Graspop Metal Meeting 2024

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.405
2.940
Eens,en ik ben groot Maiden fan.Enorm getwijfeld door de Graspop show om de laatste passage in Ziggo dome te gaan kijken.In Ziggo waren ze in topvorm,een van de beste keren dat ik ze gezien heb.
Alleen al door de recensies van die show hoop ik dat ze volgend jaar weer in Dessel staan! Baal nog steeds dat ik niet in de Ziggo was die avond🫣
 
  • Leuk
Waarderingen: Crusader

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
gaat creed nu echt een reunie houden om daarna enkel maar twee cruises in te plannen? ik heb wel nog hoop voor een europese tour maar lijkt me niet logische om niet eerst in amerika te touren
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
gaat creed nu echt een reunie houden om daarna enkel maar twee cruises in te plannen? ik heb wel nog hoop voor een europese tour maar lijkt me niet logische om niet eerst in amerika te touren
Nou het is toch alleen Scott Stapp die bij Alter Bridge / Creed komt zingen want de rest van de band is toch gelijk gebleven dacht ik? Dus waarom zou dat niet kunnen voor 2 shows?
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
360
518
The first 22 bands are ready for the COPENHELL 2024 festival poster: DROPKICK MURPHYS, MACHINE HEAD, DIE KRUPPS, HIGH ON FIRE, MADBALL, HARDY, SHADOW OF INTENT, KHEMMIS, FU MANCHU, LACK, 1349, HEXIS, ZULU, NAKKEKNAEKKER, ENFORCED, JUNGLE ROT, PLAGUEMACE, SANGUISUGABOGG, INSANITY ALERT, KNIFE, DVNE and MAKE THEM SUFFER. The festival takes place on June 19-22, 2024 – ticket sales will open via Ticketmaster on October 6 at 10:00.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Ja Timmetje, net zoals Pearl Jam na 2 jaar al opnieuw op Werchter kan staan, kan Iron Maiden ook na 2 jaar weer op graspop staan.
Hoezo ben je daar nog verbaasd over eigenlijk :ROFLMAO:

Ter aanvulling: Maiden stond er reeds in 22 (20) 18 16 13 08 07 05 03 00 96. Het is dus bijna meer regel dan uitzondering dat ze binnen de 2 jaar terugkeren.
Maiden is altijd wel top idd, maar ik zou het ook toejuichen als men de lijn van afgelopen jaar door tret waarbij we toch een aantal frisse nieuwe Headliners/ Subheadliners hadden. Er zijn toch bands die dat inmiddels verdienen? De echte grote namen ( Slipknot wat tam in mijn ogen) en GnR (met het valse gekrijs) waren toch wel de grootste namen en vielen ook gelijk het meeste tegen. Ik weer niet of Ax7 de laatste keer dat ze er waren al HL waren ( ik heb persoonlijk niets met die band) maar die zouden toch een mooie. HL zijn samen met bijv BMTH op het andere mainstage. Een Lamb of God verdiend nu ook wel een HL slot vind ik en wellicht een ECB die volgens mij ook gewoon de hele weide van 60k mensen wel aan het springen krijgen. En dan zijn er vast ook nog wel 10/12 andere bands te noemen die kunnen Headlinen. Ik zou ook graag een FiR zien maar die zijn al 10 jaar niet in Europa geweest.
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: Timmetje en Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
leuke namen: dropkick murphys, shadow of intent, make them suffer. maar voor mij nog geen wow namen
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.281
3.853
Fantastisch dat High On Fire weer naar Europa komt. Grote kans dat OM ook deze kant opkomt (zullen niet op GMM staan). Wellicht ook een paar Sleep shows dan.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.709
7.506
Vorig seizoen:

20 oktober: Def Leppard + Mötley Crüe
3 november: Slipknot
7 november: Parkway Drive
10 november: Ghost
17 november: Gojira
24 november: pakket van 103 namen
21 februari: Guns N' Roses
23 februari: pakket van 28 namen
31 maart: Machine Head + poster + laatste namen
21 april: timetable bekend
30 mei: laatste aanpassingen door last-minute annuleringen etc.

Dus als we dit aanhouden hebben we nog twee rustige weken te gaan. Ben benieuwd!

Om even de aankondiging van Copenhell hier naast te leggen van vorig jaar:

19 oktober: 10 namen (inclusief Parkway Drive)
20 oktober: Def + Motley
21 oktober: 13 namen
3 november: Slipknot + 8 namen
22 november: Pantera, Ghost, Gojira + 2
24 januari: Billy Gibbons feat ...
10 februari: 10 namen
21 februari: Guns N Roses
15 maart: 5 namen
(verder volgens mij niks meer, maar misschien wat gemist)

Duurt misschien niet lang meer!
 
  • Wow
Waarderingen: gerbthederp

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
263
407
Om even de aankondiging van Copenhell hier naast te leggen van vorig jaar:

19 oktober: 10 namen (inclusief Parkway Drive)
20 oktober: Def + Motley
21 oktober: 13 namen
3 november: Slipknot + 8 namen
22 november: Pantera, Ghost, Gojira + 2
24 januari: Billy Gibbons feat ...
10 februari: 10 namen
21 februari: Guns N Roses
15 maart: 5 namen
(verder volgens mij niks meer, maar misschien wat gemist)

Duurt misschien niet lang meer!
AC DC aankondiging als power trip is geweest. (Een man mag toch hopen) Veel mensen vermoeden(/hopen) dat ACDC na powertrip hun world tour aankondigd, als ik t zo bekijk in de reacties onder hun post laatst.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
257
523
Maiden is altijd wel top idd, maar ik zou het ook toejuichen als men de lijn van afgelopen jaar door tret waarbij we toch een aantal frisse nieuwe Headliners/ Subheadliners hadden. Er zijn toch bands die dat inmiddels verdienen? De echte grote namen ( Slipknot wat tam in mijn ogen) en GnR (met het valse gekrijs) waren toch wel de grootste namen en vielen ook gelijk het meeste tegen. Ik weer niet of Ax7 de laatste keer dat ze er waren al HL waren ( ik heb persoonlijk niets met die band) maar die zouden toch een mooie. HL zijn samen met bijv BMTH op het andere mainstage. Een Lamb of God verdiend nu ook wel een HL slot vind ik en wellicht een ECB die volgens mij ook gewoon de hele weide van 60k mensen wel aan het springen krijgen. En dan zijn er vast ook nog wel 10/12 andere bands te noemen die kunnen Headlinen. Ik zou ook graag een FiR zien maar die zijn al 10 jaar niet in Europa geweest.
Ben het wel met je eens. Iron Maiden begint een beetje de huisband van GMM te worden, elke twee jaar komen ze een keer langs. Als één van de oude rotten in het vak die nog steeds top zijn zou het een heel veilige keuze zijn. Niks mis mee als je ook nieuwe headliners een kans geeft.

Slipknot vond ik dus ook een beetje tam, al hadden die wel Pantera en Parkway Drive als 'voorprogramma' waar ze gewoon niet tegenop konden want die gaven alles en waren top! Misschien omdat Clown er niet bij was, of gewoon gedoe binnen de band, de energie was er niet.

A7X zal zeker headlinen als ze komen, BMTH idem. Zouden ook twee 'nieuwe' headliners zijn. Lamb of God zou ook wel in aanmerking komen, al vraag ik me af of ze groot genoeg zijn? Van mij mag het hoor, maar zie dit alleen gebeuren als de dagbezetting iets minder is of naast een andere grote headliner.

ECB ben ik ook heel benieuwd naar. Lijkt wat vroeg voor een headline spot, je zult er iets sterks naast moeten hebben. Misschien zou een undercard beter zijn om de komende jaren de stap naar headliner te maken. Maar denk wel dat ze een volle wei aan het springen kunnen krijgen en kunnen opwarmen voor een grote(re) headliner.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.211
7.467
AC DC aankondiging als power trip is geweest. (Een man mag toch hopen) Veel mensen vermoeden(/hopen) dat ACDC na powertrip hun world tour aankondigd, als ik t zo bekijk in de reacties onder hun post laatst.
tja je kunt hopen wat je wilt maar als die naar Belgie komen is het zeker geen Graspop.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.046
2.675
The first 22 bands are ready for the COPENHELL 2024 festival poster: DROPKICK MURPHYS, MACHINE HEAD, DIE KRUPPS, HIGH ON FIRE, MADBALL, HARDY, SHADOW OF INTENT, KHEMMIS, FU MANCHU, LACK, 1349, HEXIS, ZULU, NAKKEKNAEKKER, ENFORCED, JUNGLE ROT, PLAGUEMACE, SANGUISUGABOGG, INSANITY ALERT, KNIFE, DVNE and MAKE THEM SUFFER. The festival takes place on June 19-22, 2024 – ticket sales will open via Ticketmaster on October 6 at 10:00.
Die Krupps 👏👏👏

 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Mark's Kal

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Ik zou het ook eens heerlijk vinden om Avantasia eens te zien op het affiche!
Heb de show in Oberhausen gezien dit jaar en dat was de enige Europese show van het jaar. Wat me laat denken dat ze toch meer shows gaan doen komend jaar.
België hebben ze sinds 2019 niet meer gedaan, en dat was toen Alcatraz.
Lijkt mij best een mooie main 2 afsluiter!

Blind Guardian staat ook hoog op m'n lijstje! Beginnen steeds meer shows aan te kondigen voor 2024 waaronder een paar festivals door de zomer heen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en jasper79

Gebruikers die dit onderwerp bekijken