zo dat het soms verrassend aanvoelt omdat k-pop groepen heel internationaal touren waardoor ze minder vaak in Europa te zien zijn. Op zich is IVE even snel naar Ziggo gegroeid als bijvoorbeeld Fred Again... maar die laatste heb je wel al tig keren kunnen zien, elke keer in een grotere venue. Daarom voelt deze aankondiging hier net iets artificiëler aan, maar op zich komt het op hetzelfde neer.

K-pop zit ook gewoon een beetje in die vreemde fase waarin de niche zo groot is geworden dat het geen niche meer is, maar ook nog geen mainstream. Dat + TikTok.
Excuus, je hebt helemaal gelijk! Mijn hoofd zat bij de T-shirts van charlotte de Witte en consorten...
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.034
Oh ja, die waren zelfs €100 als ik me niet vergis. Dát is pas een scam!
 
  • Wow
Waarderingen: slyke

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
217
189
Bij de merch van Kobosil (techno act net als CDW) onder de naam 44 Label Group gaan shirts al richting de €200 (en zelfs er nog ver overheen). Is op dat punt misschien wel gewoon een kledinglijn en niet traditionele merch, maar toch.
 
  • Wow
Waarderingen: Thisso

zworp3

Support act
17 mei 2018
855
561
Op zich ook niet echt waar. Je hebt best wel wat acts die kleiner blijven en gewoon touren (Pixy binnenkort in P60, Dreamcatcher in 013, in België vaak dingen in La Madeleine of de AB). Het ding is dat het genre voor de meesten hier onder de radar blijft tot ze plots zo'n uitschieter zien als IVE.
Ik bedoelde dan ook niet K-Pop acts in het algemeen, maar een act als Ive, die van begin af aan al groot is neergezet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.923
1.871
Bij de merch van Kobosil (techno act net als CDW) onder de naam 44 Label Group gaan shirts al richting de €200 (en zelfs er nog ver overheen). Is op dat punt misschien wel gewoon een kledinglijn en niet traditionele merch, maar toch.
Meer een kledingmerk ja. Alle 'coole' (instagram) DJ's krijgen deze shirts opgestuurd en dragen ze vaak op filmpjes. Vervolgens willen mensen dat ook en kopen ze het voor een veels te hoog bedrag.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.470
Maak anders een K-/J-/C-pop-topic aan... Deze discussie blijft terugkomen.

In ieder geval, waar waren we gebleven? Oh ja, heel veel namen! Ik herhaal wat van de afgelopen dagen en voeg wat extra's toe.

Iron Jinn komt toch niet mee met Colour Haze naar het Burgerweeshuis. Swan Valley Heights wel (12 november).
Donkey Kung Fu is support bij The Hickey Underworld in de Nieuwe Nor (17 november).
Docile Bodies is support bij Vision Video in de Nieuwe Nor (19 november).
Hemp Gru op 2 december naar Bibelot. Tickets zijn al in de verkoop.
Mellie is ook support bij Sophia in Mezz (8 december).
Heidevolk en Vanaheim op 22 december naar de Pul en 23 december naar Tivoli. Verkoop 10 november 10.00.
De Jeugd van Tegenwoordig ook op 23 december naar Paradiso. Tickets zijn al in de verkoop. Daarnaast komt er ook een voorjaarstour aan, voor nu bekend: 16 mei Effenaar en 24 mei Paradiso. Verkoop 17 november 10.00.
Cloud Café, Mood Bored, Max Hell, Liam Pek, Hiqpy, Steve French en Loupe op 3 januari naar Paradiso (onder de noemer Indiestad Nieuwjaarsborrel). Tickets zijn al in de verkoop.
Leuk Dat Je D'r Bent Band op 18 januari met een extra show naar Tivoli. Tickets zijn al in de verkoop.
Pearl & the Oysters op 19 januari naar V11. Tickets zijn al in de verkoop.
Copperhead County op 28 januari naar Gigant. Entree is gratis.
Dotan op 29 januari naar Carré. Verkoop 10 november 10.00.

Nawras Altaky (ft. MaDaBa & Qusai Sroor) op 2 februari naar Paradox. Tickets zijn al in de verkoop.
Het optreden van James Marriott is verplaatst van Bitterzoet naar Tolhuistuin (4 februari).
Ilse DeLange met een theatertour: 6 februari Theater de Lievekamp (Oss), 16 Schouwburg de Kring (Roosendaal), 17 De Tamboer (Hoogeveen), 22 Musis, 23 DNK-Theater (Assen), 1 maart Wilminktheater (Enschede), 2 De Maaspoort (Venlo), 8 Theater de Storm (Winterswijk), 9 TAQA Theater de Vest (Alkmaar), 15 Stadstheater Zoetermeer, 19 Deventer Schouwburg, 27 Theater de Stoep (Spijkenisse) en 29 De Lawei (Drachten). Tickets zijn al in de verkoop.
Jana Horn op 7 februari naar de Kromme Haring (Utrecht). Tickets zijn al in de verkoop.
Suzan & Freek dus met een clubtour: 16 februari 013, 18 Paradiso (2 keer), 23 Tivoli, 2 maart Muziekgieterij Maastricht, 15 Doornroosje, 26 Amare, 28 Muziekcentrum Enschede en 4 april De Oosterpoort. Verkoop 10 november 10.00, met een paar VVK's.
Thomas Day op 19 februari naar Paradiso. Verkoop 10 november 10.00.
Mooon op 22 februari naar de Effenaar. Verkoop 10 november 10.00.
XII Thorns is support bij Distant en For I Am King in de Oefenbunker (24 februari).
NEWT en Melqui op 25 februari naar Paradiso. Verkoop 10 november 11.00.
Daisz op 25 februari naar Mezz. Verkoop 10 november 10.00.
Chxrry22 op 26 februari naar Paradiso. Verkoop 17 november 10.00.
Divided is support bij Crouch in de Nieuwe Nor (29 februari).
Lewis OfMan op 29 februari naar Tolhuistuin. Tickets zijn al in de verkoop.

Ismena is support bij Kingfisher Sky in de Nieuwe Nor (1 maart).
Sirens of Lesbos op 29 februari naar BIRD en 1 maart naar Paradiso. Tickets zijn al in de verkoop.
L'Rain op 1 maart naar Ekko. Verkoop 10 november 11.00.
The Silhouettes Project op 2 maart naar Tolhuistuin. Tickets zijn al in de verkoop, maar staat, gek genoeg, nog niet op de site. Volgens mij is 't een project met wat artiesten.
Alela Diane op 3 maart naar Muziekgieterij Maastricht, 5 maart naar Tivoli en 6 maart de Nieuwe Kerk (Den Haag). Verkoop 10 november 10.00 voor alles, maar voor Den Haag 12.00.
Sainté op 4 maart naar de Melkweg. Verkoop 13 november 11.00.
The Mocks op 7 maart naar Paradiso. Verkoop 22 november 10.00.
Tricky op 7 maart naar Paradiso. Verkoop 17 november 10.00.
Air (Play Moon Safari) op 8 maart naar Paradiso. Verkoop 17 november 10.00.
Cynic en Obscura voegen zich bij Persefone, Hypno5e, Stellar Circuits en Lampr3a in Dynamo (10 maart).
Bittersweethearts op 17 maart naar Gigant. Entree is gratis.
Emotional Oranges op 18 maart naar de Melkwegg. Verkoop 17 november 10.00, VVK 15 november 10.00.
Joël Borelli op 22 maart naar AFAS Live. Verkoop 9 november 12.00.
Toontje Lager ook op 22 maart naar Gigant. Tickets zijn al in de verkoop.
Izo FitzRoy op 27 maart naar de Melkweg. Verkoop 17 november 11.00, VVK 15 november 11.00.
Nederlands Blazers Ensemble & Duda Paiva Company op 29 maart naar Paradiso. Tickets zijn al in de verkoop.
Donny Benét ook op 29 maart naar Doornroosje en 30 maart naar Paradiso. Verkoop 10 november 11.00.

Jalen Ngonda op 2 april naar Tolhuistuin. Verkoop 10 november 11.00.
Projector op 4 april naar Luxor Live, 5 april naar Patronaat en 6 april naar de Oefenbunker. Verkoop 10 november 11.00.
Hideous op 5 april naar Café Wilhelmina. Verkoop 8 december 10.00.
Speedy J Presents STOOR Live op 13 april naar Paradiso. Verkoop 16 november 12.00.
Chef'Special dus met een clubtour: 13 april Doornroosje, 19 De Oosterpoort, 21 Paradiso, 25 Paard, 26 Effenaar. 2 mei Tivoli, 17 Muziekgieterij Maastricht en 19 013. Verkoop 10 november 10.00.
Folk Hogan op 14 april naar Gigant. Entree is gratis.
Lime Garden op 18 april naar Paradiso. Verkoop 15 november 11.00.
Matt Perriment op 18 april naar Café 't Rozenknopje. Verkoop 18 december 11.00.
Dragged Under op 23 april naar Dynamo. Verkoop 10 november 11.00.
Fischer-Z op 24 april naar Tivoli. Verkoop 11 november 10.00.
Louis Culture op 24 april naar Paradiso. Tickets zijn al in de verkoop.
Slum Village ook op 25 april naar het Burgerweeshuis. Tickets zijn al in de verkoop.

Typhoon dus met een clubtour: 2 mei BIRD, 11 Hedon, 16 Tivoli, 17 Doornroosje, 19 De Oosterpoort en 31 Patronaat.Verkoop 10 november 10.00.
Nick Mulvey op 6 en 7 mei naar Paradiso. Verkoop 10 november 11.00.
Natalie Jane op 8 mei naar de Melkweg. Verkoop 17 novenber 10.00, VVK 14 november 10.00.
Coldplace en The @SheeranTribute op 9 mei naar de Groene Engel. Tickets zijn al in de verkoop.
Slash N' Roses, Cross Road en ACinDC op 10 mei naar Mezz (onder de noemer Legends of Rock Tribute Tour). Tickets zijn al in de verkoop.
The Paperboys op 11 mei naar P60. Tickets zijn al in de verkoop.
King Gizzard & the Lizard Wizard en Grace Cummings op 23 mei naar AFAS Live. Verkoop 10 november 10.00, VVK 8 en 9 november 10.00.
Darren Kiely op 24 mei naar de Melkweg. Verkoop 17 november 10.00, VVK 16 november 10.00.
UK Subs op 27 mei naar de Melkweg. Verkoop 9 november 12.00.
Louane op 29 mei naar Paradiso. Tickets zijn al in de verkoop.

IVE op 13 juni naar de Ziggo Dome. Verkoop 17 november 10.00, VVK 16 november 10.00.
Just Like Elton op 6 september naar Mezz. Tickets zijn al in de verkoop.
Epica met Orchestra & Choir op 20 september naar AFAS Live. Verkoop 10 november 10.00, VVK 8 november 17.00 en 9 november 10.00. Het is niet duidelijk welk orkest en koor het zijn, toch? Da's toch jammer.
New Purple Celebration op 22 september naar de Effenaar. Verkoop 17 november 10.00.
The The op 22 en 23 september naar Paradiso. Verkoop 17 november 10.00.
Gipsy Kings (ft. Nicolas Reyes) op 1 oktober naar AFAS Live. Verkoop 17 november 10.00.
Y&T op 11 oktober naar Victorie, 12 De Pul, 13 Hedon en 15 De Nieuwe Nor. Tickets zijn al in de verkoop.

Voor België:
TAKH is support bij Explosions in the Sky in de Roma (11 november).
Swan Valley Heights is support bij Colour Haze in Botanique (15 november).
Stoop Kid op 26 november naar het Depot. Entree is gratis.
BRUANT is support bij Glauque in Botanique (1 december). Ook komt Glauque op 13 januari naar Le Delta (Namur) en 22 maart naar Reflektor. Verkoop 9 november 10.00 voor Reflektor, Namur is al in de verkoop.
Loverman en Ayco Duyster & Eppo Janssen (DJ-set) op 13 januari naar Hnita Jazz Club. Tickets zijn al in de verkoop.
Ão op 18 februari naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
Suzan & Freek op 24 februari naar de Roma, 22 maart Trixxo Theater (Hasselt) en 23 Waregem Expo. Verkoop 10 november 10.00.
L'Rain op 29 februari naar Cactus. Verkoop 10 november 11.00.
Vitja Pauwels' Early Life Forms en Grdina + Lillinger op 29 februari naar Ha Concerts. Tickets zijn al in de verkoop.
Donny Benét op 16 maart naar de Roma. Verkoop 10 november 10.00.
Francis Cabrel op 18 maart naar de Roma. Tickets zijn al in de verkoop.

Jalen Ngonda op 1 april naar Leuven. Verkoop 10 november 11.00. Locatie is nog niet bekend, maar zal wel het Depot zijn.
So La Lune op 6 april naar La Madeleine. Tickets zijn al in de verkoop.
Amaro Freitas op 7 april naar Cactus. Tickets zijn al in de verkoop.
RORI op 10 april naar Reflektor. Verkoop 10 november 10.00.
10cc op 12 april naar de Roma. Verkoop 10 november 10.00.
King Gizzard & the Lizard Wizard en Grace Cummings op 15 mei naar Vorst Nationaal. Verkoop 10 november 10.00.
Soolking op 23 mei naar de ING Arena. Verkoop 10 november 12.00.
Stef Bos ook op 2 juni naar de Roma. Tickets zijn al in de verkoop.
Y&T op 18 oktober naar Wilde Westen. Tickets zijn al in de verkoop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken