Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.713
8.622
Guns n Roses op herhaling. 😝

AC/DC misschien? Of Faith No More?
AC/DC lijkt me voor beide festivals geen kanshebber
FNM zou kunnen ja, maar verwacht niet dat die een optie waren voor 2023 eerlijk gezegd
Hopelijk geen Volbeat...
Ah ja fuck dat kan ook nog
Rammstein is not possible, we are looking for a band that was in the running for festival season 2023. they were doing a stadium tour at the time so they never were an option.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en SweetJesus

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
406
614
Als ik het goed heb begrepen afgelopen zomer was Machine Head inderdaad voorzien voor 2024, maar door change of plans andere headliner en maanden lobbywerk is dat verandert.

Benieuwd of die afgesprongen headliner in 2024 Graspop of werchter zal doen!
Oh c’mon, give us a name or at least a hint!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.713
8.622
En die kan ook op Werchter staan. Heeft in het verleden namelijk ook op Pinkpop gestaan.
dat was vooral omdat Pinkpop een keer een metal dagje wilde maken. dat hebben ze daarna ook nooit meer gedaan.
Avenged Sevenfold zou in deze tijd echt niet op Werchter of Pinkpop staan
die gaan gewoon de metal festivals af en headline spots pakken, in plaats van subben op majors
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
354
728
er is niets nieuws aan nee, maar het is wel 6 jaar geleden dat ze er stonden.
dat is toch verfrissender dan een band die er om de 2 jaar staat of zelfs 2 edities achter elkaar in 2019 en 2022

Als ze elke keer zouden komen wanneer dat de bedoeling was, zou het niet zo lang geleden zijn. Lijken er nogal op te kicken om hun tours te annuleren.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.855
3.971
door change of plans andere headliner
Bedoel je dan de headliner van plan A B C of D? Want ik geloof er echt helemaal niets van dat Machine Head laten overvliegen voor 1 show en een hele aanpassing aan verder plannen als plan B gediend heeft.
 

Kolumnus

Randprogramma
17 mrt 2022
146
109
Maar die stonden ook niet op Hellfest dit jaar. Wel in 2019.
Ik bedoelde Puscifer. Ik kan me voorstellen dat er individuele TOOL shows gepland waren tijdens de Puscifer tour, vergelijkbaar met die in Amerika. TOOL en Puscifer stonden soms zelfs tegelijkertijd in de line-up. Ik denk dat de plannen werden geannuleerd omdat Adam Jones in de zomer een baby verwachtte.

Ik kan me TOOL in 2024 in Europa in de zomer heel realistisch voorstellen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.355
5.966
Bedoel je dan de headliner van plan A B C of D? Want ik geloof er echt helemaal niets van dat Machine Head laten overvliegen voor 1 show en een hele aanpassing aan verder plannen als plan B gediend heeft.
Had toch begrepen dat ze lang met een ander plan zaten voor de vrijdag. Maar band in kwestie gaf maar geen go. Ergens is dan onderweg dat MH plan gekomen. Wat natuurlijk vet geregeld is en ook wat voeten in de aarde had.
Maar zoiets zie je elders ook wel relatief snel geregeld worden. Het is vooral pushen zodra je ziet dat er een waterkansje is.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.713
8.622
Bedoel je dan de headliner van plan A B C of D? Want ik geloof er echt helemaal niets van dat Machine Head laten overvliegen voor 1 show en een hele aanpassing aan verder plannen als plan B gediend heeft.
Dat lijkt mij dan weer echt een plan B, een soort van noodoplossing. Wel één die fantastisch heeft gewerkt uiteraard.
Was jij niet één van de mensen met inside info dat Graspop achter de schermen in paniek op zoek was naar een nieuwe headliner? of herinner ik me dat verkeerd.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.875
5.269
Southside en hurricane hebben toen ook moeten schakelen dus moet wel ergens zijn dat Graspop die headliner met hen deelde en dus een band is die op beide Graspop en Werchter kan.

In dat geval lijkt mij SOAD aannemelijk als optie die weggevallen was.

Of misschien the who die een paar shows had vorige zomer?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.454
694
Southside en hurricane hebben toen ook moeten schakelen dus moet wel ergens zijn dat Graspop die headliner met hen deelde en dus een band is die op beide Graspop en Werchter kan.

In dat geval lijkt mij SOAD aannemelijk als optie die weggevallen was.

Of misschien the who die een paar shows had vorige zomer?

Ik denk ook wel dat het om SOAD gaat. Sinds die geannuleerde tour in 2020 zijn er elk jaar geruchten, maar de bandleden lijken nooit op dezelfde lijn te zitten ("de band in kwestie gaf maar geen go"). En tot die blessure van Zach De La Rocha had Werchter met Stromae/RATM/Muse/Arctic Monkeys + QOTSA al een sterke reeks headliners, dus konden ze SOAD gerust aan Graspop laten.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
377
686
Nee, er is niet eens zekerheid dat zij touren, dus daar is helemaal niets sure.

stonden in 22 op graspop en dit jaar op alcatraz, dus dat maakt de kans iets kleiner lijkt me.
Maar ze zijn al wel aangekondigd voor Tuska, dus ze 'touren' wel die periode (het is natuurlijk een thuismatch).

Touren nu ook, over paar weekjes in Ronda met Lost Society ( LS is ook lekker voor op GMM )
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.355
5.966
Ik denk ook wel dat het om SOAD gaat. Sinds die geannuleerde tour in 2020 zijn er elk jaar geruchten, maar de bandleden lijken nooit op dezelfde lijn te zitten ("de band in kwestie gaf maar geen go"). En tot die blessure van Zach De La Rocha had Werchter met Stromae/RATM/Muse/Arctic Monkeys + QOTSA al een sterke reeks headliners, dus konden ze SOAD gerust aan Graspop laten.
Neen, niet Soad. Was voorzien in 2021.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken